Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko minun lähivanhempana antaa minun ostamat vaatteet mukaan

Vierailija
04.10.2020 |

Etäisälle ja uudelle naiselle? Olen ehdottanut että ostavat omat vaatteet heidän luokse, koska ärsyttää ostaa heille vaatteita jotka sitten kuluvat enemmän siellä. Pitääkö elareista siis maksaa ihan kaikki yksin? Lapset kuitenkin 50% siellä niin luulisi, että voisi käyttää ihan omia vaatteita siellä, kun niin paljon haluaa heitä pitääkin? Onko jokin velvollisuus ostaa heille ulkovaatteet, sisävaatteita, kenkiä ja kaikki mahdollinen vain sen takia, että etä maksaa alle 300 kuukaudessa per lapsi?! Mitä olette velvoittaneet isät ostamaan itse? Ehdotin myös, että jos vaatteita haluavat käyttää, voi maksaa niistä puolet. Siinä tapauksessa saavat kuluttaa puolet ajasta minun ostamia vaatteita, tämä ei kuitenkaan käynyt mitenkään vaan minun pitäisi kustantaa nyt vaatteet heillekin, vain omat sisävaatteet löytyy lapsille sieltä, mutta ei kalliit ulkovaatteet. Meneekö ihan oikein?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt oli yritystä 2/5

Vierailija
2/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meneehän se oikein. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että etä ei maksa elareita, kun luonpitoakin on puolet ajasta, ja siinä tapauksessa sitten ostaa niitä vaatteita itsekin. Oletko sitä ehdottanut? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paska

Vierailija
4/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaa elareita jos on 50% isällä.

Vierailija
5/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tapaamiset?

Vierailija
6/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla rahamäärällä vaatteet ostaa. Isä kuitenkin maksaa puolet ruoasta, asumisesta, sähköstä, kun lapsi siellä on puolet ajasta. Heidän rahoillaan ja lapsilisällä ne vaatteet on varmaan ostettu. Tuskin sinun rahoilla.

Vierailija
7/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinä saat elatuksen ja lapsilisät...miten nämä kompensoidaan?

Vierailija
8/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meneehän se oikein. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että etä ei maksa elareita, kun luonpitoakin on puolet ajasta, ja siinä tapauksessa sitten ostaa niitä vaatteita itsekin. Oletko sitä ehdottanut? :)

Kyllä ne elatusmaksut menee ihan asumiseenkin. En tiennyt, että pienistä elatusmaksuista pitäisi yhtäkkiä maksaa 100% ihan kaikesta, vuokra, sähkö, vesi, vaattteet, ruoka, bensat ja ihan kaikki.

Ap

Vierailija
9/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämmöisiäkin vanhempia olemassa? :O

Perspaljaanako ne siirtymät paikasta toiseen tehdään`?

Vierailija
10/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies niin kyllä sun kuuluu maksaa. Ehdota naiselle että laittaa sulle kauppalistan niistä gugguista ja minirodineista, joita tarvitaan. Ei tarvitse lasten pukeutua mauttomiin alelaarin rytkyihin, joita kuitenkin päätyisit ostamaan. Win-win.

Vierailija
11/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne elatusmaksut menee ihan asumiseenkin. En tiennyt, että pienistä elatusmaksuista pitäisi yhtäkkiä maksaa 100% ihan kaikesta, vuokra, sähkö, vesi, vaattteet, ruoka, bensat ja ihan kaikki.

Ap

Ihana :)

Mutta lähdetään siitä, että olet tosissasi. Olet ymmärtänyt jotain väärin. Ei, elatusmaksuista ei pidä maksaa 100% ihan kaikesta. Sinunkin on tarkoitus laittaa jotain omistasi :)

Vierailija
12/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan ulkovaatteet ja lasten päällähän ne sinne isälle kulkeutuu. Miksi niitä useampi tarvii olla. Sisävaatteita ex on jotain sinne ostanut. Väitti alussa että minun tulisi sinne ostaa, kun saan lapsilisät. En silloin saanut elareita. Olisin kyllä voinut pakata joka kerta ne viikon vaatteet mukaan, mutta ne olisi pitänyt sitten ains toki tuoda tänne takaisin. Ei käynyt. Nyt saan elarit kelalta, koska exällä pienet tulot. Tajusi ehkä exäkin siinä kohtaa ettei ne pelkät lapsilisät riitä kaikkeen. Mutta silti en exän luo osta mitään. Lapset saa ottaa mukaan täältä jotain jos haluavat, mutta ne ei jää sinne.

Vierailija
13/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämmöisiäkin vanhempia olemassa? :O

Perspaljaanako ne siirtymät paikasta toiseen tehdään`?

No ei sentään, lapsi palautetaan samoissa vaatteissa missä jätetty niin palautuvat maksajalle. Omat ulkovaatteet helppo vaihtaa ja kuravaatteet yhteiskäytössä, koska ovat päiväkodissa ja koulussa.

Ap

Vierailija
14/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on omakoti. Maksan tietenkin sen kulut on se lapsi minunkin. Ja miehellä omakoti, josta myös kuluja. Meillä lapset 50% isällään. Saan lapsilisät, niistä maksan lapsen kulut. Riittävät kyllä hyvin vaatteisiin ym. Ei maksella mitään elatusmaksuja. Pidän kirjaa lapsien menoista. Jos ne ylittää lapsilisän määrän, niin ex osallistuu kuluihin.

Vierailija
15/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai jos kerran elarit saat.

samoilla vaatteillahan ne voi sunkin luona olla, et tarvitse niitä enempää. vaatteet vaan lapsille mukaan.

Vierailija
16/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään, laitat sen lapsen alasti matkaan.

Vierailija
17/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tottakai jos kerran elarit saat.

samoilla vaatteillahan ne voi sunkin luona olla, et tarvitse niitä enempää. vaatteet vaan lapsille mukaan.

Eli he saavat rauhassa tuhota minun maksamat vaatteet siellä eikä asia kuulu minulle? Minä vaan maksajana. Onpa reilua.

Ap

Vierailija
18/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin uskoa, että olet provo,mutta valitettavasti olen tavannut liikaa sinun kaltaisiasi. Laittakaa nyt tasan puoliksi se lapsi ja jakakaa kilon paloina keskenänne. Katsokaa, ettei tule vahingossakaan kummallekaan yhtään ylimääräistä grammaa. Älkää vaan pysähtykö miettimään, miltä asiat tuntuu lapsen näkökulmasta. eihän tässä mikään muu ole tärkeää, kuin vanhempien oikeudet. Toivotaan, että lapselle alkaa kertymään terapiakustannuksia vasta täysi-ikäisyyden jälkeen, ettei teidän vanhempien tarvi tapella kuka ne maksaa.

Vierailija
19/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

samalla lailla ne on nuo kulut miehelläki. Ei sun ainoa tulo voi olla elatusmaksut. Muutenkin outo kuvio että elatusmaksut saat jos kerran lapset on puolet ajasta isällään.

Vierailija
20/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen miehen pitää ihan itse ne vaatteet maksaa, mun mielestä sen pitäisi maksaa sulle kompensaatiorahaa kun otti lapset itselleen. Kyllähän sunkin pitää jollain maksaa oma elämisesi, haloo!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi