Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri tuli valittamaan koiran haukkumisesta

Vierailija
19.12.2013 |

Meidän koiralla on tapana haukkua kun jää päivisin yksin kotiin, muuten ei hauku ollenkaan. Naapurin mummo tuli tänään valittamaan että koiran haukkuminen ärsyttää häntä että voisimmeko tehdä asialle jotain... Ärsyttää kun en nyt tiedä aikooko mummo tehdä valituksen, mutta mitä minä asialle voin tehdä pitääkö minun olla vauvan kanssa päivät pitkät kotona jotta koira ei haukkuisi? Vai olisiko mahdollisesti jotain muuta keinoa? Ihmetyttää kun rappukäytävässä asuu muitakin koiria jotka myös haukkuvat, ilmeisesti vain meidän koira ärsyttää mummoa.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko nauhoittanut, tiedätkö kuinka kauan koira haukkuu lähtönne jälkeen? mitä jos se haukkuu koko päivän?

Vierailija
2/77 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitruunapanta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... oisko kannattanu kouluttaa yksinoloon. Toivottavasti ei ole vielä liian myöhäistä. 

http://www.koiranomistajanperuskurssi.fi/fi/koira-kotona/yksin-kotona

http://elainkoulutus.files.wordpress.com/2010/12/pikaopas_koira_yksinolo1.pdf

Vierailija
4/77 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 23:02"]oletko nauhoittanut, tiedätkö kuinka kauan koira haukkuu lähtönne jälkeen? mitä jos se haukkuu koko päivän?

[/quote]

En ole nauhoittanut mutta en usko että kovinkaan kauan, sillä yleensä käyn vain kaupassa (noin. 30 min) ja kun tulen takaisin niin koira on ollut nukkumassa.

Ap

Vierailija
5/77 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, meidän talossa parissa asunnossa koirat saattaavat räksyttää koko päivän tai vaihtoehtoisesti illan, joskus sekä päivän että illan. Ja ihan sama se mulle on muuten, mutta käy sääliksi ne koirat. moni "eläinrakas" ei tajua eläimistä yhtään mitään... 

Vierailija
6/77 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule on kokemusta  asiasta ja teet jotain niin ei valita. Koulutus tai panta. Sitä eroahdistus ulinaa ja haukkumista ei kestä kukaan. Se on tauotonta.

Vierailija
7/77 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse haluaisin tietää jos koirani haukkuisi koko päivän. Ihan senkin takia että sillä on paha olla ja miten se häiritsisi naapureita. En edes kehtaisi näyttäytyä ulkona..

Vierailija
8/77 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 23:08"]Huoh... oisko kannattanu kouluttaa yksinoloon. Toivottavasti ei ole vielä liian myöhäistä. 

http://www.koiranomistajanperuskurssi.fi/fi/koira-kotona/yksin-kotona

http://elainkoulutus.files.wordpress.com/2010/12/pikaopas_koira_yksinolo1.pdf

[/quote]

Koira on ollut pennusta lähtien yksin kotona, ja siihen olemme koiran opettanut. Nyt kun olen äitiyslomalla ja enemmän kotona niin koira luultavasti tottunut tähän.

Vierailija
9/77 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi naapuri parkaa. Itse tuossa naapurin asemassa olleena tiedän, että ääni todelakin kuuluu kovaa ja koko päivän. Meillä lopulta eukko muutti räksyttäjineen pois kahden varoituksen jälkeen. Itse teen usein töitä etänä kotona (yksin) ja koirat tekivät siitä todella vaikeaa.

Vierailija
10/77 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan kaupungissa koira saa haukkua tasan 8 minuuttia, senjalkeen on lupa kutsua poliisit.

En asu Suomessa.

Vierailija
11/77 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 01:02"]

Meidan kaupungissa koira saa haukkua tasan 8 minuuttia, senjalkeen on lupa kutsua poliisit.

En asu Suomessa.

[/quote]Sama sääntö tännekin!

Vierailija
12/77 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira haukkui niin lujaa 18 km:n päästä, että mun naapurikin kuuli sen. Olin äidin luona äitienpäivän viikonlopun ja mukana ollut koira haukkui kuulemma kotona. Naapuri oli vähän olettanut mistä ääni tulee, pyysin isännöitsijää onnittelemaan naapuria hämmästyttävän tarkasta kuulosta.

Kokeile ap juuri tuota haukkupantaa.

Vierailija
13/77 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ilman jotain sitruunapantoja päörjää niin kyllä koira on silloin väärässä paikassa. Minusta se on rääkkäystä, mieti itse jos kaulaasi sidottaisi panta ja kun äännähdät se suihkuttaa inhoa silmiin, olisko kivaa? Kannattaa ehkä miettiä miten koiraa kohdellaan ja hei tajuaako joku että koirat yleensä haukkuu, se on ihan niiden ominaisuus, ei ne ole ihmisiä jiotka juttelee hillitysti..

Vierailija
14/77 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin naapurin mummo valitti koiran haukkumisesta useammankin kerran. Ongelmana on vain se, että minulla ei ole koiraa, eikä minulla myöskään ole koskaan ollut koiraa kylässä.

Vierailija
15/77 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa, jossa on paljon koiria. Kaikki ovat muuttaneet tänne viimeisen vuoden sisällä. Jos itselläni ei olisi koiraa ja siksi aika hyvää sietokykyä koiran aiheuttamalle melulle, tulisin varmaan hulluksi tästä metakasta. Yläkerran pentu ulvoo joka aamu kun jää yksin, naapurirapun kaksi koiraa räksyttivät joskus koko yön ennen kuin poliisi puuttui asiaan  (naapurin nuorenparin mielestä heillä oli isompi oikeus lähteä baariin kuin meillä muilla on yöuniin) ja lisäksi talossa on täydellisen sekopäinen hoitokoira joka huutaa jokaisen hetken jonka on yksin. Ja nämä koirat ovat siis jo pelkästään meidän rapussa ja viereisessä rapussa. 

Koiran haukkuminen on iso häiriötekijä niille, jotka eivät ole siihen tottuneet tai jotka ovat väsyneitä, sairaita, joilla on kipuja tai joilla on vuorotyö. Vaikka ap:n tapauksessa voi kyse olla naapurin ylireagoinnista, niin siihen pitää joka tapauksessa puuttua, koska joskushan äitiyslomakin loppuu, ja mites sitten tehdään, kun koiralla on koko päivä aikaa ikävöidä?

Meillä koira ulisi myös alussa. Kävin, ja käyn yhä, katsomassa sitä ruokatunnilla koska sen jälkeen se on hiljaa loppupäivän. Varmasti se olisi jossain vaiheessa oppinut muutenkin olemaan hiljaa, mutta meillä on tosiaan tässä seinänaapurina vuorotyöläisiä, eikä siitä vaan tule mitään että koira huutaa kun toisten pitäisi saada nukkua. Me asumme kerrostalossa pakon edessä, ja voin sanoa että koiran kanssa eläminen on täällä sata kertaa työläämpää kuin se on omakotitalossa, tai rivitalossa jossa naapurit ovat paljon pois kuten meillä oli. Ei tällaisia koiran ulvomisia tarvinnut ennen edes miettiä. 

Vierailija
16/77 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se koira ilkeyttään hauku. Tottunut kun olet äippälomalla

Vierailija
17/77 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 18:55"]

Eihän se koira ilkeyttään hauku. Tottunut kun olet äippälomalla

[/quote]

Ei se sen koiran vika olekaan, vaan omistajan.

Vierailija
18/77 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koura on laumaeläin. Ei sitä ole tarkoitettu olemaan yksin neljän seinän sisällä pitkää päivää. Sen pitää päästä seuraamaan tapahtumia. Kyllä koira tajuaa onko emäntä rapussa vai mennyt alaovesta. Joten se vaikuttaa haukkumiseen. Pyydä jotain luotettavaa naapuria rekisteröimään koirasi haukkumisen.

Vierailija
19/77 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi ottaa koiraa mukaan?

Vierailija
20/77 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se edes sinun koirasi, jonka haukkuminen mummoa häiritsee? Tajuaako mummo, että siellä on muitakin haukkuvia koiria?

Saat ihan helposti selville kauanko koirasi haukkuu, lähdet ihan normaalisti "kauppaan" kuten yleensäkin, mutta jäätkin kuuntelemaan kauanko koira haukkuu. Jos lopettaa pian, niin ei huolta eikä mummolla aihetta kitistä. Jos haukkuu pitkään, niin teet asialle jotakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme