Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokos teippasit läppärin kameran?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan parisuhteen arkisin skypen välityksellä, joten en teippaa. Mutta voisin kuvitella laittavani sellaisen taitetun pahvinpalan linssin päälle silloin kun sitä ei tarvii, en todellakaan laastaroisi tai teippailisi. Jos olis kamera erillisenä niin piuhan vois varmaan ottaa aina pois kun ei käytä.

Vierailija
42/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 11:09"]

Entä tietokoneen mikrofoni? Siis voiko joku hakkeroida sen niin, että voi kuunnella tietokoneen kautta toisen kotia? Tämä huolestuttaa ainakin minua paljon enemmän kuin kamera? Samoin se, että joku voisi hakkeroitua koneelleni tutkimaan tiedostojani.

[/quote]

Tämä! Ei mua niin paljoa haittaa, jos joku sattuisi mun kameraan pääsemään käsiksi. Eipä siellä mitään jännää näy: Minä nörettämässä kotivaatteissa. Sen sijaan mun tiedostoihin käsiksi pääseminen ja tuo mikrofonin käyttö on jo paljon huolestuttavampaa ja niiden kautta mahdollinen hakkeri tunkeutuisi yksityiselämääni paljon pahemmin kuin katsomalla nörettävää naamaani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää nämä "antaa mennä vaan, jos joku haluaa mua kuvata". Kyllä minua ainakin haittaisi, jos joku esimerkiksi kuvaisi vauva-palstan käyttäjiä ja julkaisisi ne kuvat hupisivustolla. Tai kuvaisi minkä tahansa muun nettipalvelun käyttäjiä ja säilyttäisi niitä koneellaan ties mitä myöhempää tarkoitusta varten.

"Maailmalla hakkerointi on yleisempää, mutta myös Suomessa on tapauksia, joissa hakkeroitujen web-kameroiden kautta on seurattu tietokoneen käyttäjää.
Nuorten suosiman Habbo Hotellin käyttäjien koneita saastutettiin haittaohjelmilla vuosina 2009 ja 2010, kertoo Turun Sanomat.
Hakkeri keräsi itselleen arkiston naisten intiimikuvista. Parikymppinen mies avasi uhrien tietokoneiden web-kamerat käyttäjien tätä havaitsematta. 
Hakkerilta takavarikoitiin 22 000 valokuvaa, joista tunnistettiin 24 eri henkilöä. "

Vierailija
44/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en tiedä kuinka kauan joku viittis mun rään syöntiä oksentelematta katsella. Siitä sitten vaan!

Vierailija
45/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole teipannut. Jos joku haluaa katsella niin katselkoot. Tosin joskus Criminal Mindsissa oli se jakso, jossa mies katsoi ihmisiä heidän tietokoneissa olevien kameroiden kautta ja valitsi aina jonkun, jonka kävi sitten listimässä. Toivottavasti niin ei tapahdu. 

Vierailija
46/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä meillä on sälekaihtimet yleensä kiinni jos ulkona on pimeää ja sisällä valot, lähinnä sen takia että meillä on aina sotkuista, ja minä olen vähissä vaatteissa usein, sinänsä että joku minut näkisi en pelkää, se on lähinnä lähimmäisten mielenterveyden suojelemista etteivät näe meikäläisen 140kg kroppaa kaikessa komeudessaan. Mulla on suurin osa häveliäisyydestä mennyt raskauksien ja synnytysten myötä.

Jos jotakuta kauheasti kiinnostaisi minua tuijottaa ikkunasta, olisin enemmän huolissani tämän henkilön henkisestä tasapainosta kuin siitä että hän näkisi jotain minun yksityisasioitani, se jolla ei ole mitään salattavaa, ei salaa mitään.

Ja mitä tulee posteljoonin kirjeideni availuun, noh, jos haluaa nähdä kaikki laskut niin siitä vaan, olis hyvä että sitten maksaisi ne kans. Mulle ei ole koskaan postista tullut mitään salaista.

Vierailija
47/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan sitten peitin ton

Vierailija
48/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 13:05"]

En ole teipannut. Jos joku haluaa katsella niin katselkoot. Tosin joskus Criminal Mindsissa oli se jakso, jossa mies katsoi ihmisiä heidän tietokoneissa olevien kameroiden kautta ja valitsi aina jonkun, jonka kävi sitten listimässä. Toivottavasti niin ei tapahdu. 

[/quote]

Sairasta tuollainen vakoilu, niinkuin kaikenlainen stalkkaus. Mikähän siinä on että pitää päästä toisen elämää kurkkimaan? Kunnioitus kanssaihmisiä kohtaan puuttuu kokonaan :(

Vierailija
49/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 23:11"]Pöh. Ei maksa vaivaa. Jos jotakuta kovasti kiinnostaa kun roikun vauvapalstalla ja kaivan nenää, niin katelkoon. Alasti en yleensä tietokoneella istuskele. Tai eipä kai tuolla väliä vaikka istuisinkin. Meikäläisen kuvilla kiristäminen sais aikaa korkeintaan röhönaurut. 

[/quote]

Repesin xD

Vierailija
50/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole teipannut, ei jaksa kiinnostaa. Verhotkin on aina auki vaikka naapuritalosta näkee meille monesta asunnosta ja liikun kotona paljon alasti. Kai ne nyt ovat alastoman naisen ennenkin nähneet, joten ihan sama mulle. Postissakaan ei mitään salaista tule, ja jos jotain postikorttia miettii, niin kyllähän ne lukee lajittelijat sun muut.

Vierailija
51/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teipattu aikoja sitten. Mä ainakin monesti pidän tietokonetta auki samalla, kun vaikka teen lähtöä töihin. Eli käyn siinä sivussa suihkussa, riisun ja puen, ja välillä tsekkaan sähköpostia ja uutisia. Kyllä hieman häiritsis, jos joku nappailis kuvia musta runkkausmateriaalikseen. Tai mitens sitten lapset juoksentelemassa vähissä vaatteissaan, eikö ketään mammaa huoleta?

Vierailija
52/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, meillä on ammattimallin kone, ei siis integroitua kameraa.

Vierailija
53/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 4 läppäriä ja kaikkien kamerat on ollu teipattuina jo vuosia.

Yhdessä ei teippi vaan post it lappu kameran päällä.

Vierailija
54/69 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teippasin jo kauan sitten.

En halua että lapsestani pervot ottavat kuvia.

Vierailija
55/69 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...Haittaohjelman avulla mies kykeni hallitsemaan kohdehenkilön konetta tämän huomaamatta. Epäilty oli mm. kerännyt koneilla olleita tiedostoja itselleen, kuvannut koneessa olevalla web-kameralla kohdehenkilöä tai muita samassa tilassa olleita henkilöitä..."

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/poliisi--mies-vakoili-sataa-naista-naiden-omien-tietokoneiden-kameroiden-kautta-/2049314

Petteri Järvinen kertoo: "...Tapauksia on ollut aiemminkin. Viime keväänä Habbo-hotellin virtuaalihuijari tarkkaili uhrejaan web-kameralla (katso myös aiheeseen liittyvä aiempi uutinen). Ja Yhdysvalloissa oli jokin aika sitten tapaus, jossa Mac-huollossa työskennellyt nuori mies asensi naisasiakkaiden koneisiin vakoiluohjelman. Hän paljastui, koska oli lähettänyt koneisiin virheilmoituksen, joka neuvoi viemään koneen suihkuun linssin puhdistamiseksi..."

http://pjarvinen.blogspot.com/2012/06/varo-lapparin-web-kameraa.html

Vierailija
56/69 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 17:46"]

On teipattu aikoja sitten. Mä ainakin monesti pidän tietokonetta auki samalla, kun vaikka teen lähtöä töihin. Eli käyn siinä sivussa suihkussa, riisun ja puen, ja välillä tsekkaan sähköpostia ja uutisia. Kyllä hieman häiritsis, jos joku nappailis kuvia musta runkkausmateriaalikseen. Tai mitens sitten lapset juoksentelemassa vähissä vaatteissaan, eikö ketään mammaa huoleta?

[/quote]

Meillä ei ole kone auki silloin kun siinä ei olla, eli ei hypitä pitkin poikin samalla, eikä muutenkaan meillä olohuoneen sohvalla ole alasti kukaan, ei lapset eikä aikuiset, ei tästä näy kuin sohva ja tyhjä seinä, ja ylensä mun läski naama, jos joku haluu kattoo, niin siitä vaan.

Vierailija
57/69 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:07"]

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288634203858.html

[/quote]

Teippasi tästä uudesta koneesta joo. Skypeä testaillessa ärsytti katsella omaa naamaa ja halusin teippaamalla varmistaa etten vahingossakaan käytä kameraominaisuutta.

Vierailija
58/69 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippasin jo vuosia sitten kameran kun kerran duunin tietokonepalaverissa yksi osallistuja vahingossa käynnisti kameran ja jakoi koko konkkaronkalle näkymät itsestään ja lapsestaan ja koirastaan kaikki yhdessä koneen ääressä. Tuli kauhukuva siitä, että vahingossa käynnistän kameran kun olen etäpäivänä alusvaattet päällä vaikka sellaisessa palaverissa jossa on asiakkaitakin mukana..

Vierailija
59/69 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastaripakettien pyöreille laastareille on vihdoinkin käyttöä! Tyynyosa peittää linssin eikä laastarin liima sotke sitä.

Vierailija
60/69 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ilmastointiteippiä 5-kertaisesti kameran päälle. Aika hyvä vakoiluohjelma pitää olla, että niiden läpi näkyy. Mikin otin pois käytöstä, mutta se ei ehkä kovin paljoa auta. Mitä tehdä mikille? Laitoin koneen äänenvoimakkuuden nollille. Mutta se ei kai mitään auta salakuuntelemisen estämiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän