Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päin nimet joulukortissa miehen sukulaisilta?

Vierailija
19.12.2013 |

Meillä aina miehen nimi ensin, sitten vasta minä. Pikku juttu, mutta eikö yleensä naisen nimi laiteta ensin? Vai onko ihan tavallista että oman sukulaisen nimi ensin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat. Herrajumala sentään. Kasvakaa aikuisiksi!

Vierailija
2/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi lähettää kortin vain lapsille. Laittaa siihen miehen sukunimen, vaikka lapsilla on minun nimeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli pelkästään miehen nimellä, viestikentässä sitten luki "hyvää joulua Matille ja Maijalle". En pahastunut. 

Vierailija
4/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päin vittua ovat :(

Vierailija
5/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman sukulaisen nimi ensin.

Taidat olla sama tyyppi joka kyseli tätä kaksplussalta...

Vierailija
6/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Herra Virtanen ja suluissa pienellä ( + maija) 

mutta kiva kun anoppi muistaa mun nimen kuitenkin mainita

Vierailija
7/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain miehen nimi + lapset,tai sit pelkästään miehen nimi.Joku/jotkut taidettiin unohtaa kokonaan laskuista...

Vierailija
8/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan ainakin sen oman puolen sukulaisen nimen ensin. Oli sitten hra ja rva XXX tai Matti Orava ja Heidi Harakka.

Vierailija
9/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sukulaisilta tulee miehen nimi ensin ja sitten minun nimeni, mikäli sitä on edes vaivauduttu kirjoittamaan, ja luonnollisesti ennen minun nimeäni on lasten nimet. :)

Huomautettakoon, että mies on eri sukunimellä kuin minä ja lapset (ja on lasten biologinen isä). Yhdessä ollaan oltu vasta 25 vuotta, mutta ehkä ajan kanssa tavat muuttuvat...

Vierailija
10/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on sellaisessa pikku firmassa työssä ja eilen omistajalta tuli joulukortti:
"Matti Meikäläinen perheineen"

Omistaja kyllä tietää minun nimeni, mutta eipä sitä kortissa maininnut :(
Olen niin raivona etten saanut nukutuksi koko yönä!!!!

Vierailija
11/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jummi, mä en ole tajunnut edes tarkistaa. Mä oon ihan sosiaalinen outcast!

Vierailija
12/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni on normaalia laittaa naisen nimi ensin ja itse teen niin, riippumatta kenen sukulainen on kyseessä. Joulukorteissa, joita meille tulee, on kirjavaa käytäntöä.

Vierailija
13/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kamalaa, kun ihmiset laittaa miehen nimen ensin. Loukkaannun niistä korteista. Pahimpia on tutuilta tai sukulaisilta kortit joissa lukee _miehen nimi_ + perheineen. Sellaiset kortit ovat ok vierailta, jos kortti tulee sellaiselta joka ei tunne perhettä kovin hyvin.

Vierailija
14/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne muutamat joulukortit mitkö tuli miehen puolen sukua niin niissä oli vain miehen nimi. Siis todellakin tyyliin Matti Meikäläinen.

Ei minua, ei lapsia ja ei ede perheineen tms. Miehen puolen sukua minua ja lapsiamme ei ole olemassa.

Vierailija
15/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee miten sattuu. Mulle ihan sama, ei nostata tunteita suuntaan tai toiseen. Itsekin kirjoittelen kortteja vähän mikä fiilis on milloinkin. Ei mitään sääntöä siitä, että nainen ensin tai oma sukulainen ensin. Välillä on lapset ensin myös. :)

Vierailija
16/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko ei ole laittanut meille korttia ollenkaan :( En tiedä mitä pahaa olemme hänelle tehneet???

Vierailija
17/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en loukkaannu mistään korteista. Musta on kivaa, että ihmiset muistaa mua joulun alla, etenkin, kun mä en itse lähetä joulukortteja. En ole edes katsonut, missä järjestyksessä nimet korteissa on. En ole edes tajunnut, että sillä voisi olla jotain väliä. Enkä mene nyt tarkistamaan asiaa.

Vierailija
18/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä appiukon muijan sukunimeä, eikä tiedä miehenikään, joten joulukortin osoitteen kirjoittaminen on hieman kiusallista...

Vierailija
19/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sukulaiset laittaa aina miehen nimen ensin (ja meillä siis sama sukunimi), ja olen kyllä kiinnittänyt siihen huomiota, sillä mielestäni naisen nimi tulisi laittaa ensiksi... Pikku juttu, mutta jostain syystä se vähän ärsyttää. Mutta voihan olla, etteivät miehen sukulaiset vaan tiedä tuota "sääntöä", kun eivät muutenkaan juurikaan noudata etikettisääntöjä.

Vierailija
20/23 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän jutut ovat aina niin ääliömäisiä ja typeriä, oletteko parisuhteessakin noin typeriä?? Olen itse 47 vuotias ja voin sanoa, että teistä nykynaisista ei kukaan tule olemaan saman miehen kanssa näin pitkään kuin minä olen ollut, kohta 30 vuotta. Se on aivan sama kumman nimi on ensin kunhan siinä ei ole kolmatta pyörää kirjoitettu...heh, sanoinpa hyvin. Tai on aivan sama minkä näköinen puoliso on viiden vuoden päästä jos se vain rakastaa sinua tai sinä itse jos olet lihonut 10 kiloa niin et ole sen huonompi tai rumempi kuin ennenkään olit, olette te ääliöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi