Lentokoneessa takanasi istuu äiti lapsi sylissä
Romautatko siitä huolimatta penkkisi selkänojan ala-asentoon?
Kommentit (51)
En. Koska omasta kokemuksesta tiedän miten ahdasta se on. Pyrin muutenkin välttämään penkin laskemista myös yölennoilla.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 13:16"]
Eli useasti Helsinki-NYC väliä lentänyt on vedättäjä :D
[/quote]
Sorry nyt mutta kuvitteletko olevasi jotenkin nokkela kun tuollaisen "pikatestin" laitoit, johon vain Helsinki- Now York matkaaja voisi tietää vastauksen. :D Googlasin tuon ja ekasta linkistä sain vastaukseksi 4123 miles, en kyllä tiedä miten jokaisen New Yorkin matkaajan pitäisi tuo luku muistaa. En ole koskaan New Yorkiin lentänyt, muuten kyllä aika paljon mutta ei minulla ole koskaan hajuakaan matkojen pituuksista. Sen verran katson, että lentopisteet kirjautuvat kustakin lennosta tililleni, mutta tuollaisilla nippelitiedoilla en tee mitään.
Jos en laske omaa tuoliani ala asentoon ja minun edessä oleva tekee niin on minun täysin mahdotonta istua paikallani saati nousta siitä.
Ja siellä bisneksessäkin matkustaa usein lapsia ja vauvoja.Tämä tiedoksi sille joka ei matkusta turistissa koskaan.Kerrankin eräs vauva kirkui koko lennon ajan koska nörttipariskunta ei tajunnut lapsista tuon taivaallista. Ei ollut ruokaa vauvalle,ei vaihtovaatteita,ei leluja ja pitkä lento maailman toiselle puolen koneenvaihtoineen.
Aivan varmasti lasken, jos siltä tuntuu. Mua ei kiinnosta kuka siellä takana istuu.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 13:16"]
Eli useasti Helsinki-NYC väliä lentänyt on vedättäjä :D
[/quote]
Sorry nyt mutta kuvitteletko olevasi jotenkin nokkela kun tuollaisen "pikatestin" laitoit, johon vain Helsinki- Now York matkaaja voisi tietää vastauksen. :D Googlasin tuon ja ekasta linkistä sain vastaukseksi 4123 miles, en kyllä tiedä miten jokaisen New Yorkin matkaajan pitäisi tuo luku muistaa. En ole koskaan New Yorkiin lentänyt, muuten kyllä aika paljon mutta ei minulla ole koskaan hajuakaan matkojen pituuksista. Sen verran katson, että lentopisteet kirjautuvat kustakin lennosta tililleni, mutta tuollaisilla nippelitiedoilla en tee mitään.
[/quote]
Muuten hyvin googlattu, mutta tuo ei ole se luku, mitä lentokoneen info näyttää.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 13:25"]
En laske koskaan penkkiä turistiluokassa, edes mannertenvälisillä lennoilla. Se on epäkohteliasta takana matkustavaa kohtaan. Kyllä normaali ihminen pystyy nukkumaan tavallisessa penkissä ihan mainiosti, kun asettelee tyynyt sopivasti. Jos ei pysty, kannattaa hoitaa itsensä - fyysiset vammat, unihäiriöt sun muut - kuntoon ennen kuin lähtee reissaamaan.
[/quote]
"kannattaa sitä ja kannattaa tätä.." Ei mullakaan mitään fyysistä vammaa tai häiriötä ole enkä silti pysty nukkumaan lähes suorassa istuma-asennossa. Ja vaikka olisikin vaivoja, niin ihan varmasti matkustan koneessa ja aion vieläpä nukkua siellä, jos nukuttaa.
[/quote]
Onhan sulla sitten nukkumishäiriö. Terve normaali ihminen nukkuu vaikka seisaaltaan, jos on väsynyt.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 12:23"]
juntit laskee istuimen euroopan lennolla (tai ihmiset jotka ei paljon matkusta), oli takana kuka hyvansa. jos yon yli ni sitten on eri juttu.
[/quote]
Höpöhöpö.
Minä lasken tuolin selkänojan aina. Mitäs meinasit tehdä? Niin ja alkuperäiseen kysymykseen vastauksena, että mulle on aivan sama ketä takana istuu. En romauta selkänojaa, vaan lasken sen alas ihan normaalisti.
[/quote]
Joo, nämä tapaukset tiedetään.
Ensin ne alkaa kiehnätä penkissä ja asetella tyynyjä. Sitten ne alkavat varovasti kurkistella tuolien välistä taaksepäin, että ketä siellä on ja huomaako ne aikeet. Silmänvaluaiset vain vilahtelee. Ja sitten RUMPS, tuoli takana matkustavan syliin, lupaa kysymättä. Käytöstavattomat dillet!!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 13:49"]
En. Koska omasta kokemuksesta tiedän miten ahdasta se on. Pyrin muutenkin välttämään penkin laskemista myös yölennoilla.
[/quote]
Samoin! Takamatkustaja ei pääse penkistään pois, jos edellä istuva on laskenut selkänojansa, sillä käytäväpuolen käsinoja ei nouse ylös.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 12:18"]
Kyllä "romautan". Mulla on siihen oikeus eikä mua haittaa vaikka mun edessä istuvakin sen ala-asentoon laittaa. Varsinkin pitkillä lennoilla haluan nukkua ja se onnistuu helpoiten penkin laskemalla.
[/quote]
Sinua ei varmaan haittaa, että se suloinen taapero sitten potkii sinua koko 9 tunnin lennon ja laattaa välillä päällesi.
Kyllä mä vielä ymmärrän, jos joku vieras läväyttää sen penkkinsä alas, kun mulla on vauva/taapero sylissä. Sen kerran olin kyllä hoomoilasena, kun kälyni, kolmen lapsen äiti läväytti penkkinsä alas mun ja mun taaperon päälle. Itsekäs narttu.
Ootko koskaan ajatellut että jotkut Euroopassa lentelevät saattavat olla jatkolennolla ja lentäneet ja valvoneet jo esim. 20tuntia ennen sitä lyhyttä lentoa. Silloin kyllä uni maistuu vaikka Euroopan sisällä ollaankin.
terveisin eräs kaukomailla asuva ulkosumalainen, joka yleensä nukahtaa just sillä frankfurtista tai lontoosta helsinkiin lähtevällä jatkolennolla.