Ai vitsi mikä mieskateus
Iski kyllä paha mieskateus, kun oltiin kaverini luona kylässä.
Kaverini ja miehensä laittoivat meille ruokaa samalla kun seurusteltiin. Tekivät koko ajan yhdessä ja miehestä näki, että kotityöt ja kokkaaminen sujuvat rutiinilla.
Että nyt ärsyttää oma mies. Joo on se näppärä ns. perinteisesissä miesten töissä ja tosi näppärä onkin. Mutta ei niitä joka päivälle riitä. Olisipa ihanaa jos voisi kokata yhdessä. Ja jos olisi vieraita, jäisi aikaa seurustelulle, kun ei tarvitsisi kaikkea yksin tehdä.
Joo itse valitsin, tiedän.
Kommentit (102)
Tee sellaisia ruokia, että on aika seurustella. Minä kokkaan aina uuniruokia, kun vieraita tulee kylään. Siellä se muhiin ihan rauhassa ja voin myös seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa harrastemielessä kokkailemaan yhdessä, niin ehkä miehesi innostuu kokkailemaan ihan muutenkin vain.
Yritetty on. Seurustelun alkuvaiheessa vielä jaksoi esittää, että yhdessä kokkailu kiinnostaa. Lapsuudentonaan ei saanut tehdä ruokaa, näin selitti. No nyt on samanlainen valmiiseen pöytään marssiva tapaus kuin isänsä. Ap
Laatikaa vuorot kokkailulle. Joka toinen paiva miehen vuoro tehda ruokaa. Ei se ruoan- ja kodinlaitto mitaan naisten hommia ole. Jos ero tulisi, joutuisi mies myoskin laittamaan ruoan itselleen eli en kuuntelisi mitaan tekosyita. Jos kavereita kutsutaan kylaan niin molemmat hostaajat osallistuu ruoan tekoon, kattamiseen ja siivoamiseen, jotta toinenkin ehtii hengahtaa ja nauttia vaikka lasin viinia vieraiden kanssa.
Ja kun auton kojelaudassa syttyy punainen valo, niin mies voi todeta, että ai jaa, se taitaa olla sinun vuorosi ja niin ap jää auton ja ohjekirjan kanssa miettimään, mitä tulee tehdä. Jos nainen haluaa "täyden huoltopaketin noutoineen", niin sitten hän sen myös maksaa.
Tai kun netti pätkiin, niin ap selvittää, onko kyse verkossa vai laitteissa.No oon miettinyt tuota ja alkanut tulla tulokseen, että mulle ois enempi ok maksaa auton huollot ammattilaisella kuin olla päävastuussa ruokahuollosta. Samoin ehkä se olisi ollut ok teettää kaikki remontit ym. ulkopuolisilla, jos arjessa olisi koko ajan ollut mies, joka kokkaa. Eli enemmän nyt kun ajattelen arvostaisin jälkimmäistä.
Nettiin liittyvissä asioissa mä oon meistä kahdesta se pätevämpi, laitan aina uudet laitteet ym. toimintakuntoon. Ja se on mulle ok.
Uskon, että mies ilahtuu tästä työnjaosta. Hyvästi siis hankalat lampunvaihdot, kirskuvat saranat, repsottava jalkalista, verhojen ripustamiset, kaikenlainen poraaminen ja ruuvinvääntö, sohvan siirtäminen ja tilalle ruuan tilaaminen kotiin tai eineslaatikon lämmittäminen joka toinen päivä. Sitä kun ei voi vaatia toista tekemään kaikkea tavalla, jolla itse tekee.
Kaikkia lihavoituja teen ja jalkalistatkin osaisin vaihtaa, ei vain ole tullut tarvetta. Enkä todellakaan vaihtaisi näitä satunnaisia pikku hommia päivittäiseen ruoanlaittoon tai siivoamiseen, täytyy olla idiootti jos noin paskaan diiliin suostuu. Tuolla listalla ei ole mitään yhteyttä todellisuuteen, missä tynnyrissä oikein elät? Ihan kuin yrittäisit saada miehet vaikuttamaan hyödyttömämmiltä kuin jo ovat.
Tottan tuokin. Olet harvinainen.
Mutta tunnen monta pariskuntaa, jossa mies rakentelee omakotitaloa kaikki vapaa-ajat perhettään ja toki itseäänkin varten.
Siinä voi kulua parikin vuotta ilman vapaa-aikaa. Tuolloin niitä kotitöitä ei yksinkertaisesti voi jakaa puoliksi.
Näissä asioissa pakkaa olemaan monia puolia.
Kyllä, meilläkin mies rakensi talon ja silloin oli minusta reilua, että tein miltei kaiken muun ja kiikutin työmaallekin ruuat miehelleni. Totta kai.
Mutta nyt se talo on pystyssä ollut jo 15 vuotta eikä se ylläpitohoito enää vaadi samaa panostusta. Eli kyllä sen työnjaon pitäisi muuttua tilanteen mukaan. Ap
Paras tapa pilata oman elämän lisäksi jonkun muunkin elämä on avioliitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän nainen hyötyy, sitä parempi mies on.
Sillä lailla naiset mittaa, kuka mies on hyvä ja kuka ei
Yksi parisuhteen ideahan on, että elämä on helpompaa kuin yksin asuessa. Jos toisella ei ole noin, niin jotain on pielessä.
Väärin! Yksinasuja selviää paljon helpommalla ilman kompromisseja.
Uskoisin, että hyvässä suhteessa kumpikin pääsee helpommalla. Jos olisi reilu työnjako.
Ja sitten on tietysti muutkin asiat, kuten läheisyys ja kiintymys. Meillä se kompensoi paljon. Jos ei edelleen yli 20 yhteisen vuoden jälkeen nukuttaisi lusikassa miltei kaikkia öitä, tämä suhde olisi jo kaatunut. Toistaiseksi tuo on ollut tän suhteen suurin plussa (yhteisen lapsen ohella). Ap
Jos on naisen mielestä reilu työnjako, niin naisen kanssa ei koskaan pääse helpommalla verrattuna sinkkuiluun.
Työtä on aina enemmän ja rahaa jäljellä vähemmän.
Vaikka nainen tekisi puolet työstä ja tienaisi puolet rahoista.
Kuulostaa hullulta, mutta näin on. Naisen kovemmat standardit asumismukavuuden, siistiyden, juhlien ja menojen määrän ja laadun, ym kanssa pitävät tästä huolen.
Kämpän pitää olla hienompi, siivota pitää paljon useammin, juhlien pitää olla vimpan päälle järjestetyt ja jos mennään muiden juhliin niin lahjan pitää olla kalliimpi, jne.
Epäilen että teille tulee parin vuoden sisään ero. Olet selvästi aivan kypsä ukkoos ja meneekö pahasti mönkään jos epäilen että tunne on molemminpuolinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa harrastemielessä kokkailemaan yhdessä, niin ehkä miehesi innostuu kokkailemaan ihan muutenkin vain.
Yritetty on. Seurustelun alkuvaiheessa vielä jaksoi esittää, että yhdessä kokkailu kiinnostaa. Lapsuudentonaan ei saanut tehdä ruokaa, näin selitti. No nyt on samanlainen valmiiseen pöytään marssiva tapaus kuin isänsä. Ap
Laatikaa vuorot kokkailulle. Joka toinen paiva miehen vuoro tehda ruokaa. Ei se ruoan- ja kodinlaitto mitaan naisten hommia ole. Jos ero tulisi, joutuisi mies myoskin laittamaan ruoan itselleen eli en kuuntelisi mitaan tekosyita. Jos kavereita kutsutaan kylaan niin molemmat hostaajat osallistuu ruoan tekoon, kattamiseen ja siivoamiseen, jotta toinenkin ehtii hengahtaa ja nauttia vaikka lasin viinia vieraiden kanssa.
Ja kun auton kojelaudassa syttyy punainen valo, niin mies voi todeta, että ai jaa, se taitaa olla sinun vuorosi ja niin ap jää auton ja ohjekirjan kanssa miettimään, mitä tulee tehdä. Jos nainen haluaa "täyden huoltopaketin noutoineen", niin sitten hän sen myös maksaa.
Tai kun netti pätkiin, niin ap selvittää, onko kyse verkossa vai laitteissa.No oon miettinyt tuota ja alkanut tulla tulokseen, että mulle ois enempi ok maksaa auton huollot ammattilaisella kuin olla päävastuussa ruokahuollosta. Samoin ehkä se olisi ollut ok teettää kaikki remontit ym. ulkopuolisilla, jos arjessa olisi koko ajan ollut mies, joka kokkaa. Eli enemmän nyt kun ajattelen arvostaisin jälkimmäistä.
Nettiin liittyvissä asioissa mä oon meistä kahdesta se pätevämpi, laitan aina uudet laitteet ym. toimintakuntoon. Ja se on mulle ok.
Uskon, että mies ilahtuu tästä työnjaosta. Hyvästi siis hankalat lampunvaihdot, kirskuvat saranat, repsottava jalkalista, verhojen ripustamiset, kaikenlainen poraaminen ja ruuvinvääntö, sohvan siirtäminen ja tilalle ruuan tilaaminen kotiin tai eineslaatikon lämmittäminen joka toinen päivä. Sitä kun ei voi vaatia toista tekemään kaikkea tavalla, jolla itse tekee.
Lampun vaihtaminen, saranan rasvaaminen, ruuvin punominen, sohvan siirtäminen ovat miehisiä ponnistuksia vaativia töitä, joilla ostetaan päivittäinen ruokahuolto? No just. (Verhojen ripustamista en edes maininnut, koska et oo tosissasi, että tämäkin kuuluu miesten päivittäisten, suunnattoman raskaiden kotitöiden listaan. Ethän oikeesti oo tosissasi?)
Olen lukenut tältä palstalta useinkin miesten haukkuvan suomalaisia naisia siitä, että eineksillä perhettään ruokkivat, ne laiskurit. Mutta miehen ostamana se eines ilmeisesti on ihan terveysruokaa?
Enpä kirjoittanut mistään päivittäisistä tekemisistä, luetteloin ne asiat, jotka tutkimusten mukaan päätyvät pääosin miehille. Jos ruuanlaitossa on vuorot, niin miksi ei olisi vuoroja kaikissa muissakin kodissa eteentulevissa tehtävissä? Vai oletatko, että koska nainen tekee joka toinen päivä ruokaa, ei hänen tarvitse joka toinen kerta vaihtaa sitä eteisen lamppua, jota varten pitää kiivetä 4 m korkeuteen ja osata samanaikaisesti vääntää ja nostaa, jotta saa lampunkuupan irrotettua.
Miksi sinä oletat, että vain osa kotitöistä jaetaan ja osa kuuluu miehelle, koska hän syö naisen laittamaa ruokaa?Sä taas oletat, että jos mies tekee kerran viikossa jotain, nainen tekee joka päivä ruokaa. Eikö esim. 4-3 jako olisi reilumpi?
Näin. Mulle olisi täysin ok tehdä miestäni enemmän ruokaa, kunhan mies vaikka muutaman kerran viikossa tekisi ruokaa ja kokkasi vaikka yhdessä silloin, kun on juhlat tulossa tai vieraita... Ja että siihen pystyisi, pitäisi olla se tottumus, rutiini ja osaaminen, mikä tulee vain tarpeeksi tekemällä. Ap
Ongerlma on siinä että usein ne juhlat ovat sellaiset jotka nainen haluaa järjestä ja joiden nainen haluaa olevan ns. vimpan päälle.
Vähän sama juttu kuin nainen haluaa siivokuksen kahdesti viikossa ja mies kerran kuussa.
Jos haluaa työnjaon olevan 50-50, päätösvallankin pitää olla 50-50 sen suhteen kuinka siistiä pitää olla ja millaisia juhlia järjestetään. Ja aika usein tämä ei naisille käy.
Mä olenkin alkanut toteuttaa tuota periaatetta ja voin kertoa, että mies on kitissyt jälkeenpäin kun kylään tulleille sukulaisilleen on ollut tarjota kahvin kanssa pelkkiä korppuja. Eli kyllä moni mies nauttii siitä, että nainen laittaa kotia ja luo ympärilleen sitä tiettyä viihtyisyyttä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai kun netti pätkiin, niin ap selvittää, onko kyse verkossa vai laitteissa.Aika kehno auto, jos sen rassaamiseen kuluu yhtä paljon aikaa kuin ruoanlaittoon. Olisko aika päivittää? Ja kun netti pätkii, niin on ihan lapsellisen helppoa selvittää, missä vika on. Tuskin sitäkään sitä paitsi tarvii joka päivä tehdä.
Naiset vetävät aina tämän argumentin että joojoo miesten "pikkuhommiin" menee vähemmän aikaa.
Nio miksi te ette sitten tee itse niitä pikkuhommia?
Ai niin, koska ne vaativat osaamista, ja ovat veemäisiä hommia. Itse teen mieluummin tuntikaupalla ruokaa kuin rassaan vartin autoa kylmässä tallissa hankalassa asennossa, tai riskeeraan selän hajoamisen roudaamalla jotain p.skamaisen muotoista kaappia portaissa. Safkan laittaminen on kevyempää, sen voi tehdä mukavissa sisätiloissa ja samalla voi tehdä jotain muuta. Niin joo, ja ne korjaushommat ym pitää myös opetella. Siihen vasta aikaa meneekin. Se opettelu ei ole mikään harrastus useimmille miehille.
Mutta yhäkin, naiset, opetelkaa ne miesten "pikkuhommat" sitten ja tehkää puolet niistä. Sitten ei ole miehellä valittamista kun pitää osallistua niihin muihin hommiin. Edellyttäen toki että ne ovat yhtäö välttämättömiä kuin se että vaikkapa auto toimii. Jos kyse on omasta hupipuuhastelusta kutsujen eteen jotka sinä haluat järjestää, niin sinä sitten teet sen työnkin.
Nykyisiä autoja ei juurikaan voi itse edes sepittää, sulla täytyy olla joku 90-luvun muinaisjäänne jos sitä itse remppailet. Meillä autot huoltaa ja korjaa siihen erikoistunut yritys, jolle maksetaan työstä. Molemmat maksamme omien autojemme kulut.
Muita ”miesten töitä” en keksi - minä olen meillä se, joka tekee pikkufiksaukset, ja jos jotain isompaa remppaa on, sen tekee sitten ammattilaiset. Rempat maksetaan puoliksi.
Ja sitten on ne päivittäiset kotihommat... Joo, kyllä se meilläkin niin menee, että mies tekee pitkin hampain sen, mitä pyydetään ja opastetaan, minä teen kaiken muun. Eli useimmiten koen helpommaksi tehdä vain itse sen sijaan, että alan miehen kanssa vääntää siitä, mitä pitää tehdä ja miksi pitää ja milloin.
Tiedoksi miehille: Tällainen syö arvostusta, ja jos miestään ei arvosta, ei kyllä ole liiemmin halujakaan. Jos miestä pitää paapoa kuin pikkulasta, ei häntä voi nähdä kovin seksikkäänä ja haluttavana. Näin se vaan on.
Ne asiat joihin haluat muutosta ota esille leppoisasti keskustellen. Ehkäpä miehesi alkaa tekemään korjausliikkeitä keittiön suuntaan.👍🏻😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi parisuhteen ideahan on, että elämä on helpompaa kuin yksin asuessa. Jos toisella ei ole noin, niin jotain on pielessä.
Uskoisin, että hyvässä suhteessa kumpikin pääsee helpommalla. Jos olisi reilu työnjako.
Ja sitten on tietysti muutkin asiat, kuten läheisyys ja kiintymys. Meillä se kompensoi paljon. Jos ei edelleen yli 20 yhteisen vuoden jälkeen nukuttaisi lusikassa miltei kaikkia öitä, tämä suhde olisi jo kaatunut. Toistaiseksi tuo on ollut tän suhteen suurin plussa (yhteisen lapsen ohella). Ap
Jos on naisen mielestä reilu työnjako, niin naisen kanssa ei koskaan pääse helpommalla verrattuna sinkkuiluun.
Työtä on aina enemmän ja rahaa jäljellä vähemmän.
Vaikka nainen tekisi puolet työstä ja tienaisi puolet rahoista.
Kuulostaa hullulta, mutta näin on. Naisen kovemmat standardit asumismukavuuden, siistiyden, juhlien ja menojen määrän ja laadun, ym kanssa pitävät tästä huolen.
Kämpän pitää olla hienompi, siivota pitää paljon useammin, juhlien pitää olla vimpan päälle järjestetyt ja jos mennään muiden juhliin niin lahjan pitää olla kalliimpi, jne.
Naisen kanssa on helppoa, miehet niitä hankalia ovat. Syövät aivan mielettömiä määriä ja kallista ruokaa. Sotkevat koko ajan. Pelkkä kenkien riisuminen aiheuttaa kaaoksen eteiseen, miten se on edes mahdollista!? Talo pursuaa elektroniikkaa ja käyttämättä jääviä työkaluja. Auton ostoa pitää punnita viikkokausia jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampun vaihtaminen, saranan rasvaaminen, ruuvin punominen, sohvan siirtäminen ovat miehisiä ponnistuksia vaativia töitä, joilla ostetaan päivittäinen ruokahuolto? No just. (Verhojen ripustamista en edes maininnut, koska et oo tosissasi, että tämäkin kuuluu miesten päivittäisten, suunnattoman raskaiden kotitöiden listaan. Ethän oikeesti oo tosissasi?)
Olen lukenut tältä palstalta useinkin miesten haukkuvan suomalaisia naisia siitä, että eineksillä perhettään ruokkivat, ne laiskurit. Mutta miehen ostamana se eines ilmeisesti on ihan terveysruokaa?
Enpä kirjoittanut mistään päivittäisistä tekemisistä, luetteloin ne asiat, jotka tutkimusten mukaan päätyvät pääosin miehille. Jos ruuanlaitossa on vuorot, niin miksi ei olisi vuoroja kaikissa muissakin kodissa eteentulevissa tehtävissä? Vai oletatko, että koska nainen tekee joka toinen päivä ruokaa, ei hänen tarvitse joka toinen kerta vaihtaa sitä eteisen lamppua, jota varten pitää kiivetä 4 m korkeuteen ja osata samanaikaisesti vääntää ja nostaa, jotta saa lampunkuupan irrotettua.
Miksi sinä oletat, että vain osa kotitöistä jaetaan ja osa kuuluu miehelle, koska hän syö naisen laittamaa ruokaa?Sä taas oletat, että jos mies tekee kerran viikossa jotain, nainen tekee joka päivä ruokaa. Eikö esim. 4-3 jako olisi reilumpi?
Näin. Mulle olisi täysin ok tehdä miestäni enemmän ruokaa, kunhan mies vaikka muutaman kerran viikossa tekisi ruokaa ja kokkasi vaikka yhdessä silloin, kun on juhlat tulossa tai vieraita... Ja että siihen pystyisi, pitäisi olla se tottumus, rutiini ja osaaminen, mikä tulee vain tarpeeksi tekemällä. Ap
Ongerlma on siinä että usein ne juhlat ovat sellaiset jotka nainen haluaa järjestä ja joiden nainen haluaa olevan ns. vimpan päälle.
Vähän sama juttu kuin nainen haluaa siivokuksen kahdesti viikossa ja mies kerran kuussa.
Jos haluaa työnjaon olevan 50-50, päätösvallankin pitää olla 50-50 sen suhteen kuinka siistiä pitää olla ja millaisia juhlia järjestetään. Ja aika usein tämä ei naisille käy.
Mä olenkin alkanut toteuttaa tuota periaatetta ja voin kertoa, että mies on kitissyt jälkeenpäin kun kylään tulleille sukulaisilleen on ollut tarjota kahvin kanssa pelkkiä korppuja. Eli kyllä moni mies nauttii siitä, että nainen laittaa kotia ja luo ympärilleen sitä tiettyä viihtyisyyttä. Ap
Mahtavaa!
Vierailija kirjoitti:
Exä oli kokki ja ruoka oli hyvää aina. Mutta hänen pimeä puolensa oli tosi pimeä. Narsismia ja väkivaltaa.
Ruokaan liittyen, sanoin etten halua anjovista, hän raivostui, otti naamastani/ leukaperistä, avasi väkisin ja tunki anjovista suuhuni. Se että maistui ja haisi pahalle, oli sivuseikka.
No kyllähän siinä hermo menee, kun toiselle tehnyt rakkaudella ruokaa ja sinä alat nirsoilemaan. Sitten sun provosoinnit siihen päälle, niin kyllähän tuon exän käytöksen ymmärtää. Eli kannattaisi varmaan katsoa peiliin, että näet kukas se lellitelty kakara siellä. Onneksi Exäsi erosi sinusta. Hän antsaitsee parempaa!
Älkää olko noin tossuja. Mä vaan yksinkertaisesti lopettaisin tekemästä ruokaa ja katsoisin mitä sitten tapahtuu. Ei mies edes välttämättä tajua miten paljon huushollaus vaatii, jos ei ikinä sitä ole tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on enemmän kuin suurimmalla osalla pitkissä parisuhteissa olevia. Läheisyyttä.
Jos lapsia ei ole enään kotona, niin en voi käsittää näistä asioista kinastelua. Ruokailkaa molemmat missä ruokailette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai kun netti pätkiin, niin ap selvittää, onko kyse verkossa vai laitteissa.Aika kehno auto, jos sen rassaamiseen kuluu yhtä paljon aikaa kuin ruoanlaittoon. Olisko aika päivittää? Ja kun netti pätkii, niin on ihan lapsellisen helppoa selvittää, missä vika on. Tuskin sitäkään sitä paitsi tarvii joka päivä tehdä.
Naiset vetävät aina tämän argumentin että joojoo miesten "pikkuhommiin" menee vähemmän aikaa.
Nio miksi te ette sitten tee itse niitä pikkuhommia?
Ai niin, koska ne vaativat osaamista, ja ovat veemäisiä hommia. Itse teen mieluummin tuntikaupalla ruokaa kuin rassaan vartin autoa kylmässä tallissa hankalassa asennossa, tai riskeeraan selän hajoamisen roudaamalla jotain p.skamaisen muotoista kaappia portaissa. Safkan laittaminen on kevyempää, sen voi tehdä mukavissa sisätiloissa ja samalla voi tehdä jotain muuta. Niin joo, ja ne korjaushommat ym pitää myös opetella. Siihen vasta aikaa meneekin. Se opettelu ei ole mikään harrastus useimmille miehille.
Mutta yhäkin, naiset, opetelkaa ne miesten "pikkuhommat" sitten ja tehkää puolet niistä. Sitten ei ole miehellä valittamista kun pitää osallistua niihin muihin hommiin. Edellyttäen toki että ne ovat yhtäö välttämättömiä kuin se että vaikkapa auto toimii. Jos kyse on omasta hupipuuhastelusta kutsujen eteen jotka sinä haluat järjestää, niin sinä sitten teet sen työnkin.
Me ollaan ulkoistettu autojen huollot jo aikapäivää sitten niihin erikoistuneisiin yrityksiin. Huonekalut ja kodinkoneet me ollaan tilattu kotiin asennuksineen ja poiskuljetuksineen. Narisevan saranan öljyäminen on pikkuhomma samoin kuin lamppujen vaihtaminen. Meillä ei noita miestenhommia ole yhtään edes joka vuosi. Miehellä on alan koulutus, joten hän on 35 vuioden aikana korjannut kaksi kertaa pyykkikoneita. Pikkurempat kuten seinien maalaukset ja keittiön kaappien ovien vaihdot ollaan tehty porukassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi omaan mieheeni (en ole ap). Se ei osaa katsella ympärille nähdäkseen, mitä voisi oma-aloitteisesti tehdä. Mieheni kyllä tekee esim ruokaa ja kotitöitä, mutta kaiken pitää mennä sillä samalla rutiinilla ja samoilla resepteillä. Jonkin uuden ruoan kohdalla on vain niin pihalla. Pihvit osaa paistaa.
Usein tuollaisissa tilanteissa käy niin, että mies alkaa siivoamaan jotain keittiönkaapin nurkkaa tai alkaa selittämään jotain asiaa. Jos mieheni selittää, hän ei voi tehdä mitään muuta samaan aikaan. Minulla on vaihtoehtona joko tehdä yksin samalla, kun mies tekee omaa juttuaan tai käskyttää miestä kuin pientä lasta, että "pilko perunat ranskalaisten muotoisiksi". Argh.
Ja ei, mieheni ei ole tyhmä vaan älykäs matematiikan tohtori. Siinä se ongelma onkin. Ajattelee niin hitaasti ja perusteellisesti, ettei vain ehdi ruoan tekemisen nopeaan tempoon mukaan. Menee, raukka, sekaisin, kun liedellä on yhden kattilan sijasta kaksi, eikä edes tarvitse löytää niille alkulukuja.
Vierailija kirjoitti:
Tee sellaisia ruokia, että on aika seurustella. Minä kokkaan aina uuniruokia, kun vieraita tulee kylään. Siellä se muhiin ihan rauhassa ja voin myös seurustella.
Miksi miinuksia? Minä tykkään kokata, mutta kuitenkin seurustella ennen ruokailua ja mies on todellinen seurustelumies ja hoitaa vieraiden viihdyttämisen mielellään, mutta on tavattoman huono kokki
Ja kokkaan hyviä uuniruokia ja vieraat ovat todella paljon tykännneet ja ottaneet pariin otteseen santsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miinuksia? Minä tykkään kokata, mutta kuitenkin seurustella ennen ruokailua ja mies on todellinen seurustelumies ja hoitaa vieraiden viihdyttämisen mielellään, mutta on tavattoman huono kokki
Ja kokkaan hyviä uuniruokia ja vieraat ovat todella paljon tykännneet ja ottaneet pariin otteseen santsia.
Jos joku valittaa, että ei pidä yksin kokkaamisesta ja sinä alat hehkuttaa, että sinä kyllä pidät, niin mietipä hetki, miksi siitä ei pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku valittaa, että ei pidä yksin kokkaamisesta ja sinä alat hehkuttaa, että sinä kyllä pidät, niin mietipä hetki, miksi siitä ei pidetä.
Mutta tuohan on vain vinkki miten homman voi hoitaa tulevaisuudessa eikä tarvi seisoa hellan ääressä.
Kunnon paistit uuniin ja sillä aikaa seurustelua vieraiden kanssa, ja ongelma on ratkaistu. Jos mies on onneton ruuanlaitoosas ei siitä mitään tule tulevaisuudessajaab vaan parempi keksiä muut hommat tilanteen helpottamiseksi.
Exä oli kokki ja ruoka oli hyvää aina. Mutta hänen pimeä puolensa oli tosi pimeä. Narsismia ja väkivaltaa.
Ruokaan liittyen, sanoin etten halua anjovista, hän raivostui, otti naamastani/ leukaperistä, avasi väkisin ja tunki anjovista suuhuni. Se että maistui ja haisi pahalle, oli sivuseikka.