Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai vitsi mikä mieskateus

Vierailija
04.10.2020 |

Iski kyllä paha mieskateus, kun oltiin kaverini luona kylässä.

Kaverini ja miehensä laittoivat meille ruokaa samalla kun seurusteltiin. Tekivät koko ajan yhdessä ja miehestä näki, että kotityöt ja kokkaaminen sujuvat rutiinilla.

Että nyt ärsyttää oma mies. Joo on se näppärä ns. perinteisesissä miesten töissä ja tosi näppärä onkin. Mutta ei niitä joka päivälle riitä. Olisipa ihanaa jos voisi kokata yhdessä. Ja jos olisi vieraita, jäisi aikaa seurustelulle, kun ei tarvitsisi kaikkea yksin tehdä.

Joo itse valitsin, tiedän.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap:n mies sitten syö, jos heistä kumpikaan ei enää kokkaa? Leipää? Eikö miestä häiritse elää huonolla ruualla? Miehet on outoja.

Vierailija
22/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa harrastemielessä kokkailemaan yhdessä, niin ehkä miehesi innostuu kokkailemaan ihan muutenkin vain.

Yritetty on. Seurustelun alkuvaiheessa vielä jaksoi esittää, että yhdessä kokkailu kiinnostaa. Lapsuudentonaan ei saanut tehdä ruokaa, näin selitti. No nyt on samanlainen valmiiseen pöytään marssiva tapaus kuin isänsä. Ap

Laatikaa vuorot kokkailulle.  Joka toinen paiva miehen vuoro tehda ruokaa.  Ei se ruoan- ja kodinlaitto mitaan naisten hommia ole.  Jos ero tulisi,  joutuisi mies myoskin laittamaan ruoan itselleen eli en kuuntelisi mitaan tekosyita.   Jos kavereita kutsutaan kylaan niin molemmat hostaajat osallistuu ruoan tekoon,  kattamiseen ja siivoamiseen,  jotta toinenkin ehtii hengahtaa ja nauttia vaikka lasin viinia vieraiden kanssa.  

Ja kun auton kojelaudassa syttyy punainen valo, niin mies voi todeta, että ai jaa, se taitaa olla sinun vuorosi ja niin ap jää auton ja ohjekirjan kanssa miettimään, mitä tulee tehdä. Jos nainen haluaa "täyden huoltopaketin noutoineen", niin sitten hän sen myös maksaa.

Tai kun netti pätkiin, niin ap selvittää, onko kyse verkossa vai laitteissa.

No oon miettinyt tuota ja alkanut tulla tulokseen, että mulle ois enempi ok maksaa auton huollot ammattilaisella kuin olla päävastuussa ruokahuollosta. Samoin ehkä se olisi ollut ok teettää kaikki remontit ym. ulkopuolisilla, jos arjessa olisi koko ajan ollut mies, joka kokkaa. Eli enemmän nyt kun ajattelen arvostaisin jälkimmäistä.

Nettiin liittyvissä asioissa mä oon meistä kahdesta se pätevämpi, laitan aina uudet laitteet ym. toimintakuntoon. Ja se on mulle ok.

Uskon, että mies ilahtuu tästä työnjaosta. Hyvästi siis hankalat lampunvaihdot, kirskuvat saranat, repsottava jalkalista, verhojen ripustamiset, kaikenlainen poraaminen ja ruuvinvääntö, sohvan siirtäminen ja tilalle ruuan tilaaminen kotiin tai eineslaatikon lämmittäminen joka toinen päivä. Sitä kun ei voi vaatia toista tekemään kaikkea tavalla, jolla itse tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap:n mies sitten syö, jos heistä kumpikaan ei enää kokkaa? Leipää? Eikö miestä häiritse elää huonolla ruualla? Miehet on outoja.

Asun yksin, en kokkaa. Kaupasta saa valmisruokaa.

Vierailija
24/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kehtaisi julkisesti kokata. 

Kaikki luulisi että olen tossun alla. 

Vierailija
25/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas haluaisin miehen joka ei kokkaa ja tee kotitöitä, mutta tuo rahat pöytään.

Vierailija
26/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokkaa mies sekä minä. Kokki päättää mitä haluaa syödä/syöttää.

Mies ei ole koskaan valittanut, sanallakaan, tekemistäni ruuista. Enkä minä hänen tekemistään.

Teen vapaaehtoisesti, melkein aina, ruokamme.

Periaatteemme, "valittaa ei saa mutta itse saa tehdä paremmin", toimii hyvin.

Vieraille tehdään ruokaa todella harvoin, lähinnä kesällä grillataan.

Siitä ei isoa riitaa saa aikaiseksi.

Vierailija
27/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret miehet taitavat olla jopa naisia innokkaampia kokkaajia. Se on luonnollista, koska ovat myös innokkaampia syömään. Varmaan vähän vaikea miehellä päästä enää naimisiin, jos ei mikään ruoanlaitto onnistu.

Todella mukavaa, jos noin on, että pojatkin nykyään osallistuvat päivittäisiin kodin askareisiin.

Me olemme mieheni kanssa sitä ikäluokkaa, että minä hoidan kaikki hommat, vaikka olen meistä kahdesta se, joka edelleen käy töissä. Mies istuu päivät pitkät kotona peukaloita pyöritellen ja odotellen, että ”äiti” tulee kotiin siivoamaan, ruokkimaan ja viihdyttämään. Lapset jo lentäneet pesästä, niin siinähän tuo mies menee ohella, mutta ei tämmöinen kyllä millään lailla haluja herätä eikä miehen arvostusta nosta.

Vierailija
28/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkää tervettä elämää vaan sulle. 

Vielä ehdit muuttaa elämäsi suunnan. 

Vierailija
29/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy äidillänsä! :D Ja syö töissä. Iltaisin vetää jotain nakkeja ja lihapullia suoraan paketista. Tämmöiseksi on mennyt. Kolestroliarvoissa ja vatsanseudussa valitettavasti näkyy. Ap

Vierailija
30/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ettei kukaan nainen ota sellaista pehmoa esiliinamiestä... kyllä feminiinisiä miehiä tuolla markkinoilla on pilvin pimein. Sieltä hakemaan omaa subi-miestä vain. 

Vierailija
31/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

99% miehistä on tuollaisia.

Ai samanlaisia kuin ap:n mies vai samanlaisia kuin hänen kaverinsa mies?

Kummatkin sujuu heittämällä, ja mun kaveripiirissä se on jakautunut juurikin 50/50.

Zinc

Toisilta sujuu kaikkihommat. Toisilta sujuu vain ne perinteiset ..

Vierailija
32/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vietetään eri kavereiden luona iltaa, niin osa polttaa uunimakkaratkin poroksi ;)

Zinc

Vierailija
33/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa harrastemielessä kokkailemaan yhdessä, niin ehkä miehesi innostuu kokkailemaan ihan muutenkin vain.

Yritetty on. Seurustelun alkuvaiheessa vielä jaksoi esittää, että yhdessä kokkailu kiinnostaa. Lapsuudentonaan ei saanut tehdä ruokaa, näin selitti. No nyt on samanlainen valmiiseen pöytään marssiva tapaus kuin isänsä. Ap

Laatikaa vuorot kokkailulle.  Joka toinen paiva miehen vuoro tehda ruokaa.  Ei se ruoan- ja kodinlaitto mitaan naisten hommia ole.  Jos ero tulisi,  joutuisi mies myoskin laittamaan ruoan itselleen eli en kuuntelisi mitaan tekosyita.   Jos kavereita kutsutaan kylaan niin molemmat hostaajat osallistuu ruoan tekoon,  kattamiseen ja siivoamiseen,  jotta toinenkin ehtii hengahtaa ja nauttia vaikka lasin viinia vieraiden kanssa.  

Ja kun auton kojelaudassa syttyy punainen valo, niin mies voi todeta, että ai jaa, se taitaa olla sinun vuorosi ja niin ap jää auton ja ohjekirjan kanssa miettimään, mitä tulee tehdä. Jos nainen haluaa "täyden huoltopaketin noutoineen", niin sitten hän sen myös maksaa.

No oon miettinyt tuota ja alkanut tulla tulokseen, että mulle ois enempi ok maksaa auton huollot ammattilaisella kuin olla päävastuussa ruokahuollosta. Samoin ehkä se olisi ollut ok teettää kaikki remontit ym. ulkopuolisilla, jos arjessa olisi koko ajan ollut mies, joka kokkaa. Eli enemmän nyt kun ajattelen arvostaisin jälkimmäistä.

Nettiin liittyvissä asioissa mä oon meistä kahdesta se pätevämpi, laitan aina uudet laitteet ym. toimintakuntoon. Ja se on mulle ok.

Uskon, että mies ilahtuu tästä työnjaosta. Hyvästi siis hankalat lampunvaihdot, kirskuvat saranat, repsottava jalkalista, verhojen ripustamiset, kaikenlainen poraaminen ja ruuvinvääntö, sohvan siirtäminen ja tilalle ruuan tilaaminen kotiin tai eineslaatikon lämmittäminen joka toinen päivä. Sitä kun ei voi vaatia toista tekemään kaikkea tavalla, jolla itse tekee.

Nyt on pakko kysyä, kun aina on ihmetyttänyt: Kuka kokee lampun vaihtamisen hankalaksi, kun se aina isoon ääneen luetellaan näissä miesten urotöissä? Siis oikeesti, puhutaanko me nyt siitä katossa tai muussa valaisimessa olevasta polttimosta, joka vain punotaan paikoilleen? Meillä minä olen aina tehnyt sen, myös kattovalaisimiin, koska miehen tasapaino ei riitä talousjakkaralla keikkumiseen. En koe haastavaksi tai työlääksi. Kuka muka kokee?

Vierailija
34/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläset kommentit naurattaa ja ihmetyttää, että missä maailmassa jotkut ihmiset elävät. Nuo asiat on normaaliarkea, ja ne voi hoitaa perheestä kuka vaan.

Olen tietysti mielipiteessäni hyvin puolueellinen, koska elän kahden naisen välisessä rakkaussuhteessa ja meidän perheessä hoituu kodinhoito, ruuanlaitto JA auto-asiat, unohtamatta internetyhteyden käyttämistä sekä asentamista. 😊🖕🙄

Ihme sakkia..

Vierailija
35/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko kysyä, kun aina on ihmetyttänyt: Kuka kokee lampun vaihtamisen hankalaksi, kun se aina isoon ääneen luetellaan näissä miesten urotöissä? Siis oikeesti, puhutaanko me nyt siitä katossa tai muussa valaisimessa olevasta polttimosta, joka vain punotaan paikoilleen? Meillä minä olen aina tehnyt sen, myös kattovalaisimiin, koska miehen tasapaino ei riitä talousjakkaralla keikkumiseen. En koe haastavaksi tai työlääksi. Kuka muka kokee?

Juu en minäkään noita laske. Kyllä meilläkin lamput vaihtaa ja naulat lyö seinään kumpi vain. Mieheni näppäryys on sitä luokkaa, että rakentaa talon vaikka alusta loppuun, jos tarvis. Ap

Vierailija
36/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampun vaihtaminen, saranan rasvaaminen, ruuvin punominen, sohvan siirtäminen ovat miehisiä ponnistuksia vaativia töitä, joilla ostetaan päivittäinen ruokahuolto? No just. (Verhojen ripustamista en edes maininnut, koska et oo tosissasi, että tämäkin kuuluu miesten päivittäisten, suunnattoman raskaiden kotitöiden listaan. Ethän oikeesti oo tosissasi?)

Olen lukenut tältä palstalta useinkin miesten haukkuvan suomalaisia naisia siitä, että eineksillä perhettään ruokkivat, ne laiskurit. Mutta miehen ostamana se eines ilmeisesti on ihan terveysruokaa?

Vierailija
37/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh. Meillä molemmat kokkaa, verhojen ripustamiset, netin toimivuus sekä kaikenlaisten laitteiden asennus on minun hommiani. Samoin kämpän maalaaminen. Lampun osaa vaihtaa kumpi tahansa, siivous ja pyykinpesu kuuluu myös molemmille. Jokainen on vastuussa omasta autostaan. Mies osaa ommella ja minä osaan kiinnittää hyllyn seinään. Tilanteen mukaan mennään.

Nuo "vaihda sitten itse talvirenkaat"-tyypit ovat aina vaan yhtä huvittavia :D

Vierailija
38/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkää tervettä elämää vaan sulle. 

Vielä ehdit muuttaa elämäsi suunnan. 

??? Kai tiedät, että vanhuksille viedään sitä ihan samanlaista valmisruokaa, miksi se olisi nuoremmillekaan vaarallista?

Vai onko salaatti jotenkin oudolla tavalla terveellistä, kun minä sen itse pilkon eikä joku laite?

Vierailija
39/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kokkaa mies sekä minä. Kokki päättää mitä haluaa syödä/syöttää.

Mies ei ole koskaan valittanut, sanallakaan, tekemistäni ruuista. Enkä minä hänen tekemistään.

Teen vapaaehtoisesti, melkein aina, ruokamme.

Periaatteemme, "valittaa ei saa mutta itse saa tehdä paremmin", toimii hyvin.

Vieraille tehdään ruokaa todella harvoin, lähinnä kesällä grillataan.

Siitä ei isoa riitaa saa aikaiseksi.

Ei mukaan mies valita. Aina on mielihyvin syönyt kaiken mitä on eteen laitettu.

Enkä minäkään ole arvostellut ruokiaan silloin harvoin kun on jotain laittanut. Mutta häntä ei vain kiinnosta kokata eikä ole rutiinia kokata.

Eikä mua huvita olla enää se, joka kokkaa useimmiten. Ap

Vierailija
40/102 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh. Meillä molemmat kokkaa, verhojen ripustamiset, netin toimivuus sekä kaikenlaisten laitteiden asennus on minun hommiani. Samoin kämpän maalaaminen. Lampun osaa vaihtaa kumpi tahansa, siivous ja pyykinpesu kuuluu myös molemmille. Jokainen on vastuussa omasta autostaan. Mies osaa ommella ja minä osaan kiinnittää hyllyn seinään. Tilanteen mukaan mennään.

Nuo "vaihda sitten itse talvirenkaat"-tyypit ovat aina vaan yhtä huvittavia :D

Ja aina löytyy se nainen, joka tekee kotona kaiken ihan itse! Hän ilmestyy näihin ketjuihin, joissa kysellään, miksi mies ei kokkaa/hoida lapsia/tee kotitöitä.

Hienoa, että sinä teet ja osaat. Uskon, että liittonne on paljon onnellisempi näin, kun miehen ei tarvitse tehdä kuin sitä, minkä hän osaa ja mistä nauttii. Sinä teet loput, ilolla ja vapaaehtoisesti, nalkuttamatta. Tuosta syntyy onnellinen elämä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä