Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi saada vapautuksen armeijasta?

Vierailija
04.10.2020 |

Itse ajattelin jatkaa suoraan opintojani ja muutenkin vastustan tätä systemaattista seksismiä. Jos naisetki tekisi jotain niin todellakin menisin.

Eli siis asiaan. En haluaisi ottaa jalkapantaa vaikka voisikin jatkaa opintoja ja osoittaisi vastustavansa nykyistä järjestelmää. Ihmiset sanoo että nuo c-paperit olisi helpot saada mutta tietääkö kukaan kuinka helposti saa?
Itse olen ihan perusterve nii ei ole mitään terveydellisiä esteitä.

Yksi serkku kertoi minulle, että hän sanoi kunnallislääkärille vaan ettei huvita ja ahdistaa niin lääkäri laittoi c:n suosituksen ”epäkypsästä luonteesta”.

Toimiikohan toi kaikkien lääköreiden kanssa? Jos ei toimi niin voiko alkaa selittelemään mt-ongelmia jälkeenpäin?

Kiitos!

Olen muuten 16v poika jos ikä ihmetyttää

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli sai C-paperit koska oli maksamattomia lainoja ja hän sanoi olevansa ahdistunut niistä. Kaveri sai C-paperit koska kertoi olevansa alkoholisti. Ei kannata mennä liian pitkälle mielenterveysasioissa esim itsetuhoisuudessa koska siitä voi tulla pysyvä merkintä

Vierailija
22/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille pakollinen armeija heti kun miehet rupeaa synnyttämään!

Tee niinkuin veljeni. Repäise tai leikkaa joku raajasi tai sen osa irti jollain koneella. Ei hän tosin tahallaan niin tehnyt, mutta sai vapautuksen armeijasta silti. Työelämässä silti pärjäsi.

Jos naiset synnyttäisivät tarpeeksi eikö syntyvyys olisi laskussa ja tehtäisiin synnytysvelvollisuus niin joo olisin samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikymmentä vuotta sitten minäkin kävin sen kun vanhemmat halusi että käyn sen.

Olin jo silloin sitä mieltä että tappaminen ja tappelu on syntiä ja väärin muita kohtaan.

Koska en haluaisi itsekään tulla hakatuksi tai tapetuksi.

Monesti tuli itku öisin kun homma tuntui vankilalta.

Minusta tuntui että sairastuin armeijassa vakavaan psykoositautiin. Sen jälkeen elämä onkin ollut pelkkää alamäkeä ja luisua kohti syrjäytymistä.

En suosittele herkille ja sivistyneille ihmisille armeijaa lainkaan.

Vierailija
24/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä saada äitis mukaan.

Vierailija
25/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ikäraja naisille on 29 ja mun äiti on 36 nii ei pääse eikä se ees haluais sinne

Vierailija
26/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksikymmentä vuotta sitten minäkin kävin sen kun vanhemmat halusi että käyn sen.

Olin jo silloin sitä mieltä että tappaminen ja tappelu on syntiä ja väärin muita kohtaan.

Minusta tuntui että sairastuin armeijassa vakavaan psykoositautiin. Sen jälkeen elämä onkin ollut pelkkää alamäkeä ja luisua kohti syrjäytymistä.

Sehän on kuin vankeutta ja todellisen vapausrangaistuksen uhallahan sinä siellä olit. Olisit hommanut c-paperit :)

Vierailija
27/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako niitä c-papereita TAHALLAAN ottaa? Mt-ongelmat eivät ole mikään hyvä juttu tulevaisuutta ajatellen.

Vaikka työnantaja EI saakaan kysyä työhaastattelu armeija-asioista niin jäähän se mt-diagnoosi sun papereihin.

Tämä voi haitata esimerkiksi terveysvaikutuksen ottamista tms. Jos olet esim. masentunut niin et voi vakuuttaa itseäsi masennussairauden varalta -periaatteella.

8 kysymystä, joita työhaastattelussa ei saa kysyä

https://www.ukkowork.fi/8-kysymysta-joita-ei-saa-kysya-tyohaastatteluss…

Masentunut saattaa jäädä ilman henkivakuutusta tai asuntolainaa

https://yle.fi/uutiset/3-9082776

”Jos voisin muuttaa elämässäni yhden asian, se olisi, etten ikinä olisi hankkinut diagnoosia”

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005780480.html

Tuo riski on 0,001% luokkaa että vakuutukset ja isommat lainat jäisi saamatta, varsinkin tilapäinen kauan sitten tehty diagnoosi ei vaikuta. Eri asia jos sitten toistakymmentä vuotta kärsinyt vaikeasta masennuksesta tai pahemmista mt-häiriöistä.

Itselläkin useampi masennusdiagnoosi opiskeluajoilta, ei koskaan vaikuttanut vakuutuksiin ja asuntolainankin sain ongelmitta.

Höpö höpö.

Linkissä sanotaan:

"Muun muassa Ifillä vakuutuksen saamiseen vaikuttavat myös masennuksen kesto, vaikeusaste, mahdolliset työkyvyttömyysjaksot sekä oireettomuusaika. Päätökset tehdään tapauskohtaisesti, ja riittävän oireettomuusjakson jälkeen vakuutuksen saattaa saada joillain rajoitusehdoilla tai maksunkoorotuksilla."

Juuri näin.

______

IF:

"Päätökset tehdään tapauskohtaisesti, ja riittävän oireettomuusjakson jälkeen vakuutuksen SAATTAA saada joillain RAJOITUSEHDOILLA tai MAKSUNKOROTUKSILLA."

Vierailija
28/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene siviilipalvelukseen.

Vierailija
29/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene siviilipalvelukseen.

En aio tukea nykyistä syrjivää järjestelmää joten en mene. Kiitos ehdotuksesta!

Vierailija
30/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kuin vankeutta ja todellisen vapausrangaistuksen uhallahan sinä siellä olit. Olisit hommanut c-paperit :)

Itku tulee nyt ku muistelen niitä hetkiä sielä.

En uskaltanut kun ne huusi minulle- Sielä huudettiin ihmisille kuin katukoirille ja juoksutettiin märässä loskalumessa lenkkareilla. Lenkkarit kastuivat ja haisivat pahalle. Varpaat kylmenivät keskellä talvea :(

Ei sellaista olisi katsottu läpi sormien. Saikuttajia valvottiin todella kovalla katseella ja saivat erityiskohtelua osakseen.

En vain uskaltanut.

Vierailija
31/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ikäraja naisille on 29 ja mun äiti on 36 nii ei pääse eikä se ees haluais sinne

Vau tosi nuori äiti sulla. Voisin olla sun isä ja sun isänä toteaisin että sun ei ole pakko mennä armeijaan.

Oma isä pakotti minut ja en suosittele sitä kenellekään.

Armeija on kommunismia.

Vierailija
32/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

se yöllä itkenyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskaltanut kun ne huusi minulle- Sielä huudettiin ihmisille kuin katukoirille ja juoksutettiin märässä loskalumessa lenkkareilla. Lenkkarit kastuivat ja haisivat pahalle. Varpaat kylmenivät keskellä talvea :(

Ei sellaista olisi katsottu läpi sormien. Saikuttajia valvottiin todella kovalla katseella ja saivat erityiskohtelua osakseen.

En vain uskaltanut.

Olisit aseella lähtenyt yöllä ristiretkelle

Vierailija
33/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain uskaltanut.

kun hiippailin yöllä pissille, niin kävin kuivaushuoneessa katsomassa salaa mitä kuului lenkkareille ja olivat ihan märät vieläkin vaikka kello oli kolme yöllä :/

Lähettelin äidilleni tekstiviestejä 3010 nokialla että hakekaa minut pliis pois täältä!!!

Äiti soitti aamulla ja totesi että yritä nyt olla isomies ja kestää se. Muutkin on kestäneet ja kasvaneet miehiksi sielä.

Kotipuolella oltiin pettyneitä kun olin suvun ainoa mies josta ei tullut reservin värnikkiä.

Vierailija
34/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako niitä c-papereita TAHALLAAN ottaa? Mt-ongelmat eivät ole mikään hyvä juttu tulevaisuutta ajatellen.

Vaikka työnantaja EI saakaan kysyä työhaastattelu armeija-asioista niin jäähän se mt-diagnoosi sun papereihin.

Tämä voi haitata esimerkiksi terveysvaikutuksen ottamista tms. Jos olet esim. masentunut niin et voi vakuuttaa itseäsi masennussairauden varalta -periaatteella.

8 kysymystä, joita työhaastattelussa ei saa kysyä

https://www.ukkowork.fi/8-kysymysta-joita-ei-saa-kysya-tyohaastatteluss…

Masentunut saattaa jäädä ilman henkivakuutusta tai asuntolainaa

https://yle.fi/uutiset/3-9082776

”Jos voisin muuttaa elämässäni yhden asian, se olisi, etten ikinä olisi hankkinut diagnoosia”

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005780480.html .

Kannattaa tietysti ottaa. C-paprujen arvo on henkilöstä riippuen noin 20-40k€. 

Vierailija
35/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain uskaltanut.

kun hiippailin yöllä pissille, niin kävin kuivaushuoneessa katsomassa salaa mitä kuului lenkkareille ja olivat ihan märät vieläkin vaikka kello oli kolme yöllä :/

Lähettelin äidilleni tekstiviestejä 3010 nokialla että hakekaa minut pliis pois täältä!!!

Äiti soitti aamulla ja totesi että yritä nyt olla isomies ja kestää se. Muutkin on kestäneet ja kasvaneet miehiksi sielä.

Kotipuolella oltiin pettyneitä kun olin suvun ainoa mies josta ei tullut reservin värnikkiä.

Eletty kuitenkin uutta vuosituhatta ja jätkä hiippailee kuin pieni poika pimeydessä pissille...

Meno on kuin jostain pekka ja pätkä legioonassa elokuvasta.

Milloin mies on vapaa Suomessa ilman ceepapereita?

Vierailija
36/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene armeijaan. En ymmärrä näitä nykyajan velliperseitä, jotka muka eivät voi käydä armeijaa. Puoli vuotta kestää ja on lepokoti. Ryhditäydy hyvä ihminen!

Vierailija
37/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain uskaltanut.

Huomattavasti käytännöllisempää olis ollut pukea muovipussit sukkien päälle ja laittaa sitten lenkkarit.  Eikö äiti osannut neuvoa?

Vierailija
38/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene armeijaan. En ymmärrä näitä nykyajan velliperseitä, jotka muka eivät voi käydä armeijaa. Puoli vuotta kestää ja on lepokoti. Ryhditäydy hyvä ihminen!

Sitten kun naiset menee niin menen myös minä!

Vierailija
39/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta palvelukseenastumispäiväksi mukaan márihuana sätkä. Maksaa 5 euroa, ja kun tulet bussista ulos se tullaan löytämään.

Sätkää ei tarvitse polttaa, eikä sinun tarvitse perustella että miksi sinun tulisi saada vapautus

Vierailija
40/63 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyttää aikaa lepokotiin, jos ajan voi käyttää tehokkaammin esim. yliopistossa tai töitä tekemällä? Levätä ehtii haudassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi