Miten voi saada vapautuksen armeijasta?
Itse ajattelin jatkaa suoraan opintojani ja muutenkin vastustan tätä systemaattista seksismiä. Jos naisetki tekisi jotain niin todellakin menisin.
Eli siis asiaan. En haluaisi ottaa jalkapantaa vaikka voisikin jatkaa opintoja ja osoittaisi vastustavansa nykyistä järjestelmää. Ihmiset sanoo että nuo c-paperit olisi helpot saada mutta tietääkö kukaan kuinka helposti saa?
Itse olen ihan perusterve nii ei ole mitään terveydellisiä esteitä.
Yksi serkku kertoi minulle, että hän sanoi kunnallislääkärille vaan ettei huvita ja ahdistaa niin lääkäri laittoi c:n suosituksen ”epäkypsästä luonteesta”.
Toimiikohan toi kaikkien lääköreiden kanssa? Jos ei toimi niin voiko alkaa selittelemään mt-ongelmia jälkeenpäin?
Kiitos!
Olen muuten 16v poika jos ikä ihmetyttää
Kommentit (63)
Takuuvarma keino jo 90-luvulta: laitat suklaata housuun ja kutsunnoissa sitten kaivat sitä sieltä ja syöt. Ei tarvinnut mennä.
Vierailija kirjoitti:
Osta palvelukseenastumispäiväksi mukaan márihuana sätkä. Maksaa 5 euroa, ja kun tulet bussista ulos se tullaan löytämään.
Sätkää ei tarvitse polttaa, eikä sinun tarvitse perustella että miksi sinun tulisi saada vapautus
Voi laittaa amerikanlipulla varustetun nahkatakin päälle ja tiukat redneck-farkut jalkaan.
Takataskussa voi olla etelävaltionlippu.
Pitkä tukka vielä päässä ja marisätkä tekee vaikutuksen että jätkä ihannoi amerikkaa ja on vapauden kannattaja. Sellaisille vihreäälippua jnekkeihin vaan solongsokers
Näillä vermeillä ja pelkästään kantritupakalla pääsee putkaan ja ei asiaa palvelukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene armeijaan. En ymmärrä näitä nykyajan velliperseitä, jotka muka eivät voi käydä armeijaa. Puoli vuotta kestää ja on lepokoti. Ryhditäydy hyvä ihminen!
Miksi käyttää aikaa lepokotiin, jos ajan voi käyttää tehokkaammin esim. yliopistossa tai töitä tekemällä? Levätä ehtii haudassa.
No voi kamala sentään! Puoli vuotta on sitten ratkaiseva aika, jota ei voi käyttää armeijaan. Tiedoksi: elämässä voi sattua vaikka mitä, jote et voi itse kontroloida. Voit vaikka sairastua, joutua työttömäksi, kouluttautua väärälle alalle, joka ei työllistä sinua. Sitten aloitat kaiken alusta. Monta vuotta on mennyt hukkaan. Töissäkin nykyajan nuori sukupolvi saa olla varmaan 80 vuotiaaksi, joten sitä herkkua riittää joka tapauksessa yllin kyllin. Mutta opa on elämänne. Joa haluaa kuluttaa aikaa ja energiaa siihe, miten voi kepulikonstein välttäää armeijan niin mikäpä siinä. Oma on elämänne. Tuolla asenteella ei muutenkaan saavuta mitään, jos haluaa selvitä mahdolisimman vähällä. Tuskin se opiskelukaan maittaa, koska esim. yliopistossa pitää oikeasti opiskella valmistuakseen. Mutta kaipa siellä voi sitten roikkua tekemättä mitään, joka sitten sipii näille velliperseille.
Kannattaa käydä armeija niin saa naisen.
Naiset tykkää että armeija on käyty.
Kertoo että on normaali ihminen kun käy armeijan ja tottelee sääntöjä.
On kiltti noudattaa yleisiä sääntöjä. Palkinnoksi saa yleensä naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vai wanhan liiton appiukko? Sinällään kuitenkin osuma, että inttipojan on helpompi armeija-aikana tutustua nuoriin naisiin kuin syrjäytyneen C-miehen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene armeijaan. En ymmärrä näitä nykyajan velliperseitä, jotka muka eivät voi käydä armeijaa. Puoli vuotta kestää ja on lepokoti. Ryhditäydy hyvä ihminen!
Miksi käyttää aikaa lepokotiin, jos ajan voi käyttää tehokkaammin esim. yliopistossa tai töitä tekemällä? Levätä ehtii haudassa.
No voi kamala sentään! Puoli vuotta on sitten ratkaiseva aika, jota ei voi käyttää armeijaan. Tiedoksi: elämässä voi sattua vaikka mitä, jote et voi itse kontroloida. Voit vaikka sairastua, joutua työttömäksi, kouluttautua väärälle alalle, joka ei työllistä sinua. Sitten aloitat kaiken alusta. Monta vuotta on mennyt hukkaan. Töissäkin nykyajan nuori sukupolvi saa olla varmaan 80 vuotiaaksi, joten sitä herkkua riittää joka tapauksessa yllin kyllin. Mutta opa on elämänne. Joa haluaa kuluttaa aikaa ja energiaa siihe, miten voi kepulikonstein välttäää armeijan niin mikäpä siinä. Oma on elämänne. Tuolla asenteella ei muutenkaan saavuta mitään, jos haluaa selvitä mahdolisimman vähällä. Tuskin se opiskelukaan maittaa, koska esim. yliopistossa pitää oikeasti opiskella valmistuakseen. Mutta kaipa siellä voi sitten roikkua tekemättä mitään, joka sitten sipii näille velliperseille.
Itse asiassa yliopistossakin pitää priorisoida. Kaikesta ei voi naputella vitosia, joten pitää miettiä mihin kursseihin panostaa ja mihin ei. Se ettei halua panostaa armeijan käymiseen ei tarkoita sitä, että ei haluaisi panostaa yliopisto-opintoihin.
Homo, hullu, huumeet tai hörhö (aina voi keksiä jonkun vamman)
Käypiä syitä.
Jos on munaa kasvata pitkä fleda ja vedä meikit naamaan ja kireet nahkahousut. Voi olla, että C - kelpoisuusluokka tulee automaattisesti.
Foliohattu päähän ja sanot niille että olet hullu. Vuosia vanha kikka toiminut aina.
Vierailija kirjoitti:
Sano että poltat pilveä kutsunnoissa lääkärille, eikä aikeita lopettaa. Ei ne sinne huumehörhöjä ota. Eikä ne sitä tarkasta vaikket polttaisikaan. Suositellen kuitenkin käymään sen, hyvän kokemuksen saat joka auttaa työn saannissa, ehkä kavereitakin lisää. Tuo jättää vielä kuitenkin oven auki, jos joskus sinne innostut lähtemään.
Kaverini kokeili tätä ja hänelle tehtiin kusi testit ja todettiin ettei hän ole käyttänyt, joten hän joutui armeijaan. Toki jos oikeasti poltat pilveä, niin pitäisi onnistua, mutta siitä taitaa tulla H-merkintä. Jos haluat välttää armeijan, koita saada aina lykkäystä kunnes olet 25v. Sitten sinun ei tarvitse enään suorittaa armeijaa. Itse sain lykättyä armeijaa opiskelulla ja sen jälkeen väitin, että minulla on ahdistusta. Nyt olen 26v eikä ole yli vuoteen tullut mitään tietoa, että tarvisi mennä armeijaan. Helppoa.
Jäin tupaan nukkumaan omilla luvilla koska tuntui että oli flunssaa.
Kasarmin vartija yms löysi nukkumasta ---> komentajan puheille ---> kysyi kaikenlaista että menisinkö omin luvin keskelle tietä sotatilassa jne ---> sen jälkeen kysyi haluanko pois ---> vastasin myöntävästi ---> samana päivänä pois.
Saisit ap hävetä, kun mietitkin tuollaisia. Jos et isänmaata halua puolustaa, et ole mies etkä mikään.
Jos sanoo että tap paa ittensä jos joutuu armeijaan niin ei ne ota sitä riskiä että niin oikeasti kävis. Piä aatteistas kiinni ja tee niin mikä tuntuu itsestä oikealta
Vierailija kirjoitti:
Johonkin pisteeseen asti voi toimia, mutta esim itse mielummin just valitsisin systeemiä vastustavan poikaystäväksi. Kannattaa toimia omien näkemysten mukaisesti, niin saattaa löytää jonkun jolla on samansuuntaiset näkemykset
Niin? Oon 17 vee ja haluan varman ohjeen.
Resepti pysyvän vapautuksen hankkimiseksi (huomioi kronologinen järjestys):
-> Varaa aika yksityiseltä psykiatrilta, kerro hänelle masennus-/ahdistusoireilustasi ja tuo ilmi epäilyksesi armeijan käymisen negatiivisista haittavaikutuksista mielenterveydellesi ja kyvyllesi jatkaa opintoja tai tehdä työtä. Voit myös vedota kokemuksiisi kiusatuksi tulemisista ja näistä hetkistä jääneisiin traumaattisiin muistoihin
-> Ota lääkäriltä saamasi B-lausunto kutsuntoihin tai kutsuntojen jälkeen vapautusta haettaessa lähetä se puolustusvoimien esikuntaan
-> Saa vapautus rauhan ajaksi (C-mies)
-> Hae siviilipalvelukseen täyttämällä sivarihakemus mol.fi-palvelussa, tulosta se ja lähetä se allekirjoitettuna itseäsi lähinnä olevaan puolustusvoimien aluetoimistoon
-> Puolustusvoimien aluetoimisto ilmoittaa siirrostasi siviilipalvelusvelvolliseksi
-> Siviilipalveluskeskus imoittaa siviilipalveluslakiin 1446/2007 perustuen ettei se kutsu sinua siviilipalvelukseen, koska olet saanut vapautuksen rauhan ajaksi terveydellisten syiden perusteella
-> Nauti elämästäsi, olet nyt lopun iäksesi vapautettu puolustusvoimien alaisuudesta myös sodan aikana!
Kyseisellä tavalla hankittu vapautus vastaa vanhaa D-miehen luokitusta, eli vapautusta palveluksesta rauhan ja sodan aikana.
Lisätietoa vapautuksen hankkimiseksi saat tarvittaessa Aseistakieltäytyjäliitosta.
Muistan, kun tuli kertauslappu. Ilmoitin esikuntaan, että minulla mukana olevat pillerit eivät sitten ole huumeita. Ne on diapetes lääkkeitä.
Kohta eversti esikunnasta soitti ja tuumasi:
-Jaa sulla on tullut diapetes. Ei sulla ole tänne en mitään asiaa. Lähetäppä lääkärintodistus ja passi tänne.
Totesin vain, etten minä niin huonossa kunnossa ole. Käynhän tehtaassakin vuorotöissä.
Hieman jo hermostui:
-EI SILLÄ OLE MITÄÄN MERKITYSTÄ!
Noh, tein työtä käskettyä ja nyt olen sitten vapautettu rauhan ajan palveluksesta.
Vierailija kirjoitti:
"Ryhditäydy". Siellä yks velliperse ei osaa edes oikeinkirjoitusta. Elämämkoululaisuus paistaa kauas.
Polttele pilveä ennen armeijaa ja kärähdä huumetesteissä. Huumeiden käyttörikosta sulle ei tule koska ei voida todistaa, ettei joku muu ole laittanut elimistöösi kannabista tietämättäsi. Olet saattanut vaikka syödä jonkun tarjoamaa suklaata.
Sukat hikoo märäksi muovipusseissakin.
Lenkkarit haisee silti.