Miten voi saada vapautuksen armeijasta?
Itse ajattelin jatkaa suoraan opintojani ja muutenkin vastustan tätä systemaattista seksismiä. Jos naisetki tekisi jotain niin todellakin menisin.
Eli siis asiaan. En haluaisi ottaa jalkapantaa vaikka voisikin jatkaa opintoja ja osoittaisi vastustavansa nykyistä järjestelmää. Ihmiset sanoo että nuo c-paperit olisi helpot saada mutta tietääkö kukaan kuinka helposti saa?
Itse olen ihan perusterve nii ei ole mitään terveydellisiä esteitä.
Yksi serkku kertoi minulle, että hän sanoi kunnallislääkärille vaan ettei huvita ja ahdistaa niin lääkäri laittoi c:n suosituksen ”epäkypsästä luonteesta”.
Toimiikohan toi kaikkien lääköreiden kanssa? Jos ei toimi niin voiko alkaa selittelemään mt-ongelmia jälkeenpäin?
Kiitos!
Olen muuten 16v poika jos ikä ihmetyttää
Kommentit (68)
Ennen sai vapautuksen homouden perusteella, ei taida enää olla näin? Toisaalta olikin ontto peruste kun armeijan suoritti RUK:iinkin kelpaavia homoja.
Mutta saako sitä jotain merkintää H-merkintää en ite ainakaa mitää merkintöjä haluis
Eikös sitten pistettä vaan kytät perään :D
Sehän on laitonta, eikös siinä tuu kytät vaan perään?
Vaihtoehto 1: Pudotat kutsuntalääkärintarkastuksessa hanskat lattialle, painat leuan alas ja nostat nyrkit ylös. Sosiopaattilausunto on käytännössä varma. Vaihtoehto 2: Puhut kutsuntalääkärin ja / tai kutsuntalautakunnan edessä jotain itseksesi, mieluiten jotain mahdollisimman sekavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene siviilipalvelukseen.
En aio tukea nykyistä syrjivää järjestelmää joten en mene. Kiitos ehdotuksesta!
Kutsutko syrjiväksi järjestelmäksi sen, jos siviilipalveluksen suorittanut saa kyseisessä paikassa palveluksensa jälkeen palkallisen työsopimuksen? Tunnen useamman, jolle tällainen tilaisuus on tarjoutunut. Syrjivää tämä on mielestäni naisia kohtaan, koska eivät saa jalkaa oven väliin ja työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Naisille pakollinen armeija heti kun miehet rupeaa synnyttämään!
Tee niinkuin veljeni. Repäise tai leikkaa joku raajasi tai sen osa irti jollain koneella. Ei hän tosin tahallaan niin tehnyt, mutta sai vapautuksen armeijasta silti. Työelämässä silti pärjäsi.
Eli naisille pakolliinen synnytys alle 30v.
Kannatan!
Pitäisi tosiaan olla matalampi kynnys pojille saada vapautus armeijasta. Kuinka paljon palaa rahaa siihen, että tutkitaan jonkun armeijakelpoisuutta ja lykätään armeijaan menoa?