Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankki esti tilin käytön

Vierailija
04.10.2020 |

Onko täällä kohtalotovereita, joilta pankki olisi yhtäkkiä ilman ennakkoilmoitusta lukinnut pankkitilin.

Näin kävi viime viikolla, ja liittyy kuulema henkkarien toimittamiseen pankkiin. Ilmoitin kyllä ettei minulla ole kuin ajokortti, joka siis ei kelpaa, ja sain vastaukseksi ettei asialla ole kiirettä. Sitten vain yks kaks kortti ei toimi, verkkopankkitunnukset ei toimi ja kaikki rahat siellä jumissa.

Onko tämmöinen normaalia? Tuntuu että luottamus meni pankkiin jonka asiakas ollut lapsesta asti.

Saa nähdä kauanko menee hankkia henkkarit ilman noita verkkopankkitunnuksia... enpä tiedä mitä olisin tehnyt jos ei olisi ihania vanhempia jotka auttavat, kun mitenpä haet vaikka toimeentulotukea kun ei ole mistä ottaa tiliotetta. Ja tarvettakaan ei olisi, jos pääsisin rahoihini käsiksi.

Pankin asiakaspalvelua en ole tavoittanut. Maksulliseen palvelunumeroon en voi omasta liittymästäni eston vuoksi soittaa, yhdesti olen äitini puhelimella päässyt läpi jolloin sain jätettyä asiasta vastaavalle henkilölle soittopyynnön, hän ei vain luvattuna päivänä soittanut. Konttori on auki kaksi tuntia päivässä, jolloin siellä asiointi on mahdollisimman hankalaa töiden ja opintojen vuoksi.

Ei voi kuin ihmetellä että Suomessa tapahtuu tällaista.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa tosi paskalta ja epäluotettavalta toi Dansken tyyli.

Aika kädestä pitäen kyllä neuvotaan: https://danskebank.fi/sinulle/asiakaspalvelu/paivita-tietosi

Vierailija
42/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla hyväksyttiin Danskessa ajokortti, lukekaapa sieltä sivuilta vaikka!

Minulle taas sanoi asiakaspalvelija suoraan että ajokortti ei käy. Vaikka ajokorttini ei ole trafin, vaan poliisin myöntämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kävin hankimassa henkarit ja seuraavaksi menin lopettamassa tilin ja menin toisen pankin asiakkaaksi

Vierailija
44/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä kävin hankimassa henkarit ja seuraavaksi menin lopettamassa tilin ja menin toisen pankin asiakkaaksi

Sama laki sitä seuraavaakin pankkia velvoittaa.

Vierailija
45/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas sanoi asiakaspalvelija suoraan että ajokortti ei käy. Vaikka ajokorttini ei ole trafin, vaan poliisin myöntämä.

Sulla on väärää infoa tässä annettu, otappa yhteys Dansken johtoon ja tee valitus. Tuolla sivuilla Danskessa nimenomaan kelpaa ajokortti oli sitten vaikka Hoosiannan myöntämä 1.10.1990 jälkeen.

"Edellä mainittujen asiakirjojen lisäksi hyväksymme suomalaisen ajokortin (myönnetty 1.10.1990 jälkeen ja luottokortin kokoinen) niiltä asiakkailta, joiden asiakkuus on avattu ennen 1.1.2019. "

Vierailija
46/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan ole ymmärtänyt, miksei aikuisella ihmisellä ole AINA voimassa olevaa passia/henkilökorttia. Vaikka ei matkustelisi (ja nyt ei oikein edes voi) niin henkkareille voi joskus tulla tarvetta. Ajokortti ei kelpaa kaikkialla.

Minulla on koko aikuisiän ollut henkkarit, +toki ajokortti myös, uusin hyvissä ajoin ettei vanhene, ja nykyään olen pitänyt sekä henkilökorttia (helppo kuljettaa lompakossa) ja passia. Autoa en enää aja kun ei ole, joten ajokortti "turha" vaikka toki se minulla edelleen on.

Et ymmärrä, sillä olet lammas. Seuraatko muuten aina Ikeassa niitä lattiassa olevia mustia nuolia.

Idiootti, nykymaailmassa pitää olla valmius todistaa henkilöllisyys missä vaan. Typerä anoppini, jolla ei koskaan ollut ollut mitään henkkaria kuvitteli, että kyllä ne pankkiasiat hoituu, kun ne virkailijat tuntee hänet. Niin kuinka kauan tuolla periaatteella mennään Kouvolan kokoisessa paikassa ja aikana, jolloin niiden pankkivirkailijoiden on vaan todennettava se henkilöllisyys muuten kuin "ai jaa sä olet se vanha asiakas".

No toki pitää olla henkkarit, mutta on aivan älytöntä, että tilin sulkemisen uhalla pitää PITKÄAIKAISEN asiakkaan näyttää henkkarit pankille.

Mitä he sillä tekevät? Ai olet Maija etkä joku Cornelius Hamud, kiva juttu. Ole vaan asiakas. Ainoa syy olla lähettämättä henkkareita on se, että ei halua tai se että niitä ei ole.

Ei missään nimessä se, että Maija on joku mafiooso.

Kuvan niistä voi lähettää verkkopankin kautta, joten ei se ede todenna, että oma naama ja henkkareiden naama täsmää.

Vierailija
47/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kädestä pitäen kyllä neuvotaan: https://danskebank.fi/sinulle/asiakaspalvelu/paivita-tietosi

ISO KIITOS tästä linkistä! Pankkihan ei ole tällaisen olemassaolosta kertonut vaikka tosiaan asiakaspalveluunkin soitin, pahoitteli vain että kuulostaa ikävältä ja jätti soittopyynnön asiasta vastaavalle henkilölle josta ei ole kuulunut.

Vierailija
48/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on väärää infoa tässä annettu, otappa yhteys Dansken johtoon ja tee valitus. Tuolla sivuilla Danskessa nimenomaan kelpaa ajokortti oli sitten vaikka Hoosiannan myöntämä 1.10.1990 jälkeen.

"Edellä mainittujen asiakirjojen lisäksi hyväksymme suomalaisen ajokortin (myönnetty 1.10.1990 jälkeen ja luottokortin kokoinen) niiltä asiakkailta, joiden asiakkuus on avattu ennen 1.1.2019. "

Sitten kun vielä tietäisi, millä savumerkeillä tämän johdon tavoittaa, kun asiakaspalvelunkin tavoittaminen tuntuu olevan haastavaa...

Vierailija
49/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan ole ymmärtänyt, miksei aikuisella ihmisellä ole AINA voimassa olevaa passia/henkilökorttia. Vaikka ei matkustelisi (ja nyt ei oikein edes voi) niin henkkareille voi joskus tulla tarvetta. Ajokortti ei kelpaa kaikkialla.

Minulla on koko aikuisiän ollut henkkarit, +toki ajokortti myös, uusin hyvissä ajoin ettei vanhene, ja nykyään olen pitänyt sekä henkilökorttia (helppo kuljettaa lompakossa) ja passia. Autoa en enää aja kun ei ole, joten ajokortti "turha" vaikka toki se minulla edelleen on.

Koska henkilökortti maksaa. Valokuvat pitää otattaa ja siihen päälle itse kortti. Tekee helposti yli 80 euroa. Jos vuokran ja muiden laskujen jälkeen käteen jää 200 euroa, eipä siinä paljoa henkkilökortteja ostella. Tätä joukkoa on Suomessa paljon. Ottaen huomioon sen, miten tärkeää tästä henkilöllisyyden todistamisesta on tullut, henkilökortin pitäisi olla ilmainen vaikkapa viiden vuoden välein.

Vierailija
50/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ISO KIITOS tästä linkistä! Pankkihan ei ole tällaisen olemassaolosta kertonut vaikka tosiaan asiakaspalveluunkin soitin, pahoitteli vain että kuulostaa ikävältä ja jätti soittopyynnön asiasta vastaavalle henkilölle josta ei ole kuulunut.

Löysin sen menemällä kyseisen pankin sivuille. Oma tili on toisaalla.

Vierailija
51/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon sen, miten tärkeää tästä henkilöllisyyden todistamisesta on tullut, henkilökortin pitäisi olla ilmainen vaikkapa viiden vuoden välein.

Sikäli kun henkilökortti ja passi ovat nykyään voimassa juurikin sen viisi vuotta, olisi aika tukirahojen syytämistä kaivoon, jos sen ilmaiseksi saisi kerran vuodessa :D

Vierailija
52/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon sen, miten tärkeää tästä henkilöllisyyden todistamisesta on tullut, henkilökortin pitäisi olla ilmainen vaikkapa viiden vuoden välein.

Sikäli kun henkilökortti ja passi ovat nykyään voimassa juurikin sen viisi vuotta, olisi aika tukirahojen syytämistä kaivoon, jos sen ilmaiseksi saisi kerran vuodessa :D

Niin. Sehän luki juuri siinä. Ja kuka sitä vuosittain on uusimassa. Länsinaapurissa passinkin saa 35 eurolla. Nää Suomen hinnat on kuin näyttäisi peräpäätä kansan köyhimmälle osalle just sen vuoksi, koska he eniten joutuvat asioimaan viranomaisten kanssa.

Vierailija
53/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän on uutisoitu lehdissä kuukausia, pankki on laittanut ilmoituksia verkkopankkiin useasti. Eli itse olet ollut täysi idiootti kun et ole asiaa hoitanut.

Vierailija
54/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle Nordea laittoi viestin henkilöllisyyden todentamisesta verkkopankin oman viestipalvelun kautta. Aikaa hoitaa asia oli tyyliin 2,5-3kk (en muista tarkalleen), ennen kuin tili suljettaisiin. Siellä ohjeissa luki, että ajokorttikin olisi kelvannut.

Vaikuttaa tosi paskalta ja epäluotettavalta toi Dansken tyyli. Toivottavasti saat asian hoidettua, onneksi äitisi on voinut auttaa. Mutta miten ne joilla ei ole ketää keneltä pyytää apua...

Ärsyttää muutenki toi nykysysteemi, et pankkiin ei fyysisesti pääse enää juuri koskaan. Ihan kuin tähtien asennosta pitäis punnita, että mahtaako olla pankki auki.

Mulle ainakin tuli Danskelta sekä paperikirje kotiin ja viesti verkkopankkiin, taisipa tulla vielä uudestaankin kun en heti ollut asiaa hoitanut. Joten älkääpä nyt koko firmaa mustamaalatko sen perusteella jos ap ei välitä hoitaa asioitaan.

Vierailija
55/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu vastasi viestiini selkeästi että valitettavasti ajokortti ei käy. Nyt pankin sivuilla eri tieto. Olisin hoitanut asian välittömästi mikäli olisin tiennyt tämän. Henkkarin hankkiminen on ollut ihan rahakysymys, kun perheellisenä opiskelijana rahat on ihan elämisessäkin tiukilla.

Vierailija
56/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska henkilökortti maksaa. Valokuvat pitää otattaa ja siihen päälle itse kortti. Tekee helposti yli 80 euroa. Jos vuokran ja muiden laskujen jälkeen käteen jää 200 euroa, eipä siinä paljoa henkkilökortteja ostella. Tätä joukkoa on Suomessa paljon. Ottaen huomioon sen, miten tärkeää tästä henkilöllisyyden todistamisesta on tullut, henkilökortin pitäisi olla ilmainen vaikkapa viiden vuoden välein.

Jos saa perustoimeentulotukea, passin/henkilöllisyystodistuksen hankkimisen kulut korvataan täysimääräisenä eli myös passikuvat.

Vierailija
57/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaikki on vain meidän omaksi turvaksi.

V*tut on.

Rahanpesua ovat yrittävinään estää tällä köyhien kyykytyksellä, mutta nähdäkseni raharikkaat pyörittelee edelleen miljooniansa miten lystäävät eli heidän henkkareitaan ei ilmeisesti ole kukaan kysynyt tai olleet väärennettyjä. Eihän tässä ole järkeä.

Vierailija
58/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiakkaat ovat eriarvoisia, joidenkin tilit suljetaan ja toisilta ei edes kysytä henkkaria.

59/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit joutuvat noudattamaan lakia. Minulla on ollut paikallisessa Osuuspankissa tili jo reilut 40 vuotta, silti piti käydä esittämässä voimassa oleva henkilöllisyystodistus. Ei auttanut, että tunnen henkilökohtaisesti parin vuosikymmenen takaa pankin johtajan.

Tuli samalla kertaa usituksi sekä passi että henkilötodistus. Poliisilaitoksella kyselivät aikansa henkilökohtaisuuksia varmistuakseen, että olen se joka väitän olevani, vaikka vanhasta passikuvastakin vielä ihan hyvin tunsi.

Vierailija
60/101 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaikki on vain meidän omaksi turvaksi.

Good goy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä