Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten lahjoihin meni yhteensä noin 340e

Vierailija
18.12.2013 |

Lapsia kaksi (3v. ja 7v.) ja molemmat saavat viisi pakettia. Paketeissa ei ole minkäänlaista elektroniikkaa (kännykkää tms).

Mies kauhistui summaa ja itse olen vähän sokea sille, onko tuo nyt sitten niin kauhean paljon.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään kuopuksemme lahjat maksoivat n 450 e. No, kukaan muu ei lapsillemme lahjoja osta, joten täytyy itse toteuttaa toiveet. 

Vierailija
22/31 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko toteuttaa kaikki toiveet? Opettakaa lapsianne sietämään myös pettymyksiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 600 € meni neljään lapseen.

Rahatilanne ei mitä parhain, mutta aika järkevästi mielestäni ostin.

Jonkun lapsen kaikki toiveet toteutui (järkeviä toiveita), parin ei (liikaa toiveita) ja yhdelle oli hankalaa kun oli liian vähän toiveita. 

Äitini osti myös kaikille noin satasella per lapsi. Muilta eivät saa.

Ja ihan omilla veronpalautuksillani ostin, vaikka mieskin oli mukana. Meillä on kyllä yhteiset rahat, ei tarvii miehen rahoilla mun ostaa. Meillä on kyllä yhteiset lapsetkin...

Vierailija
24/31 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi 2v. Yksi lahja meiltä (Stiga) 50€. Viime joulusta oppineena tuo on varsin riittävä. Lahjoja tulee molemmin puolin sukua muutenkin, liikaa suorastaan. Sukulaiset tykkää ostaa suvun lähes ainoalle pienelle.

Vierailija
25/31 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 700€ kumpaankin lapseen, 9v. ja 13v. Sukulaisilta on tulossa vielä lahjoja ja rahaa.

Vierailija
26/31 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 700€ kumpaankin lapseen, 9v. ja 13v. Sukulaisilta on tulossa vielä lahjoja ja rahaa.

Vierailija
27/31 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootas kun lasken

2x kirja 40 e+ lelu 180 e+ legopkt 90 e+ legopaketti 20 e+ suklaata 5 e+ Ipad3 700 e (yhteiseksi perhelahjaksi+ kalvo 20 e+ nahkakuoret 65 e+lisäpiuha 25 e)+penaali 5 e+ päiväkirja 4 e+aku ankka sarjakirja 30 e+3x dvd  30 e+reppu 15e+ aamutakki 30 e+ kalsareita 10 e+ Aku Ankka kansioita 15 e+ lumipotkulauta 35= 1300 e

vauvalle ei ole kuin pikkulelu 10 e+ kaksi kirjaa 20 e

Vierailija
28/31 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mennyt mitään. Eivät ole ansainneet lahjoja.

Vierailija
29/31 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi saa iphone 5s = 800 e, yksi tietokoneen 1000 e ja yksi järkkärikameran 800 e... isot lapset ja ihan fiksut toiveet kuiteskin.

Vierailija
30/31 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä lahjan hinnalla mitään merkitystä ole, vaan sillä että lapsi saa itselleen mieluisan lahjan. Joku on innoissaan käpylehmästä ja joku haluaa iphonen.

Meillä äiti tekee yleensä itse lahjan (jotka lapselle on tähän asti olleet kaikista rakkaimmat), isovanhemmat ostaa niitä järkeviä lahjoja kuten kunnon talvivarusteita yms ja täti ostaa sellaisia leluja, joita lapsi toivoo lelukuvastosta. Rahaa minulla on tähän mennessä mennyt n.150e tähän yhteen lapseen (olen se täti).

Vierailija
31/31 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ostanut kun jotain pientä, yhteensä per lapsi menee ehkä 50-80 euroa. Iältään ovat 7 ja 10. Sukset, luistimet ja vaatteet saavat silloin kun tarvitsevat, en miellä sellaisia joululahjaksi. En myöskään ole ikinä ostanut karkkia lahjaksi ja muillekin sukulaisille on esitetty toive, ettei karkkia/suklaata paketteihin. Jouluna herkutellaan muutenkin ihan tarpeeksi.

Lahjaksi saavat pienen osan siitä mitä toivovat, kalliit toiveet toteutetaan niin, että säästävät itse osan hinnasta ensin. Näin esim kosketusnäyttöpuhelin, johon 10 v säästää.

Haluan, että lapset ymmärtävät rahan arvon. Toisaalta lapsilla on kalliit harrastukset tyyliin ratsastus, joita rahoitan mielelläni. Luulen, että lahja-asiat on suht hyvin balanssissa, etten ole liian tiukka tai että saisivat muutenkin jo liian paljon.

Lapsethan sen lopulta itse myöhemmin arvioivat - saan varmasti palautteen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi