Ei saa koskaan sairastaa!
Lapsi oli oksennustaudissa, jonka minä myös sain. Nyt sitten hoidin ensin sitä kipeää lasta kipeänä, sitten piti miehelle tehdä kauppalista, kun ei muuten osaa käydä kaupassa, sitten on vaikka mitä muuta.
Aamulla piti raahautua kuumeessa ylös, kun lapsella on Halloween-juhla, takki kateissa ja puh. Mies kitisee, kun joutui käyttämään koiran. Kaiken huippu oli se, että kun hän solmii kengännauhojaa, hän ei kuulemma pysty samalla katsomaan, että lapset pukee.
Kommentit (11)
Valitettavasti olet itse ajanut itsesi tuohon tilanteeseen. Jos olet aina tehnyt kaiken, et ole koskaan miestäsi pyytänyt mitään tekemään (tai luottanut miehen tekemisiin), niin kun tuollainen tilanne tulee, ei auta vikinät enää. Voit yrittää muuttaa tilannetta, mutta en lupaisi sen paranevan juurikaan.
En ole aina tehnyt kaikkea, pidin vain puolet perhevapaistakin. Isä oli kotona vaikka miten pitkään. On vain putkiaivo. Ap
Toinen lapseni muistaa kaiken, tavaransa ja läkaynsä ja ohjeet. Toinen unohtaa itsensäkin. Ihan sama äiti molemmilla. Nytkin ne oli tän tohottajan tavarat. Hänellä on vain yksi takki, koska viimeksi lauantaina ei suostunut sovittelemaan uusia. Halloween-pukua yritin ostaa kaksi kuukautta. Viimeksi tiistai-iltana ja keskiviikkoiltana. Ei. Nyt sitten eilen illalla puoli kahdeksalta olisi pitänyt ruveta sitä hommaamaan.
Ap
Niin ja sen yhden takin unohti puistoon... Siksi sitä ei löytynyt täältä.
Jos lapselle ei ole kelvannut Halloween-puku aikaisemmin, siis silloin kun sitä on tarjottu hankittavaksi, niin anna olla ilman.
No niinhän minä sitten tein, mutta huutohan siitä sitten syntyi. Kerran meni jo retkelle ilman takkia, kun unohti eikä huolehtinut.
Se mikä ärsyttää on se putkiaivo-isä, joka ei koskaan auta muistuttelussa ja joka vielä sitten jäkättää minulle, kun sairaana hermostun.
Lapsi on jo 11 ja ne aamut on aina tällaisia. Koko ajan saa valvoa ja muistuttaa. Koulusta onneksi ottaa nykyään vastuuta. Kun olen vuosikausia nalkuttanut ja naputtanut, soittanut perään ja tehnyt muistilistoja ja valvonut läksyjä. Lapsi ei taida olla ihan normaali...
Ap
8, olen ollut äiti 11,5 vuotta. Toisella lapsellani on krooninen sairaus, joka valvotti putkeen kuusi vuotta. Itselleni puhkesi stressin takia pohjasiaraus, jonia takia vastustuskykyni on nyt olematon ja imuroin kaikki pöpöt.
Ap
Miehelle tarranauhakengät ja jotakin kehitysvammaisten apuvälineitä!
Voimia sulle ap. Meilläkin joskus ihan samanlaista. Viidestä lapsesta kaksi ei tajua vieläkään 2 ja 5 kouluvuoden kokemuksella, milloin pitää lähteä kouluun että kerkiää. Osaavat kyllä kellonajat. Vastuu ja stressi tästä on minun harteillani ja kun sanomiset ei enää riitä ja tulee huudettua, mies hermostuu siitä. Toisaalta ei itse vahdi lasten aikatauluja. On tosi raskasta kun mikään ei suju ilman mun stressiä ja huolehtimista. En jaksa mitään itse harrastaa kun kaikki energia menee tähän. Meillä tuo 6-luokkalainen myös hukkaa koko ajan kaikkea eikä myöskään tee läksyjä ilman päivittäistä tarkistelua ja muistuttelua. ADHD:ta on tutkittu muttei kuulemma ole. Minusta oireet täsmäävät täysin.
Ja nyt täällä ei oo mitään syötävää mulle, kun en eilen tokkurassa jaksanut kirjata kauppalistaan.