Hammasimplantti, onko sinulla?
Kommentit (49)
Mun kunnallinen hammaslääkäri varoitti Megaklinikasta. En nyt muista tarkkaan mitä sanoi mutta muistan mestan nimen.
Kehotti hakeutumaan kirurgille ei perushammaslääkärille joka myös laittavat implantteja.
Mä tarvitsen monta implantteja ja hinta tulee olemaan hirvee mutta kannattaa maksaa laadusta. Huonosti laitetut implantit voivat olla pitkäaikainen, kivulias riesa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnallisessa hammaslääkärissä käskettiin menemään yksityiselle. Mulla myös juurihoidetut hampaat kuoli ja hajosi ja jouduttiin poistamaan. Korjaus menee omaan laskuun kokonaan. t.ap
Nykyosaamisen perusteella käypä hoito on kruunuttaa juurihoidetut poskihampaat mieluusti kaikki juurihoidetut
Kunnallinen "hoito" ei tätä tietoa noteeraa, eli poskihampaat halkeavat myöhemmin jasitten ollaan vaan että "voi voi, täytyy vetää pois". Eikä implanttia/siltaa tietenkään korvata.
Sillä lailla, Suomen kehuttu "ilmainen" terveydenhoito.
Kruunu maksaa 500e, usein homma kaatuu siihen, ettei ihmisillä ole rahaa kruunuttamiseen. Mielelläänhän niihin laittais ne kruunut....
Ei ole varaa - olen työtön. Kirjoitin juuri naapurin tietokoneella (ei ole varaa omaan) Kosken Susannalle, että saisinko sen vanhat hammaskuoret kunhan on paskonut ne röökaamalla pilalle ja hankkii uudet laminaatit.
Olet ylimielinen ja egoistinen kusipää. Hampaita hajottaa monet sairaudet, hampaiden ja ikenien sairauksille altistaa ja aiheuttaa myös monet lääkkeet mitä on pakko syödä. Odotahan kun omalle kohdalle sattuu niin loppuu tuo ylimielinen halveksunta! Vaikka kuinka harjaat ja huollat voi se parodontiitti tms iskeä ja sitten oletkin ihmeissäsi miten niin pääsi käymään. Maksathan ne hoidot itse sen jälkeen??!!!
Vierailija kirjoitti:
Kruunu on aivan eri asia kuin implantti. Kultakruunu takahampaaseen maksoi joitakin vuosia sitten noin 500 €, sen sijaan hammasimplantti maksoi äskettäin (yksityisellä hammaslääkärillä Tampereella) 2800 €! Pidän sitä törkeän ylihintaisena. Tyytyväisyydestä en vielä tiedä, koska implantti ei ole ollut vielä edes kahta kuukautta suussa. Ainakin se on toistaiseksi pysynyt paikallaan.
Sitten sait hampaan liki ilmaiseksi!Aina ja aina pyydä implantista kirjallinen tarjous.Minua huijjattiin urakalla tunnetussa hammaslääkärissä.Suullinen tarjous ja metsään meni ja rajusti.
Mulla on ollut implantti 20 vuotta. Muistaakseni mun maksettavaksi jäi se itse hammas sekä joitain klinikkakuluja. Laitettiin suun erikoishoidon yksikössä Helsingissä. Multa puuttuu synnynnäisesti hampaita. Toiselle puolelle ei voitu laittaa (liian ahdas väli) ja siinä on edelleen kevytsilta. Se laitettiin uusiksi pari vuotta sitten, vanha oli vuodelta 1997. Tämäkin kunnallisella, toki jotain jää maksettavaksi mullekin.
Mietin kyllä, että jossain vaiheessa tuohon implanttiin pitää saada uusi hammas. Tekniikka on selvästi parantunut, tuossa uudessa sillassa on paljon paremman näköinen hammas. Lisäksi mulla on tullut rako impanttihampaan ja etuhampaan väliin.
Varokaa kaikkein halvimpia implantteja! Tai ainakin selvittäkää asia todella tarkkaan. Ne on yleensä jotain eksoottisia poistuvia malleja. Jokainen malli vaatii omat työkalunsa ja jos sitten sattuu jotain, implanttia pitää kiristää tms, niin sepä ei enää onnistukaan, kun ko. implanttia ja työkaluja ei enää ole markkinoilla. Pahimmassa tapauksessa implantti pitää ottaa pois, antaa leukaluun kasvaa umpeen ja aloittaa hoito alusta.
Tässäkään asiassa köyhällä ei ole varaa halpaan.
Mulla on ollut implantti useita vuosia, ei nyt vielä kymmentä. Yksi juurihoidettu poskihammas halkesi. Siihen tehtiin kruunu (1000 euroa), mutta sitten halkesi juuri ja piti koko kruunu poistaa. En ollut koko kruunuun tyytyväinen, se ei jotenkin sopinut suuhuni. Narskuttelin hampaita kun etsin niille sopivaa asentoa. Myöhemmin laitettiin implantti (oisko ollut 2000 euroa) ja siihen päälle hammas (sekin jotain 1000 euroa). Nyt oon tosi tyytyväinen! Oralilla tuli osa noista tehtyä.
Kunhan ette Espoossa käu implantteja laittamassa. Ottakaa tämä vaikka nimettömänä vihjeenä.