Harhaiselle ihmiselle harhat on totta
pitääkö niihin mennä mukaan vai mikä olisi oikea suhtautuminen?
Kommentit (9)
Ei saa mennä mukaan, mutta ei saa tuomita hölynpölyksikään, koska kuten sanoit, hänelle ne asiat ovat tosia. Pitää antaa ymmärtää, että "sinä näet sen asian tuolla tavalla, mutta minun käsitykseni on eri".
Riippuu varmaan, mistä harhat johtuvat eli mikä sairaus on kyseessä?
Esim dementikoille varmaan eri asia eläytyä heidän harhoihinsa silleen lämpimän ohjaavasti kuitenkin muualle kun taas huumeharhaiselle tm?
Siinä tapauksessa jos potilas pitää saada väkisin hoitoon niin harhoihin mukaan meneminen voi olla hyödyksi. Koska jos kovasti olet vastaan niin silloin yleensä psykoottinen vetäytyy ja suuttuu. On helpompi lähteä esim yhdessä hakemaan apua "väsymykseen" tai "unettomuuteen" tms. Voi yrittää vähän käyttää luovuuttaan.
ok..en tiedä onko hänellä lääkitys kohdillaan.
Aina puhunut ufo-juttuja ja kaappaksia, junan alle jäämistä, joku jahtaa puukon kanssa jne.
Kyllä minäkin juoksisin karkuun.
En tiedä miten voin auttaa.
Itse vastaavassa tilanteessa en haluaisi että minut väkisin viedään hoitoon ja pumpataan tiedottomaan tilaan napeilla. Kamala kohtalo.
Niinpä, siksipä uskovaisten kanssa on turha väitellä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 01:48"]
Ei saa mennä mukaan.
[/quote]
Mitä tää "ei saa mennä mukaan" tarkoittaa käytännössä?
Minulla oli synnytyksen jälkeinen psykoottinen masennus, mutta tunnistin kyllä harhat harhoiksi. Ei harhoihin pidä mennä missään tapauksessa mukaan.