Minkä ikäiselle voi ostaa viinaa?
Haetteko te Alkosta viinaa yli 18 mutta alle 20-vuotiaille? Minun 19v tyttö joka tulee kotiin opiskelupaikkakunnaltaan jouluksi kysyi että haenko hänelle Alkosta väkeviä jos hän tarvitsee uudeksi vuodeksi. Jotenkin en haluaisi hakea ja vissiin se on laitontakin. Mutta kuitenkin älyttömältä tuntuu ettei voisi hakea kuitenkin täysi-ikäiselle ja omillaan asuvalle.
Kommentit (23)
Tuntuu tyhmältä että 20-vuotias ei saa itse ostaa väkeviä vaikka hän saa juoda sellaisia, en ole löytänyt mistään tietoa, että miksi tällainen laki on, tietäisikö joku täällä vastauksen?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu tyhmältä että 20-vuotias ei saa itse ostaa väkeviä vaikka hän saa juoda sellaisia, en ole löytänyt mistään tietoa, että miksi tällainen laki on, tietäisikö joku täällä vastauksen?
Koska Neuvosto-Suomi.
Kyllä 18-vuotias saa baarista väkeviä mutta Alkosta vasta 20-vuotias. Koska 18-vuotias siis saa laillisesti juoda väkeviä niin hakisin kyllä. Oli muuten hauska kun 20-vuotispäivänä hain Alkosta ensimmäisen oman viskipulloni niin samalla piti pian 19 vuotta täyttävälle kaverille ostaa Jallu :D
M22