Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi helvetin kuustoista :( Sain kirjeen sairaalasta:( ov

Vierailija
18.12.2013 |

Polvi leikattiin vuosi sitten ja polven alapuolella on kaksi 5 sentin ruuvia. Ruuvit on vaivannut koko syksyn (ruuvien kohta on kipeä, turpoaa ym. ym. ym.), kävin kaksi kertaa terkka-asemalla ja venäläinen lääkäri tunkee vaan rasva reseptiä kouraan, kyllä se siitä kuulemma.. Ei tainnut edes tajuta, että jalassa on ne ruuvit.. Ja totta kai ei ne rasvat mitään auttanut..

Pääsin sitten kuukauden jonotuksen jälkeen kirurgille, joka sitten tutki jalkaa ja tokaisi, että hän suosittelee ruuvien poistoa ja leikkaus menee ensi vuoden alkuun, kun tässä on nyt nämä joulunpyhät ym. Tänään sitten tuli kirje, että teidän on laitettu jonoon jne. jne. Ja arvioitu jonotusaika on PUOLI VUOTTA.

Jos tuota särkyä pitää kestää vielä puoli vuotta, niin se on moro! Terkka-asemalle on enää turha mennä, sieltä ei saa enää särkylääkkeitä (olen nyt vuoden syönyt enempi ja vähempi vahvoja särkylääkkeitä..), jos ruuvien kohtaan osuu jotain (esim. kissa tassuttelee jalan yli, lyön sen pöydän kulmaan ym.), se on kipeä pari päivää ja ruuvien kohta on koko ajan turvoksissa :(

Jos tämä ei nyt sitten ole kiireellinen homma, niin miksi hemmetissä lääkäri sitten sanoo, että menee tammikuun alkuun :( No ei voi mitään, sitten kärsitään ja purraan vaan hammasta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin jonotat lääkäriin. Sitten jonotat jonoon tai jotain sinneppäin. Jos tilanne pahenee niin käy yksityisellä ja pyydä sieltä kiirehtimään leikkausta ja ilmoita että otat vastaan myös peruutusaikoja.

Siskoni sai näin nopeutettua tosi pahasti vaivaavaa leikkausta ainakin puolivuotta siihen verrattuna että olisi vain kiltisti odottanut.

Vierailija
2/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisinkin yksityiselle, mutta työttömällä ei hirveemmin ole ylimääräistä :(

Ja mikä tässä vatuttaa vielä lisää on se, että työkkäri hönkii niskaan ja yrittään pakottaa mummoja hoitamaan (ala, mistä mulla ei ole yhtään kokemusta tms.), tuolla jalalla se onnistu :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sitkeästi päivystykseen särkysi kanssa. Ei oikein ole muuta keinoa nopeuttaa jonottamista kuin päivystyskäynneillä osoittaa, ettet pärjää enää säryn kanssa. Tämmöinen terveydenhuolto meillä on. 

Vierailija
4/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin todistusta työkkäriin niin ei voi pakottaa sua töihin..

Vierailija
5/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 16:16"]

Lääkärin todistusta työkkäriin niin ei voi pakottaa sua töihin..

[/quote]

Ja sitten vissiin pukkaa karenssi :( Huoh :(

Joo pakko kait tuolla päivystyksessä on rampata, kun tuntuu ettei nuo venäläiset tajua mistään mitään :(

Vierailija
6/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Ja taisteluasennetta!! Mulla meni lääkärien kanssa tappeluun ensin 2 vuotta että pääsin minulle tarpeelliseen selkäleikkaukseen (jono-jono-jono-vähättelyä-jono-jono-jono-lisää vähättelyä-jono-jono) ja sitten että sain oikean jälkihoidon leikkauksen jälkeen meni vielä vuosi. Että se niistä hoitotakuista! Eivät toteudu. Jos voisin mennän takaisin ajassa, menisi suoraan yksityiselle. Maksoi mitä maksoi, ottaisin vaikka lainan. Ja useimmilla on osamaksusuunnitelmia potilailleen. Ei ole vaivan arvoista tapella kunnallisen kanssa. Menee vain omasta elämästä monta vuotta hukkaan ja mielenterveyskin kärsii kivuista ja työelämän ja perhe elämä. Itselläni huonosti hoidettu selkä johti siihen että jouduin puoleln vuoden sairauslomalle, lopettamaan unelmatyössäni ja mieskin lopulta jättti kun ei kestänyt jatkuvia kipuilujani ja siitä seurannutta masentuneisuutta, kun en apua saanut kipuihini ajoissa. 

Vierailija
7/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voithan sä sen tyäkkörin tuputtaman mummojen hoitoduunin ottaa. Meet sinne työpaikalle, sanot että työkkäri pakotti ja et voi tälla jalalae mitään nostelemisia tehä. Eiköhän ne anna sulle irtisanomislapun kouraan jo ekanan työpäivänä.

Vierailija
8/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoita jonohoitajalle,että otat vastaan peruutuspaikan,mä pääsin siten sappileikkaukseen todella nopeasti ja lapsi pääsi nielurosaleikkaukseen peräti kahden viikon sisällä ja ei minunkaan jonotus tainnut kuukautta pidempi olla

Vierailija
9/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvi olisi leikattu jo n. puolta vuotta aikaisemmin, JOS terkka-aseman lääkäri olisi ottanut asian vakavasti. Kaksi kertaa kävin päivystyksessä, ekat 5 minuuttia lääkäri ihmetteli jalkojani, sitten tuumasi, että tjeillä hjyvä rouva on nivelpussintulehdus. Ota tästä lääkettä (=salvaa), kjyllä se siitä! Tulkaa kuukauden päästä uudestana, jos ei hjyvä polvi..

Kolmennalle kerralla olikin sitten onneksi suomalainen lääkäri, joka tiesi homman jujun ja sanoi heti, että mä laitan sulle lähetteen kirurgille, polvi PITÄÄ leikata! Eikä tässä ole mikään tulehdus..

Vierailija
10/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne mistä se kirje lähetettiin ja ilmoita, että olet valmis tulemaan leikkaukseen lyhyelläkin varotusajalla, jos peruutusaikoja tulee. Mä pääsin tuolla keinolla sappileikkaukseen kuukaudessa ja lapsen korvat putkitettiin kahden viikon päästä. 

Vierailija
11/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, tarkoitus on soittaa tuonne huomenna (olisin soittanut jo tänään, mutta tuo menee kiinni kolmelta ja posti tuli tänään vasta kolmen jälkeen jostain syystä). Mutta en usko, että se hirveästi auttaa.. Jonotin tuohon avoleikkaukseen puoli vuotta ja jonotusaika oli päivää vaille puoli vuotta :( Ja olin ruksannut sen "voin ottaa peruusajan/pystyn tulemaan lyhyellä varoitusajalla" tms. kohdan :(

Vierailija
12/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat sinne tosiaan heti huomenna ja sanot että olet valmis tulemaan lyhyelläkin varoitusajalla peruutuspaikalle, ja muistat kohteliaasti korostaa joka välissä kuinka kipeä olet. Hyvällä tuurilla pääset nopeastikin leikkaukseen. t. sairaalan täti.

Vierailija
13/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin välilevy, ja jouduin odottamaan päätöksestä leikkausta 6 kk. ja sitä leikkaavan lääkärin tapaamista ensin  3 kk. ilmoitin että voin tulla tunnissa, jos tarve vaatii. Ja tutkimukset tehtiin alkuun yksityisellä. 

Vierailija
14/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös tietysti se mahdollisuus, että jouduit vahingossa väärään kiireellisyysluokkaan. Kannattaa siksikin soittaa jonohoitajalle ja sanoa, että lääkäri sanoi, että leikkaus oli tarkoitus tehdä tammikuussa.

Vierailija
15/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia mihin hoitotakuun piiriin kuulut (ilmeisesti kiireetön luokka 3, eli hoitotakuu on puoli vuotta) kuin mikä on todellinen jonotilanne. Yleensä kirurgi osaa sen suunnilleen arvioida, samoin jonohoitaja. Voihan olla, että pääset jo tammikuussa, mutta hoitotakuun raja on puoli vuotta, eli se on maksimijonotusaika. Kirjeet lähettää sihteeri kiireellisyysluokan mukaan. Ei hän tiedä leikkaussalien tai kirurgien tilanteesta, sama teksti menee kaikille. 

kipujen itkemisestä en usko olevan hyötyä, voithan silti yrittää. Kiireellisiä ovat ne, joilla on henki tai terveys uhattuna. Valitettavasti sairaita on Suomessa niin paljon, että jono on pitkä. Ihan jokainen siinä jonossa varmasti haluaisi olla vuorossa ekana.

Vierailija
16/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle leikkaavalääkäri arvio että kiireellisyyteni vuoksi pääsen 6-8 viikossa, mutta meni sitten se 6 kk. tai mut leikattiin jononpurkupotilaana 2 pv ennen määräajan loppumista.

Vierailija
17/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla kiireellisyysluokkaa on muutettu matkan varrella ja kun lopulta pääsen tarpeelliseen magneettitutkimukseen kaaaaamalan pitkään jatkuneen selkäkivun ja nivelten tulehdusten takia, on kulunut jo vuosi siitä, kun pysin lääkäriaikaa jatkuvaan selkäkipuun. Tätä ennen olen syönyt kipulääkkeitä tosi pitkään. Väsyin siihen.

Jaksan odottaa nyt, kun olen päässyt edes kerran erikoislääkärille ja kipulääkitys vaihdettiin. Vihdoin se otettiin todesta huokailematta ja lääkäri itse ehdotti kipulaastaria. Helpottaa riittävästi.

selkärankareumaepäily

Vierailija
18/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa sopii, että tuo sama kirje lähetetään kaikille. Ärsyttää vaan, kun lääkäri todellakin sanoi, että tammikuuhun menee, kun pyhät sotkee. Ja työkkärissä höngitään niskaan (töitä EI vaan ole tarjolla, mutta virkailija yrittää saada mulle paikan johonkin vanhusjuttuun).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme