Onko kehodysforiani paranemaan päin?
Olen sairastanut anoreksiaa nuorempana, oikeastaan koko teini-iän jonkin asteisena. Nyt on tapahtunut jotain hyvin outoa.
Olen ollut pitkään suurinpiirtein BMI 20-20,5 (piti laskea tuo ihan tätä ketjua varten koska en halua kertoa pituuttani, ettei vain tunnisteta, hui). Nyt paino on noussut lähinnä vähemmän liikkumisen ja makeamman syömisen takia, BMI n. 21-21,5.
Ennen olisin voinut todella huonosti nahoissani tällaisen painonnousun seurauksena, mutta nyt ihan ihmetyttää että kroppani näyttää minusta oikeastaan aika kivalta ja edelleen hoikalta. Vähän ähky olo on koko ajan, lihasta se massa ei varmasti ole mitä on tullut lisää kun liikun nyt vähemmän... Mutta vaatteet mahtuu eikä oikeastaan ahdista yhtään vaikka vaa'an luku näyttää kamalalta. Olo on lähinnä hämmästynyt että miten näin painavana voi olla erittäin hyvä olo ja näyttääkin aivan samalta kuin luulin näyttäneeni paljon hoikempana. Valokuvissa olen aina huomennut näyttäneeni aika laihalta.
Voiko kehodysforia mennä parempaan suuntaan ihan noin vain ilman että asiaa työstää mitenkään? Onko jollekin käynyt niin että joku päivä katsoo vain vanhaan tuttuun peiliin ja näkee peilikuvansa aivan eri tavalla kuin ennen?