Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lähihoitaja ja mieheni tehdastyöläinen,pärjäämme hyvin.

Vierailija
03.10.2020 |

Kohta velaton okt ja kaksi autoa.Eli pienituloisia?Lisäksi matkustellaan ym.Kuinka muut ”pienituloiset”ei pärjää?Asutaan 40km helsingstä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksiköhän ette pärjäisi?

Sinä tienaat joku 2000 - 3000 eur/kk bruttona. Miehesi joku 2500-3500 eur/kk. Tai jos on paperitehtaassa niin tienaa jopa 4500-5500 eur/kk. 

Ei useimmat ns. tietotyötä tekevät tuon enempää tienaa. Eikä heidän pärjäämistään kukaan kyseenalaista. 

Lähinnä kai erot pärjäämisessä "duunarien" ja "pikkuherrojen" välillä juontuvat eroista älykkyyksissä. Pikkuherrat ovat keskimäärin harkitsevaisempia ja pitkäjännitteisempiä kuin stereotypiset duunarit, jotka saattavat pistää tilipäivänä isonkin tilin sileäksi sen kummemmin miettimättä. 

Palkkaerot on tässä maassa pienet. Johtajat ja omistajat poislukien. 

Vierailija
2/7 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, osaatte elää suu säkkiä myöten, niin pitääkin 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itse lähäri, mies rekkakuski. Joo, vissiin junttien juntti yhdistelmä, hehe...

Mutta pärjätään hyvin. Jopa niin hyvin, että mulla on varaa jäädä pitämään sapattivuosi töistä säästöilläni. Terkkuja tutuille!

Vierailija
4/7 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä pariskunta/perhe ei pärjäisi, mikäli molemmat käyvät töissä?

Työssäkäyvillä köyhyyttä/taloudellista niukkuutta esiintyy vain yksin elävillä/yksin perheensä elättävillä. Pahimmassa taloudellisessa kurimuksessa vaikuttaisi olevan pienipalkkaiset, monen pienen lapsen elatusmaksuja maksavat nuorehkot miehet.

Omienkin kollegoiden kesken hyvin huomaa, että elintaso on aivan erilainen sinkuilla ja parisuhteessa olevilla, vaikka kollegan puoliso olisikin pienipalkkaisella duunarialalla.

Vierailija
5/7 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/7 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pärjäätte. Olette sitä keskitasoa mitä suurin osa meistä suomalaisista. Juuri tämän porukan tarpeiden mukaan koko yhteiskuntamme on järjestetty, pitää olla melkoinen huithapeli jos ei tuolla pohjalla pärjää. Ette ole pienituloisia vaan keskituloisia.

Vierailija
7/7 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe syytä miksi ette pärjäisi. Itse olen tehdasduunari nainen, tienaan 1700e kuussa (nykyään, aiemmin toki palkkani oli vieläkin pienempi), olen aina asunut yksin ja silti olen jo lähes maksanut omistusasuntoni. Ainoastaan lomautusten aikana on ollut tiukkaa ja silloin olen joutunut lainaamaan vanhemmiltani. Mutta kyllä pienelläkin palkalla tulee toimeen yksin jos elää nuukasti. Kaksi pienipalkkaista elää jo ihan leveästi.