Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1220)
Vierailija kirjoitti:
Mun sukulaiseni pelästytti aikanaan Muumien mörkö.
Siihen aikaan, telkkarin saattoi avata ihan todella kovalla. Kun hän pikkulapsena aukaisi tv:n, äänet olivat todella kovalla ja ruudun täytti mörkö.
En tiedä oliko tuolloin mörkö eri värinen kuin nykyään ( kasarilla)
Pelkäsi sen jälkeen sulaketauluja .
Millonhan muumeja on esitetty kasarilla?
Vierailija kirjoitti:
Manaaja aiheutti trauman ja pelot vuosiksi.
Minäpäs taas olin nähnyt pelottavia pätkiä siitä netissä niin en ollut uskaltanut sitä katsoa. Sitten sen kerran, kun katsoin sen niin olipas naurettava leffa. Sitä hämähäkki-kävely kohtausta ei ollut siinä leffassa. Ollaan leikattu se kohtaus pois :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sukulaiseni pelästytti aikanaan Muumien mörkö.
Siihen aikaan, telkkarin saattoi avata ihan todella kovalla. Kun hän pikkulapsena aukaisi tv:n, äänet olivat todella kovalla ja ruudun täytti mörkö.
En tiedä oliko tuolloin mörkö eri värinen kuin nykyään ( kasarilla)
Pelkäsi sen jälkeen sulaketauluja .Millonhan muumeja on esitetty kasarilla?
Ainakin vuonna 1988 Koulu-tv:ssä esitettiin jotain muumisarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Hiidenvirta tuntui viidesluokkalaisista kovin jännittävältä ja pelottavaltakin paikoin. En ikinä tajunnut miten se oikein päättyi.
Sama täällä. Muistan juuri nimenomaan Hiidenvirran jotenkin karmivan pelottavana. Jotenkin se iski. Taisin olla sen esittämisen aikoihin 9-10 vuotias. Muistelen että katselin sitä äitini kanssa.
Painajainen Elm Streetillä, terminator 1, V
Vierailija kirjoitti:
Twilight Zonessa oli kohtaus jossa ihmisiä pidettiin jonkinlaisissa vesitankeissa. Niillä ei ollut nahkaa ja kaikki sisäelimet näkyivät.
Katsoin todella paljon kauhu- ja scifijuttuja, mutta tuon näkeminen sai aikaan painajaisia.
Toi siis on Hämärän Rajamailla suomeksi.
Mä aluksi luulin tuota The Dead Zone:ksi.
Selvis vasta nyt minulle, kun otin selvää tuosta.
Minä pelkäsin Pelle Hermannia ja Morsoa. Ne oli jotenkin outoja... Hrrh! D:
Polttou*ni. 70-luvulla h*lokaustista tehty draamasarja.
Safiiri ja Teräs aiheutti pimeänpelkoa. Katsoin sitä äskettäin, ja yhä aiheutti kylmät väreet ja kammotuksen tunteen.
Tv-sarja V, jonka esittäminen taidettiin sitten keskeyttääkin liian rajuna.
Juuret-tv-sarjaa vanhemmat ei antaneet katsoa, aiheena orjuus.
Kosto rajan takaa. Luulin että kuollut voi tulla kostamaan kuten elokuvassa.
Uinu, uinu lemmikkini ja sitten joku sarja mikä tuli. Oisko ollu joku Freddy Cruger tms. 90-luvulla, olin ehkä kymmenen.
Rescue 911: Joku lapsi oli keinumassa ja jotenkin vahingossa hirttäytyi keinun naruun... edelleenkään en pidä lasten keinumisesta, ja mielikuva kuristumisesta ahdistaa.
Poliisi TV: Raiskaajat pimeillä kujilla. Yhä vaan välttelen hämärässä yksin liikkumista.
Totuus on tarua kammottavampaa!
Vierailija kirjoitti:
Tästä jäi ikuiset traumat.
teletappien ja minecraftin esihistorillinen ristisiitos.
Michael Jacksonin Thriller, kun lopussa kääntyy katsomaan kameraa ja sillä onkin käärmeensilmät. Olin ehkä 5-vuotias.
Liekehtivä erämaa, amerikkalainen intiaanien maille muuttavasta siirtolaisperheestä kertova elokuva.
Olin ehkä alle kymmenvuotias ja aikuiseksi asti koin intiaanit pelottavina.
Toinen pelottava elokuva oli eräs aikuisena näkemäni Hitchcock-jakso, jossa henkilö joutui vahingossa
haudatuksi elävänä.
5-9 veenä: Salaiset Kansiot (tunnari herättää edelleen tunteita), Manaaja (kävimme melkein itkemään kaverin kanssa)..
Ihan pienenä epämiellyttäviä tuntemuksia jäi Kattokassisesta, joka oli jotenkin groteski hahmo enkä tykännyt kun hän/se ilmestyi leijumaan ikkunan taakse. Myös Peppi Pitkätossusta jäi mieleen semmoinen kohtaus, missä Peppi vilkutti hitaasti jollain mallinuken irtokädellä tai pelotteli Tommia ja Annikaa sillä.
Kaikkea sitä muistaakin yli 40 vuoden takaa...
Sain hirveän yöllisen painajaispakokauhun suomalaisesta vanhasta elokuvasta Kohtalo johtaa meitä. Elokuva on vuodelta 1945, ja vaikka se onkin olevinaan jännityselokuva, niin ei varmaan kovin kummoinen nykypäivän mittapuulla. Mutta siinä tapetaan puukolla joku mies, raahaillaan ruumista ja on synkkiä ennustajia sun muita, eikä ilmeisesti minulle pikkulapsena sopinut.
Manaaja aiheutti trauman ja pelot vuosiksi.