Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1214)
Vaimoni on noita. Pelkäsin, että äidistäni tulee noita jos hän katselee sitä.
Painajainen! suomalainen sarja missä pääosassa eero melasniemi
Joku piirretty -70 -luvun alussa, jossa hirtettiin metsäneläimiä puuhun. Ei ollut liikkuvaa kuvaa, kirjaa luki hidas matala ääni ja näytettiin kirjan sivuja tv-ruudussa. Maailmani muuttui hetkellä jona näytettiin kuva oksaan ripustetuista eläimistä, oisiko olleet kettuja. Sitä kauhun määrää. Ennen sitä en ollut tajunnut että eläimiä tapetaan muuten kuin ahvenongella. Olin 4-6v., eli vuosi on ollut -74 -76.
Sellainen elokuva kuin Ernest scared stupid. Eräänlainen kauhukomedia joka oli liikaa itselleni kun olin pieni. Oli lievästi traumatisoiva kokemus.
- Hälytys 911 (nykyään ne lavastetut tilanteet näyttäisivät varmaankin tosi korneilta, mutta lapsena kammotti. Sain elinikäisen tulipalokammon tuosta.)
- Twin Peaks ja Bob, joka onkin jo useampaan kertaan mainittu!
- The X-Files - pari jaksoa etenkin, esim. se yksi liskomies - hyöööhh!
- Noidat-leffa, kyllä puistatti vielä aikuisenakin se kohtaus, kun ne ottavat maskit pois!
- Hiidenpata - sekä piirretty elokuva että kirjat!
Näin hieman liian nuorena elokuvan Tiedän mitä teit viime kesänä.
Säikähdin oikein kunnolla, hyvä että uskalsin sammuttaa makuuhuoneesta valot nukkumaan mennessä. Leffa tuli uudestaan jokin aika sitten tv:stä, ja onhan se aikamoinen teinikauhuklisee, mutta hyvin toimi 11-vuotiaalle :D
Faith kirjoitti:
Hiidenvirta-minisarja oli pelottava. Meillä vain me lapset katsoimme sitä, vanhempamme eivät katsoneet, vaikka se oli aikuisten sarja. Sarjassa oli kartano, jossa oli salaperäinen huone täynnä nukkeja. Yhden jakson lopussa nukkien silmistä tuli kyyneleitä.
Tämä oli mulle kanssa se sarja, joka jäi vuosiksi kummittelemaan mieleen. Löysin sen pari vuotta sitten Youtubesta, nimi on "Maehstrom" tms. Huonolaatuinen, VHS-nauhalta siirretty, ja olikohan tekstitys jotain unkaria tms? Mutta edelleen oli ihanan hyytävä katselukokemus, tuli lapsuus mieleen!
Varmaan kaikki Disneyn elokuvat.
Louvren kummitus 60-luvulla. Tuli uusintana jokunen kesä sitten, eipä enää pelottanut.
Indiana Jones ja Tuomioiden temppeli. Ne uhrimenot...
Vierailija kirjoitti:
Leffa nimeltä The Entity pelästytti kun olin noin 12 vuotias. Näin leffan uudelleen aikuisena ja se pelästytti edelleen, etenkin kun leffan yhteydessä mainitaan että "perustuu tositapahtumiin".
Safiiri ja Teräs sarja pelästytti lapsena myös.
Näin muuten Entityn itse kun olin jo parikymppinen, ja säikäytti minutkin. Ja jäi kummittelemaan mieleen. Toimiva kauhuleffa siis.
Lapsena minut pelästytti Titanic. Mummu oli minua ja veljeäni hoitamassa ja katselimme sitä yhdessä, olin n. 5-vuotias. Asiaa ei auttanut yhtään se, että isä ja äiti olivat tuolloin laivareissulla. Menin ihan paniikkiin, kun pelkäsin että heidänkin laivansa uppoaa :D
Tuo oli muuten vielä sitä aikaa, kun Titanicin pituiset leffat piti näyttää kahdessa osassa, uutiset tuli välissä.
Mozart-leffa oli ahdistava: erityisesti se kohta, kun Mozartin ruumis dumpataan joukkohautaan ja se, kun Salieria kärrätään mielisairaalassa, jossa potilaat ovat häkeissä jne.
Poliisi-tv:n jakso, jossa Raija Pelli esitteli jotain vangeilta takavarikoituja aseita: oli semmoinen iso käsine tai tassu, jossa oli puukkomaiset kynnet. Näin siitä painajaisia.
Ihmemaa Ozin jakso, jossa Pelätti ja Peltinen tapettiin. Muistan, miten itkin järkyttyneenä koko illan.
Vierailija kirjoitti:
Mä pelkäsin ihan hulluna Pelle Hermannin alkutunnaria, vaikka muuten k.o ohjelmasta pidinkin.
Se hirveä laahaava posetiivimusiikki ja outo piirretty pellen naama.
N39
Oli kyllä tylsin lastenohjelma ikinä. Samoin 7 palaa...
Soittorasia 8-vuotiaana oli aivan liikaa! Samoin telkkarista nähty Valkoinen peura samanikäisenä. Vieläkin pelottaa!!