Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?

Vierailija
03.10.2020 |

Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.

Kommentit (1212)

Vierailija
121/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttouhrit tuli 70 luvulla. Olin tuolloin 7 vuotias. Katoin salaa

Vierailija
122/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anaconda. Oikeastaan siksi että kammoan käärmeitä mutta en yhä aikuisenakaan ole kyennyt sitä katsomaan uudelleen.

Kyllä se biisi ja siitä tehty videokin on hirveä :D mutta eri tavalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tripodien aika - ihan tosissani olin kauhuissani, että joku kone asentaa implantin niskaani. Hitchcockin Linnut ihan liian pienenä katsottuna, minkä jälkeen kuukausi tolkulla pelkäsin kotipihan pensasaidan varpusia kuollakseni. Joku vampyyrileffa (en muista mikä, mutta todellakin aikuisille tarkoitettu), jonka jälkeen nukuin kauhusta kankeana aina peitto leukaan asti vedettynä reunasta kiinni pitäen, ettei vampyyri pääse ainakaan niin helposti puremaan yön aikana. Juu, 80-luku oli kiva, kun ei ollut niin paljon ohjelmatarjontaa telkkarissa - silloin taisi ihan yleisesti olla ok katsoa koko perheen voimin paitsi Dallasit ja Dynastiat, myös kaikki ei niin koko perheen elokuvat...

Vierailija
124/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffa nimeltä The Entity pelästytti kun olin noin 12 vuotias. Näin leffan uudelleen aikuisena ja se pelästytti edelleen, etenkin kun leffan yhteydessä mainitaan että "perustuu tositapahtumiin".

Safiiri ja Teräs sarja pelästytti lapsena myös.

Vierailija
125/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin ihan hulluna Pelle Hermannin alkutunnaria, vaikka muuten k.o ohjelmasta pidinkin.

Se hirveä laahaava posetiivimusiikki ja outo piirretty pellen naama.

N39

Vierailija
126/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmiosainen sarja on tulossa Ylelle lokakuun lopulla.

Vierailija kirjoitti:

Pelottaako sarjasta on tullut uusi tuotantokausi.

Youtubesta bongasin.

En tiedä yhtään onko rantautunut Suomeen.

Vierailija
127/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin pelotti Hiidenvirta ja tämä: https://www.imdb.com/title/tt5277730/?ref_= Olikohan se Lokkisaarten arvoitus suomeksi? Heti alkoi värisyttää. :D

Vierailija
128/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manaaja 80 luvun alkupuolella eli oli noin 10 vuotias ja salaa kaverin kanssa katsottiin videolta

Vierailija
129/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä leffa tai ohjelma oli kyseessä mutta se esitettiin uudenvuoden yönä ja olimme kylässä jossain, jossa oli tv päällä. Ajankohta oli varmaankin joku 80-luvun alku ja oli alle 10 -vuotias.

Kohtauksessa nainen ajaa autolla karkuun ja katsoo mäen päälle jossa seisoo iso mustakaapuinen mies kädet levällään. Nainen jatkaa ajoa ja kääntää katseen eteenpäin, jolloin hahmo onkin keskellä tietä ja nainen ajaa sen yli. Kuvassa hahmo makaa kädet edelleen levällään keskellä tietä. Kuva kääntyy taas autoon jossa nainen katsoo taustapeilistä ... ja hahmo istuu auton takapenkillä! Tämä hahmo ja kohtaus kummittelee edelleen mielessä vaikka tapauksesta on 40 vuotta. Olisi kiva tietää mikä leffa tai ohjelma oli....

Vierailija
130/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

It - Katsoin tämän aivan liian pienenä ja pelkään edelleen 32-vuotiaana pellejä :/

Pelle Hermanni

Painajainen elm streetillä

Twin Peaksin Bob

Piru irti-sarja. Onko kukaan muu nähnyt tätä?

The Langoliers

Vierailija
131/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappajahai. Tuntui aika epämiellyttävältä käydä uimassa sen jälkeen, vaikka järki sanoikin ettei meidän meressämme moisia uiskentele.

Vierailija
132/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, nyt muistui mieleen Pelle Hermannin Kepakko ja sen kauhea käkätys... hhrrgghh!

Vierailija
133/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöjuttu

Isoveljelläni oli Yöjuttu-lehtiä, joita kävin salaa hänen huoneessaan selailemassa. Olin alle kouluikäinen, koska en osannut vielä lukea, mutta jännittävät kansikuvat kiehtoivat. Tässä yksi esimerkki, joka on jäänyt mieleen: https://www.lukuhetki.fi/tuotekuvat/product46388.jpg Onkohan veljellä vielä lehdet tallella? :D Pitääkin kysyä.

Vierailija
134/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku Pirkko Saision Elämänmeno tai sen tyylinen sarja. Ankeaa työläisperheen kuvausta, lasten kurittamista jne.

Minusta tämä on ihan älyttömän hyvä sarja, näkyy nytkin Yle Areenassa.

Se kuvaa elämää 50-60-luvulla aika realistisesti.

Ei tietenkään lasten lyöminen ole hyvä asia, mutta sarja itsessään on aika realistinen kuvaus työläisten elämästä tuon ajan Helsingissä.

Vierailija
135/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

It - Katsoin tämän aivan liian pienenä ja pelkään edelleen 32-vuotiaana pellejä :/

Pelle Hermanni

Painajainen elm streetillä

Twin Peaksin Bob

Piru irti-sarja. Onko kukaan muu nähnyt tätä?

The Langoliers

Piru irti on alkuperäisnimeltään American Gothic (1995). Tätä ei pidä sekoittaa uudempaan America Gothic -sarjaan vuodelta 2016.

Minulla on ollut aikeena katsoa tuo Piru irti jossain vaiheessa, koska sillä on pientä kulttisuosiota, ja onpa siinä tuttuja näyttelijöitäkin, esim. Gary Cole ja Sarah Paulson. En muista lapsena sitä katsoneeni, mutta kaikki ei tietenkään aina jää mieleen.

Vierailija
136/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sarja missä mies hukutti vaimonsa krokotiilien sekaan. Pelastui ja tuli ikkunan taakse kurkkimaan 😬

En muista nimeä.

Taisi olla Paluu Eedeniin. Australialainen sarja.

Mies halusi vaimostaan eroon toisen naisen takia, muttei tiennyt, että tämä jäikin eloon, eikä hukkunut krokotiilien sekaan. Naisen kasvot vaurioituvat ja hän kävi plastiikkakirurgisessa leikkauksessa ja muuttui erinäköiseksi.

Myöhemmin nainen palasi tuntemttomana kostamaan miehelle. Kosto onnistui.

137/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutiset pelottivat, ja a-studio. Fiktion tiesin fiktioksi, ihan pienenäkin, eikä se sen takia pelottanut minua, ei edes lapsilta kielletyt jutut pääsääntöisesti pelottanut.

N-77

Vierailija
138/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solveigin laulu 70-luvulla.

Ihan järkyttävä akka se Solveigin äiti. Katsoin ohjelmaa salaa pöydän alta. Se ei ollut lapsille ihan paras ohjelma katsottavaksi.

Äidiltä rumaa kielenkäyttöä ja väkivaltaa Soveigia kohtaan.

Vierailija
139/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twin Peaks-sarja ja Bob. Muistan ikuisesti sen tilanteen, kun Bob nousee sieltä sohvan takaa. Isosisko pelotteli mua, että Bob vie. Olin silloin ala-asteella, eli näin sarjan joskus 90-luvulla. Voisi kyllä sanoa, että Bob on mun mielestä edelleen yksi pelottavimmista hahmoista.

Sitten mulle on jäänyt etäisesti mieleen , että olisin pelännyt jotain Karvakuonot/Etsiväkoira Ransu 😂 jaksoa, mutta en löytänyt, kun koetin etsiä YouTubesta. Muistan, että siinä jaksossa olisi ollut aavemainen musiikki.

Vierailija
140/1212 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 jatkaa... Niin, ja Pelle Hermanni 😱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä