Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1212)
Hohto-elokuvassa se kohtaus, kun se vihreä nainen nousee sieltä ammeesta...
Vihreän kullan maa-sarjassa oli joku painajaiskohtaus, jossa morsian meni kirkkoon ja kaikki nauroivat hänelle tai buuasivat tai muuta. Se oli minusta tosi pelottava, kun olin 7 v.
Pelkäsin myös Superted-sarjan Texas Peteä.
Vierailija kirjoitti:
Vihreän kullan maa-sarjassa oli joku painajaiskohtaus, jossa morsian meni kirkkoon ja kaikki nauroivat hänelle tai buuasivat tai muuta. Se oli minusta tosi pelottava, kun olin 7 v.
Pelkäsin myös Superted-sarjan Texas Peteä.
Itse pelkäsin tuon Vihreän kullan maa-sarjan konnaa eli Jouko Evolaa. Itse ollut noin 4 kun sarja ekaa kertaa tuli ja kun hän oli ruudussa niin kyllä varovasti häntä katsottiin kotisohvan takaa. Näyttelijällään eli Svante Korkiakoskella kun on aika vahvat kasvonpiirteet muutenkin ja päälle vielä se millainen hahmonsa muutenkin oli. Vanhempana ajattelee, että hänet olisi kiva tavata ja antaa hyvän hengen palaute, että tuollaisenkin vaikutuksen lapsena teki.
Safire & Steel eli Safiiri ja Teräs, näkee youtubesta jotain jaksoja. Se musiikki saa kananlihalle edelleen 🙄
Carrie.
Vierailija kirjoitti:
Pulttiboisin Veikko Kilkenbland-sketsit joissa Aake Kallialalle oli maalattu silmät otsaan ja jossa hoetaan "Pärnäsen korjaa-molle-molle-molle-molle..." Se oli uncanny valley-matskua.
Muistan pelottavana myös 90-luvun puolivälin paikkeilla tulleen suomalaisen sarjan (taisi olla ns. minisarja, ehkä Ylen Kotikatsomo-ohjelmapaikalla). Sarjassa oli päähenkilöinä perhe, johon kuului muistaakseni vanhemmat ja pari lasta, sekä vaalea nainen, joka käyttäytyi todella oudosti ja tasapainottomasti. Perheenisä harrasti jotain sivusuhteita vaimonsa selän takana, ja lopulta tämä vaalea nainen jotenkin kaappasi miehen ja sulki kellariin. Sitten nainen käyttäytyi kuin mies olisi vielä elossa, ja kävi kellarissa treffeillä miehen kanssa, paitsi että mies oli jo kuollut ja muuttunut luurangoksi. Muistaako kukaan? Olin n. 10 v. kun sarja tuli telkkarista, ja mielikuva luurangosta jolla oli vielä miehen puku päällä jäi kummittelemaan mieleen pitkäksi aikaa.
Muistan tuon sarjan, jossa perheen isä murhattiin ja mädäntyi jossain kellarissa vai ullakolla, ja tuo vaalea nainen laittautui oikein hienoksi, ja touhuili jotain omiaan tuon luurangon edessä.. Muistanko ihan väärin, että tuo nainen oli joku kirjastonhoitaja ja teki rikoksensa siellä työpaikassaan sulkemisajan jälkeen ja kätki ruumiin kirjaston kellariin tai ullakolle johonkin vanhaan matka-arkkuun.. Kyselin tästä sarjasta toisella palstalla, mutta kukaan ei siellä kai muistanut tuota sarjaa.. Nimeä en vaan saa päähäni, enkä muista keitä näyttelijöitäkään siinä oli.. Jos joku muistaisi.. Tämä tuli telkkarista tosiaan silloin 90-luvun aikoihin. Samaa ikäluokkaa ollaan ja yhdessä pelättiin! 😉
Ihan paska, mut pelotti aina varsinkin jos joutui menee pimeällä hakee kellarin pakastimesta jätskiä. :D
Kaikki muut tunnetut klassikot tuli nähtyä jo pienenä, ei pelottanu yksikään koska satujahan ne vaan on.
Sofien valinta ja Polttouhrit. Tulivat ilmeisesti jossain vaiheessa samoihin aikoihin televisiosta, koska muistoissa sekoittui, että ovat yksi ja sama filmi. Tietysti sekin voi vaikuttaa, että molemmissa Meryl Streep ja kertovat samasta aikakaudesta. Se lapsenvienti kohtaus Sofien valinnassa ahdisti, muistan kun yöllä makasin omassa sängyssä silmät auki ja pyöritin kohtausta päässäni. Myös se Sofien tarpominen keskitysleirin mudassa ja elokuvan värimaailma tuossa kohtauksessa jäi inhottavana mieleen.
Manaaja järkytti niin että edelleen näen mielessäni sen kauhemipia kohtauksia, ei tainnut mutsi tietää mitä kaveri meille kotonaan näytti. Kauhun riivaamat jäänyt myös mieleen. Sarjoista V. En ole mnyt aikuisenakaan uskaltanut katsoa esim Kaunaa tai Paranormal Activityä. Hyi.
Olin kaverilla yötä ja katsoi jotain kauhuelokuvaa tai ehkä se oli sarjan jakso, mies tatuoitui sidotun naisen iholle hämähäkkejä jotka heräsivät eloon ja purivat naista.
Vierailija kirjoitti:
X-filesin se ikääntymätön, maksoja syövä ja venyvä Tooms. Ne silmät. Hyi hitto soikoon kun voikin puistattaa, aiheutti tismalleen saman reaktion nyt uudelleen disney+ katsottuna kuin lapsenkin.
Tooms on ehdottomasti sarjan pelottavin hahmo. On näyttelijä mahtanut 90luvulla aiheuttaa monille pa""kahalvauksen :D
Alfred J Kwak monessa eri jaksossa. Pelottava lampunhenki halusi syödä ja toinen jakso missä olivat kaivossa kiipelissä ja karskikatti kimpussa 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
X-filesin se ikääntymätön, maksoja syövä ja venyvä Tooms. Ne silmät. Hyi hitto soikoon kun voikin puistattaa, aiheutti tismalleen saman reaktion nyt uudelleen disney+ katsottuna kuin lapsenkin.
Tooms on ehdottomasti sarjan pelottavin hahmo. On näyttelijä mahtanut 90luvulla aiheuttaa monille pa""kahalvauksen :D
Se mato oli paljon pelottavempi!
Topi ja Tessu. Olen ollut luultavasti taaperoikäinen. Jo pelkän julisteen näkemisestä tuli aikuisena huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako?(siis se sarja)
Ei koko sarja mutta muutama jakso mm. aloin pelkäämään todella paljon uimista sen jakson jälkeen jossa jossakin kuolun uima-altaassa hukkui joku ja nyt sitten kummitteli.
Kommentistasi tuli mieleeni, että mä näin Tappajahain lapsena. Seuraavan kerran uimaan mentyäni alkoi mielikuvituskin laukkaa 🥶
Spede Show ja Kammottava Röyhtäilijä. Näin painajaisia siitä.
Näkisköhän tämän vielä jostain?
Toinen mitä lapsena pelkäsin oli joku Ylen englannin kieliohjelma(?) Siinä olisi poliisi, kissa ja roistoja, Hello, hello, hello (?)