Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1212)
Murnaun Nosferatu. Se portaitakiipeämiskohtaus!
Viiden juttu. Mollisointuinen sarja nuorista joilla on vaikeaa kun vanhemmat ei ole määräämässä ja käskemässä vaan saa itse päättää mitä saa ja ei saa tehdä.. Koko sarjan dynamiikka perustuu siihen ettei ne ei tarvinneet vanhempia koska ne oli kaikki pikkuvanhoja ja hyväkäytöksisiä.
Kaunotar ja Hirviö. Pelkäsin että meidätkin muutetaan astioiksi .D
Hiton typerä vastaus tässä, sori siitä.
Sain katsoa televisiosta lapsena (-70 luvulla syntynyt) ihan mitä vain, mutta en pelännyt sieltä mitään.
Painajaiset sain MMM-kirjoista, joissa oli kuvia ja selostuksia murhapaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Cujo
Safiiri ja Teräs oli todella pelottava kun oli pieni, alle 10v
HUI!!!!
Onnenpäivät-sarjassa oli tulipalo, joku kahvila paloi. Pelkäsin hysteerisesti tulipaloa pitkään sen jälkeen. Tuolloin olin alta kouluikäinen.
Alakouluiässä Muumion kosto-elokuva (vanha, jostain 50-60 luvulta), nukuin valot päällä monta viikkoa.
V-sarja 80-luvulla. Nykyäänhän se lähinnä naurattaa. Moneen kertaan tullut katsottua aikuisena.
Avaruuden pirut-elokuvaa. Taisi tulla vielä keskellä päivää tai alkuillasta tv:stä.
Ruohometsän kansa 1978 vuoden leffaversio
"Utvandrarna" mikä lie suomeksi..Tunnettu riikinruotsalainen leffa tai leffasarja 70- luvulla tai 80-luvun alussa. Kertoi ruotsalaisista Amerikansiirtolaisista. Muistan kun luurangon käsi törrötti hiekassa myrkyttyneen joen vieressä samaan aikaan kun joen vettä juoneet menivät huonoon kuntoon kuuman aurinkon alla..ja lopulta kuolivat. Tai ainakin toinen niistä kuoli. Näin painajaisia siitä kauan...Kun näin saman leffan nyt viisikymppisenä kohtaus ei ollut lainkaan pelottava. Muutenkin kiinnitin huomion ihan eri asioihiin leffassa kuin silloin lapsena. Tietysti...
Ghostbustersissa Sigourney Weaverin hahmon muuttuminen oli myös pelottava :D
Hälytys 911. Pelottavia tositarinoita William Shatnerin juontamana.
Vierailija kirjoitti:
Muistan jonkin brittiläisen sarjan, josta Google ei löytänyt mitään. Mielestäni suomenkielinen nimi oli Kadonneiden lasten saari mutta saattoi olla joku toinenkin. Kuitenkin idea oli muistaakseni että tuntemattomalle saarelle päätyi lapsia selviytymään keskenään ehkä eri onnettomuuksien takia. Sarja oli aika jännittävä mutta etenkin sarjan alkutunnus ja musiikki olivat pelottavia.
Mäkin muistan Kadonneiden lasten saaren. Oli jännittävä, mutta ei kuitenkaan pelottava.
Taisi olla tämä: https://m.imdb.com/title/tt0295903/
Disneyn Liisa Ihmemaassa - ne pelikorttisotilaat! Olin 4-vuotias...
Kotimainen TV-sarja Painajainen oli aika pelottava. Olin jotain 10v. kun se tuli telkkarista, ja se jäi pyörimään mieleen joksikin aikaa. Olisi ehkä ollut parempi jos vanhemmat olisivat kieltäneet sen katsomisen.
Kylli-täti piirtää ja kertoo.
Luokkalaisen 9v synttäreillä katsottiin Poltergeist. Ikävimmät kohdat kelattiin uudelleen katsottaviksi. Sen jälkeen pelkäsin monta vuotta yksin vintissä huoneessani ja kun pihassa oli vanha iso mustarunkoinen koivu, jonka oksat rapisteli ikkunaan.
Vierailija kirjoitti:
Onnenpäivät-sarjassa oli tulipalo, joku kahvila paloi. Pelkäsin hysteerisesti tulipaloa pitkään sen jälkeen. Tuolloin olin alta kouluikäinen.
Alakouluiässä Muumion kosto-elokuva (vanha, jostain 50-60 luvulta), nukuin valot päällä monta viikkoa.
V-sarja 80-luvulla. Nykyäänhän se lähinnä naurattaa. Moneen kertaan tullut katsottua aikuisena.
Oliko kyseinen Muumio-leffa se versio, jonka lopussa muumiota ammuttiin ja se hukkui suohon? Sen muistan.
Pentuna pelotti sarjassa Helli, hello, hello kohtaus, jossa ne poliisit olivat pudonneet kaivoon ja sitten ne pahikset, mies ja nainen, hyökkäsivät heidän päälle. Sarjassa oli erikoinen tunnelma. Kissa oli kuussa.
Sitten oli mustan jään varoitus joskus 1981. Pelkäsin sitä hahmoa, joka levitti tielle mustaa jäätä.
Vierailija kirjoitti:
Hälytys 911. Pelottavia tositarinoita William Shatnerin juontamana.
Jossain ohjelmassa tästä tehtiin pilaa. William Shatner oli Viljo Sätti, ja sitten kun joku oli pelastanut jonkun, heidän välille, pelastajan ja pelastetun, välille syntyi romanssi ja seksisuhde.😃
Vierailija kirjoitti:
Kotimainen TV-sarja Painajainen oli aika pelottava. Olin jotain 10v. kun se tuli telkkarista, ja se jäi pyörimään mieleen joksikin aikaa. Olisi ehkä ollut parempi jos vanhemmat olisivat kieltäneet sen katsomisen.
Johanna Raunio oli siinä nuorena alaston kohtauksessa.
Villahousupakko, Hermannin Kepakko, Weissmullerin Tarzanit, Errol Flynnin Robin Hood. Histamiinin joulukalenterin Staalo.