Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1251)
Vierailija kirjoitti:
Ruohometsän tarinoita. Olin 10-v ja nyt aikuisena en edelleenkään pysty sitä katsomaan.
Onko tämä Ruohometsän pa ko laisten ja muumilaakson tarinoiden yhdistelmä vai tarkoitatko vain Ruohometsän pa ko laisia?
Ruohometsän kansa elokuvasta on myös tehty netflix sarja. Katsoin sen ja on paljon lässympi, kuin alkuperäinen elokuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinten kapina. Ihan hirveä.
Tarkoitatko Eläinten vallankumous?
Kirjan nimi on Eläinten vallankumous, mutta siitä tehtyä piirroselokuvaa on esitetty Suomessa nimellä Eläinten kapina.
Vierailija kirjoitti:
Kapteeni Nemo
Tämä oli yksi lemppareistani muksuna, tunnari oli ihana, mutta jotenkin surumielinen.. Eikös Nemoa näytellyt Omar Sharif, vai muistanko väärin?
Uinu uinu lemmikkini, salaa katsottiin serkkujen kanssa, ei olisi pitänyt.
Olet siinä tapauksessa noin kuusikymppinen. Äitini tästä on puhunut, oli estetty 60-70 lukujen taitteessa tv:ssä, mutta ei ole tullut sen jälkeen vastaan missään.
Vierailija kirjoitti:
Soittorasia
Hui!
Olet siinä tapauksessa noin kuusikymppinen. Äitini tästä on puhunut, oli estetty 60-70 lukujen taitteessa tv:ssä, mutta ei ole tullut sen jälkeen vastaan missään.
Event Horizon. Katsoin sen lapsena telkkarista serkkuni kanssa. Kumpikaan ei viitsinyt myöntää toiselle, että pelkää hillittömästi, joten katsoimme koko leffan. Kaikki, jotka ovat katsoneet kys. leffan, tietävät miten kauhistuttava se on. Elokuvassa on aivan älyttömän brutaalia väkivaltaa ja todella ahdistava tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinten kapina. Ihan hirveä.
Tarkoitatko Eläinten vallankumous?
Kirjan nimi on Eläinten vallankumous, mutta siitä tehtyä piirroselokuvaa on esitetty Suomessa nimellä Eläinten kapina.
Hyytävä tarina, ei ole lapsille tarkoitettu ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruohometsän tarinoita. Olin 10-v ja nyt aikuisena en edelleenkään pysty sitä katsomaan.
Onko tämä Ruohometsän pa ko laisten ja muumilaakson tarinoiden yhdistelmä vai tarkoitatko vain Ruohometsän pa ko laisia?
Ei, kun sekoilin taas :)
Oli ruohometsän kansa
Ja kaukametsän pa ko laiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kapteeni Nemo
Tämä oli yksi lemppareistani muksuna, tunnari oli ihana, mutta jotenkin surumielinen.. Eikös Nemoa näytellyt Omar Sharif, vai muistanko väärin?
Minun suosikkini myös.
Ne vuorella luuraavat säteitä ampuvat koneet olivat pelottavia ja ihan turhia lisäyksiä alkuperäiseen tarinaan, jossa on jännitystä riittävästi.
Oli hurja ilmapallolento, kamppailu eloon jäämisestä luontoa vastaan, salaperäinen, piilossa pysyttelevä kapteeni Nemo, siurtokunnan rakentaminen tieteen ja tekniikan tuntemuksen avulla, merirosvojen hyökkäys, lopulta Nemon kohtaaminen ja saaren tuho.
Sarjan pohjana ollut kirja "Salaperäinen saari"(joka on sarjankin alkup. ranskalainen nimi) oli lapsena suosikkejani, kuten moni muukin Verne.
Toinen suosikkisarjani oli ranskalainen sarja "Siipien sankarit".
Katsoiko kukaan Kauhua kryptasta -sarjaa 90-luvulla? Sitä näytettiin muistaakseni TV2:lla myöhään iltaisin, yhdentoista jälkeen.
Sarja kiehtoi minua lapsena ihan kauheasti, mutta en varsinaisesti muista katsoneeni sitä kuin ehkä jakson tai pari serkun kanssa kesälomalla. Siinä oli sellainen luurankomainen hahmo kertojana ja alustamassa tarinoita.
Ala-asteella olin, kun ensimmäiset Harry Potterit tuli.
Voldemort yksisarvista syömässä.
Jättiläinen tyttöjen vessaan matkalla.
Basiliski, kun sitä ei vielä näytetty.
Ankeuttaja junassa.
Noi kohtaukset oli minulle pelottavia silloin.
Ei muistaakseni niinkään elokuva, vaan sarja nimeltään ”Arsène Lupin”. En kyllä ole ihan varma. Näin kuitenkin kauhu-unia taikurista. Hahmo oli pelottava. Yleensä vanhemmat olivat tarkkoja, edes Peyton Placea ei me lapset katsottu (syynä oli myös myöhäinen esitysaika), mutta tuo onnistui livahtamaan jostain syystä herkille verkkokalvoille. Olisiko esitysaika ollut niin varhainen.
Rescue 911-sarjasta täällä on puhuttu. Tuo oli kanssa itseä lapsena pelottanut, mutta samalla noissa oli joku koukku joka oikein houkutti sarjaa katsomaan.
Jäänyt mieleen jakso kun tyttö juoki lasioven läpi ja lasinsiru oli lävistänyt sydämenkin. Selvisi kuitenkin lopulta. Tuo jätti mulle tuolloin kammon lasiovia kohtaan. Jos satuin niiden lähellä leikkimään niin olen erityisen varovainen etten kaatuisi ovesta läpi.
Vierailija kirjoitti:
Rescue 911-sarjasta täällä on puhuttu. Tuo oli kanssa itseä lapsena pelottanut, mutta samalla noissa oli joku koukku joka oikein houkutti sarjaa katsomaan.
Jäänyt mieleen jakso kun tyttö juoki lasioven läpi ja lasinsiru oli lävistänyt sydämenkin. Selvisi kuitenkin lopulta. Tuo jätti mulle tuolloin kammon lasiovia kohtaan. Jos satuin niiden lähellä leikkimään niin olen erityisen varovainen etten kaatuisi ovesta läpi.
Minulle puolestaan on jäänyt sarjasta mieleen tapaus, jossa nuori mies/poika oli huvipuistossa kesätöissä ja hänen jalkansa jäi vahingossa vuoristoradan vaunun alle jumiin. Jalka piti kai amputoida, ja muistan, että sitä poikaa kävi hirveästi sääliksi. Oli mielestäni vielä söpön näköinenkin (pitkät hiukset ja kaikkea).
- Safiiri ja Teräs
- Triffidien kapina
- Lokkisaaren arvoitus
Pikkulapsena Muumipeikko ja pyrstötähti. Ei varmaan nykypäivänä tehtäisi lastenleffaa, jossa odotetaan maailmanloppua.