Ihmisten virhekäsityksiä jotka ärsyttävät sinua
Minua nyppii kun joku luulee, että huippumalleilla on isot tissit. Tajutkaa nyt tämän verran: huippumallit ovat niitä langanlaihoja vaatehenkareita ja heillä ei ole isoja tissejä. Ne isotissiset naiset on joitain muita.
Toiset kaksi asiaa jotka usein sekoitetaan on psykopaattisuus ja psykoottisuus. Ärsyttää, että joku samassa lauseessa niitä jotkut käyttävät kuin ne olisivat synonyymejä. Ei ole. Kaksi aivan eri asiaa.
Kommentit (103)
Turkiksia vastustavat ovat vain kateellisia, ja piehtaroisivat riemumielin ketunnahoissa, jos heidän miehensä suinkin sellaisia ostaisivat.
En tiedä uskooko joku oikeasti näin, mutta tämä tuntuu olevan karvaharrastajien suosikkiargumentti
Että olen lihava kun syön liikaa - noup, sairaus lihotti, parhaani teen että joskus pääsen taas suht ok mittoihin. Ja Ihan itseni ja terveyteni vuoksi ;)
Että ihminen ei ole sairas, jos ei näytä siltä. Juu kaikkia tauteja ja sairauksia ei vaan näe päälle päin.
Jos ei ole uskossa, vastustaa kristinuskoa. Ei vastusta, se on aivan se ja sama.
No ruokaan liittyvä eräällä läheisellä verimakkarassa on rautaa!!:DD Ja toinen pekonia kun paistaa pannulla niin ei ole epäterveellistä ku rasva jää paistinpannuun.
Provo ja Provoaminen, kaksi eriasiaa mutta silti ihmiset eivät erota niitä.
Että töihin ei voi mennä kesken sairausloman jos kunto on kohentunut niin että töihin kykenee, koska silloin ei vakuutus korvaa jos jotain tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:27"]
Minua ärsyttää, että ihmiset luulevat että Helsingin kaupungin asunnoissa asuu vain köyhiä tai moniongelmaisia. Meidän perhe asuu, ja olemme normaaleja ja molemmat akateemisista sukutaustoista. Naapuritkin ovat ihan normaaleita. Valtaosa täällä asuvista on ihan tavallisia ihmisiä.
[/quote] Tämä johtuu siitä että maalla kaupungin asunnoissa asuvat oikeasti vain ne, joilla on ongelmia tai ovat superköyhiä. Siellä nimittäin lainanlyhennys isostakin asunnosta on vain murto-osa vaikkapa Espoon kaupungin vuokraneliön vuokran määrästä. Huomasin tämän kun ostin mökin länsisuomalaisesta pikkukunnasta. 3500m2 maata, kunnon talo 60m2 ja useita ulkorakennuksia maksoi 21 000 euroa. Tuon lainanlyhennyksen maksaisi toimeentulotuen perusosalla ja pysyisi hengissä. Itse asun kaupungin kolmiossa vuokralla ja maksan siitä 950 kuussa ilman asumistukea. Sillä saisi jo aika hulppeat olosuhteet vaikkapa Harjavallasta.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:27"]
Minua ärsyttää, että ihmiset luulevat että Helsingin kaupungin asunnoissa asuu vain köyhiä tai moniongelmaisia. Meidän perhe asuu, ja olemme normaaleja ja molemmat akateemisista sukutaustoista. Naapuritkin ovat ihan normaaleita. Valtaosa täällä asuvista on ihan tavallisia ihmisiä.
[/quote] Tämä johtuu siitä että maalla kaupungin asunnoissa asuvat oikeasti vain ne, joilla on ongelmia tai ovat superköyhiä. Siellä nimittäin lainanlyhennys isostakin asunnosta on vain murto-osa vaikkapa Espoon kaupungin vuokraneliön vuokran määrästä. Huomasin tämän kun ostin mökin länsisuomalaisesta pikkukunnasta. 3500m2 maata, kunnon talo 60m2 ja useita ulkorakennuksia maksoi 21 000 euroa. Tuon lainanlyhennyksen maksaisi toimeentulotuen perusosalla ja pysyisi hengissä. Itse asun kaupungin kolmiossa vuokralla ja maksan siitä 950 kuussa ilman asumistukea. Sillä saisi jo aika hulppeat olosuhteet vaikkapa Harjavallasta.
[/quote]
Meillä kolmehenkinen perhe kolmiossa ja olemme laskeneet, että on kannattavampaa asua vuokralla ja maksaa kolmiosta kantakaupungissa 700e/kk kuin muuttaa omaa. Pelkästään vastike omassa kolmiossa Helsingissä ja lainan korot olisivat saman verran kuukaudessa kuin meidän vuokramme. Puhumattakaan remontti/putkiremonttikuluista. Saamme vuokralla asuessa joka kuukausi noin 500-1000e säästöön.
Monet tuntuvat luulevan, että hiljaisempi ihminen olisi jotenkin tyhmä tai hidas. Tähän käsitykseen olen törmännyt etenkin ulkomailla.
"Tytöt ovat ahkeria, mutta pojat lahjakkaita."
Monet luulevat, että D- tai DD-kuppi olisi jotenkin erityisen iso rintaliivikoko. Näinhän ei oikeasti välttämättä ole.
Mielialalääkkeitä kuulee joskus kutsuttavan onnellisuuspillereiksi.
Kaikki sairaudet ja ongelmat paranevat karppaamisella, kalaöljykapseleilla, horoskooppeihin uskomalla tai ties millä kulloinkin muodissa olevalla asialla.
Moni luulee, että lestadiolaisuus on uskonto.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 09:32"]
Toiset kaksi asiaa jotka usein sekoitetaan on psykopaattisuus ja psykoottisuus. Ärsyttää, että joku samassa lauseessa niitä jotkut käyttävät kuin ne olisivat synonyymejä. Ei ole. Kaksi aivan eri asiaa.
[/quote]
Joo, tuo on niin ärsyttävää! Erityisen ikävää psykoosista kärsivälle/kärsineelle, jos leimataan psykopaatiksi.
Virhellistä tekstiä kirjoittavat ärsyttävät minua. Kaikilla palstalaisilla ei voi olla lukihäiriö.
"En olisi muuten ylipainoinen, mutta minulla on painavat luut."
Nihilisti-sanan väärinkäyttö. Jotkut pölvästit käyttävät sanaa merkityksessä nipottaja tms.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nihilismi
Että korkeakoulututkinto kirjastonhoitajalla on tarpeeton.
Siis hetkinen 26, ystäväsi luulee, että verimakkarassa on rautaa. Veressähän on rautaa ja verta sisältävät ruuat sisältävät rautaa. Ovat siis tosi terveellistä syötävä. Onko sulla nyt jäänyt jotain tajuamatta?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:52"]
No ruokaan liittyvä eräällä läheisellä verimakkarassa on rautaa!!:DD Ja toinen pekonia kun paistaa pannulla niin ei ole epäterveellistä ku rasva jää paistinpannuun.
[/quote]
Öööö....
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:52"]
[/quote]
Öööö....
[/quote]
No verimakkaralla tarkotan mustamakkaraa jos pitää rautalangasta vääntää ja jos siinä sattuu ihan pikkasen verta olemaan niin se rautamäärä verrattuna siihen rasvamäärään ei se terveellistä ainakaan ole! Ja ei taatusti nosta rauta-arvoja. Veriletut erikseen, tosin niissäkin taatusti jauhoja enemmän kuin sitä verta.
Että sokeilla on parempi kuulo kuin normaalisti näkevillä.
"Ateismi" on jonkinlainen yhtenäinen aate, jonka "kannattajat" ovat kaikki samanlaisia.
Kaikki ateistit kiihkoilevat, tuputtavat ja vihaavat kristittyjä ja muita uskovaisia.