Ihmisten virhekäsityksiä jotka ärsyttävät sinua
Minua nyppii kun joku luulee, että huippumalleilla on isot tissit. Tajutkaa nyt tämän verran: huippumallit ovat niitä langanlaihoja vaatehenkareita ja heillä ei ole isoja tissejä. Ne isotissiset naiset on joitain muita.
Toiset kaksi asiaa jotka usein sekoitetaan on psykopaattisuus ja psykoottisuus. Ärsyttää, että joku samassa lauseessa niitä jotkut käyttävät kuin ne olisivat synonyymejä. Ei ole. Kaksi aivan eri asiaa.
Kommentit (103)
Että koira tuntee häpeää tehneensä jotain ihmisen mielestä pahaa.
Mua ärsyttää pyöräilijät, jotka luulevat, että suojatiellä heillä on aina etuajo-oikeus ja autoilijalla aina väistämisvelvollisuus. Todellisuudessahan pyöräilijän olisi suurimmassa osassa tilanteista itse väistettävä.
Tämä ärsytys kohdistuu nimenomaan niihin pyöräilijöihin, jotka jostain kuolllesta kulmasta kaahaavat hidastamatta suojatielle jättämättä autoilijalle reagointiaikaa. Minua ei siis häiritse hidastaa ja antaa pyöräilijän mennä ensin, mutta tämähän edellyttää, että pyöräilijän ehtii huomata ennen kuin hän on suojatiellä auton edessä.
Että kaikki työttömät ovat köyhiä. Ja laiskoja.
Että kuntouttavalla työtoiminnalla on jotain tekemistä kuntoutumisen kanssa.
me käveltiin lapseni kanssa päiväkotiin, matkaa 2 pysäkin väliä. Oli pakko siirtyä bussiin, koska huonosti väistäviä pyöräilijöitä oli liikaa. Tiellä on iso viiva, toisella puolella on kävelijät ja toisella puolen pyöräilijät, mutta ei, tätä on niin vaikea kunnioittaa.
Itse näen punaista kun näen näitä pyöräilijöitä, jotka auton eteen ajavat. Joku kerta tekis mieli painaa kunnolla tööttiä, mutta en uskalla, ettei jotain vakavaa oikeesti tapahdu.
Olenkin tehnyt oman johtopäätöksen, pyöräilijät ovat 95 % itsekeskeisiä paskiaisia.
fiksun ei tarvi käyttää heijastinta, kun sädekehä häikäisee ja suojelee.
Eilen kuulin junassa keskustelun pankkitalletuksista. Keskustelijat tuntuivat olevan hyvillään siitä, että valtio takaa talletukset 100 000 euroon saakka. Muuten hyvä, mutta valtiohan ei ole taannut talletuksia sentin vertaa enää 15 vuoteen.
Luulo siitä, että sairaanhoitajan peruspalkka on yli 3000 euroa. Kun se todellisuudessa on 2300 tai kokemusvuosien jälkeen vähän enemmän. Sitten vertailuissa päivätöitä tekeviin esitetään tämä 3000 euron palkka ja hämmästellään kuinka hoitajat voivat olla siihen tyytymättömiä.
Joku suomalainen mieshiihtäjä äskettäin sanoi parantaneensa piirun verran. Hän siis osaa hiihtää enemmän suoraan kohteeseen? Piiru on kulmamitta, 1/32-osa ympyrästä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 09:38"]
Monet (suomen) kieleen liittyvät käsitykset, mm. se, että kirjakieli on joku "alkuperäinen" kielimuoto, josta murteet ovat poikkeus. Oikeastihan kirjakieli on muodostettu murteiden, eli puhutun kielen pohjalta, eikä ole ollut koskaan olemassa mitään yhtenäistä kielimuotoa. Alueellinen (ja muunkinlainen) vaihtelu on osa luonnollista kieltä.
[/quote]
Joo, tai että suomen kieli olisi symboloinut samaa kuin nyt ennen nationalismia 1800-luvulla. Ylipäänsä se, että ei ole ymmärretä nationalismin vaikutusta, missä asioissa se näkyy ja ettei nationalismin tunnusmerkkejä ole ollut aina täällä päin missä nyt tallustelemme. Se, mitä nykyään ymmärretään suomalaisuudella, luotiin ja muotoutui 1800-luvulla, koska sille oli poliittinen tarve.
Että avioliitossa kaikki on yhteistä. Sekin mikä on vaan toisen nimissä. Ei ole, avioliitossa kumpikin omistaa itse oman omaisuutensa. Avio-oikeus totetutuu vasta avioliiton päättyessä, ei avioliiton aikana. Eli se sun miehen auto on tosiaan vain sen miehen, sulla ei ole siitä puolikasta vain sen takia että olet miehen kanssa naimisissa.
Hyvin moni tuntuu uskovan, että tavallisen flunssan voi parantaa. Kun flunssa iskee, haetaan apteekista poretabletteja ja muita sokeriturhuuksia.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:15"]
Hyvin moni tuntuu uskovan, että tavallisen flunssan voi parantaa. Kun flunssa iskee, haetaan apteekista poretabletteja ja muita sokeriturhuuksia.
[/quote]
No enpä tiedä uskooko monikaan niiden parantavan, oloa ne kyllä helpottaa, koska niissä on särkylääkettä ja piristeitä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:13"]
Että avioliitossa kaikki on yhteistä. Sekin mikä on vaan toisen nimissä. Ei ole, avioliitossa kumpikin omistaa itse oman omaisuutensa. Avio-oikeus totetutuu vasta avioliiton päättyessä, ei avioliiton aikana. Eli se sun miehen auto on tosiaan vain sen miehen, sulla ei ole siitä puolikasta vain sen takia että olet miehen kanssa naimisissa.
[/quote]
Tämä on niin totta. Suomen avioliittolaki on vuodesta 1930 perustunut omaisuuden erillisyydelle, mutta edelleen vain kuulee sanottavan, että "kun tässä kaikki nyt yhteistä on...".
Enää ei kai sentään näe sanomalehdissä tällaisia pikkuilmoituksia: "En vastaa mieheni Kalle Kepuliuksen veloista. Kyllikki Kepulius." No ei todellakaan vastaa, sillä vastuuseen toisen velasta voi joutua vain takaaja.
-pienet painot pitkät sarjat
-salilla ei voi havainnoida toisten tekemisiä ellei kyylää täysillä
-naiset eivät voi treeenata kovilla painoilla koska lihakset kasvavat
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 09:38"]
Monet (suomen) kieleen liittyvät käsitykset, mm. se, että kirjakieli on joku "alkuperäinen" kielimuoto, josta murteet ovat poikkeus. Oikeastihan kirjakieli on muodostettu murteiden, eli puhutun kielen pohjalta, eikä ole ollut koskaan olemassa mitään yhtenäistä kielimuotoa. Alueellinen (ja muunkinlainen) vaihtelu on osa luonnollista kieltä.
[/quote]
Niinpä! Puhun itse itäsuomalaisittain, ja hämäläismurteen puhuja sanoi minulle, etten muka puhu "oikeaa suomea". Hän siis yhdisti savokarjalaisen murteeni osaamattomuuteen ja kielitaidottomuuteen.
Minua ärsyttää, että ihmiset luulevat että Helsingin kaupungin asunnoissa asuu vain köyhiä tai moniongelmaisia. Meidän perhe asuu, ja olemme normaaleja ja molemmat akateemisista sukutaustoista. Naapuritkin ovat ihan normaaleita. Valtaosa täällä asuvista on ihan tavallisia ihmisiä.
Että kaikki lihavat syövät paljon ja ovat siksi lihavia.
Eipä ole, monen monet lääkkeet turvottavat tikku-ukko koosta xl kokoon kevyesti.
Ja se ettei lihavat liiku tarpeeksi.
Sama homma kun edellisessä. Ne on ne vitun lääkkeet jotka turvottaa osaa porukasta. Kiitos. :D
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:27"]
Minua ärsyttää, että ihmiset luulevat että Helsingin kaupungin asunnoissa asuu vain köyhiä tai moniongelmaisia. Meidän perhe asuu, ja olemme normaaleja ja molemmat akateemisista sukutaustoista. Naapuritkin ovat ihan normaaleita. Valtaosa täällä asuvista on ihan tavallisia ihmisiä.
[/quote]
Samanlainen harhaluulo, mutta toiseen suuntaan, on Länsiväylän ja meren välissä asuvista espoolaisista: ökyrikasta sakkia kaikki. Mutta kun emme ole.