Mikä lääke auttaa ahdistukseen oikeesti
Olen tosi surullinen kun elämäni ei järjesty, ei ole yhtään kavereita, kukaan ei halua olla mun seurassa eikä mulle puhuta. Olen kaiken lisäksi työtön.
En saa ketään lähtemään edes kauppaan seuraksi. Tää on niin kauheeta että oksettaa joka päivä vaikka laatta ei lennä.
Pelkään myös jatkuvasti mitä ihmiset ajattelee kun en ole niinkuin muut, töissä käyvä terve ihminen.
Tuntuu etten löydä ulospääsyä tästä mitenkään, vanhat traumat tulee esiin kokoajan ja rintaa puristaa kun pitää käydä vaikka lenkillä. Olen niin onneton tämän tilanteeni kanssa ja vähän väliä tulee dissosisaatio kohtauksia.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Mene terapiaan, sieltä sitten löytyy avaimet sosiaalisen verkon rakentamiseen sekä työelämään siirtymiseen.
Kemialliset, mutta väliaikaiset tavat helpottaa ahdistusta ovat mm. bentsodiatsepiinit, alkoholi, márihuana sekä ekstaasitabletit
Täh? Etsitkö ne siellä terapiassa mulle ystäviä ja työpaikan?
Miten en ole aiemmin tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Rauhoittavat, tavallaan, mutta en suosittele. Tuovat äkkiä enemmän ongelmia.
Kunnollinen traumaterapia luultavasti auttaa. Jooga voi auttaa.
Moni käytti rauhoittavia ilman mitään ongelmia, kunnes ne kiellettiin, kun luultiin kaikkien tulevan riippuvaisiksi. Se on typerä luulo. Hyvin harva niitä huvikseen söi, monelle ne mahdollistivat normaalin elämän.
Sertraliinia suosittelen ap:lle ellei jo kokeillut.
Täällä taas miinustellaan tieteellisesti todistettua faktaa.
No menee pari vuotta ja joku herää.
En toista.
Syökää niitä mömmöjänne.
Bentsot ja alkoholi. Mielenkiintoiset harrastukset, kiinnostuksen kohteet ja rahan tekeminen helpottavat oloa myös.
Vierailija kirjoitti:
Kela korvaa terapian ainoastaan niille jotka katsotaan työ- tai opiskelukykyisiksi.
Minkään ikäiset eläkeläiset, pitkäaikaistyöttömät ym eivät ole oikeutettuja Kelan terapiakorvaukseen oli ahdistus tai trauma miten paha tahansa.
Olen käynyt kaksi vuotta kaksi kertaa viikossa Kelan maksamassa yksityisessä terapiassa pitkäaikaistyöttömänä ollessani. Samoin kävin lähes 10 vuotta kunnallisessa terapiassa ja pari vuotta päiväsairaalassa askartelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdistäytyminen auttaa
Mitä tarkoitat käytännössä?
Mulla ei edes rauhoittavat auttaneet pahimpaan aikaan, vaan jouduin turvautumaan vahvoihin psykoosilääkkeisiin. Ne kyllä auttoi, mutta niissä on ihan järkyttävät sivuvaikutukset. Olin kuitenkin niin pahasti ahdistunut, että olin valmis ottamaan ihan mitä tahansa, vaikka luodin kallooni.
Minulla usein samanlaista. Tosin menneisyydelle varmaan vaikutusta ( olin kiusattu pitkään) ja senkin vuoksi jännitän kaikkea paljon. Minulla ei myöskään ole ystäviä lainkaan ja vaikka en tahtoisi ketään rasittaa niin välillä olisi hyvä olla seuraa johonkin mukaan ja yksin en oikeastaan käy missään. Välillä parempi olo, mutta usein mietin elämän menevän ohi tällä menolla.
Voimia kaikille ahdistuksesta kärsiville!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Rauhoittavat, tavallaan, mutta en suosittele. Tuovat äkkiä enemmän ongelmia.
Kunnollinen traumaterapia luultavasti auttaa. Jooga voi auttaa.
Moni käytti rauhoittavia ilman mitään ongelmia, kunnes ne kiellettiin, kun luultiin kaikkien tulevan riippuvaisiksi. Se on typerä luulo. Hyvin harva niitä huvikseen söi, monelle ne mahdollistivat normaalin elämän.
Sertraliinia suosittelen ap:lle ellei jo kokeillut.
Nyt kyllä puhut pötyä. Niihin jää helposti ja voimakkaasti koukkuun ja myös toleranssi kasvaa. Ei ole toimiva pitkäaikaisratkaisu. Mä söin alle vuoden, silti mun muisti on yhä ihan riekaleina vuosia myöhemmin. Ja lopettaminen vaati sisua. Jos on mahdollista olla ilman, niin parempi niin.
Minä olen ollut ahdistunut vuosia. Pahimmillaan olo oli niin paha, että luulin kuolevani. Apua olen saanut lääkkeistä, mutta alkuun ne voivat jopa pahentaa oloa mikä on vaan kestettävä. Itselläni pahimman yli auttoi venlafaxin niminen lääke joka tehosikin nopeasti. Lääkkeetpelasti ainakin minut ja jaksoin hakea apua myöhemmin. Kävin kelan tukemaa psykoterapiaa 2 vuotta joka auttoi paljon ja nyt opiskelen jo kolmatta vuotta ja voin hyvin. Lääkkeet pysyvät elämässäni ehkä lopullisesti mutta en siitä ota paineita. Monestilopetin, mutta oireet palasivat joka kerta ennemmin., tai myöhemmin. Nykyään otan joka pv seronilia 20mg joka on hyvin siedetty ja mieto lääke. Tsemppiä kovasti!
Mulla on ollut vuosia Venlafaxin kaksi kertaa vuorokaudessa ja Stella tarpeen mukaan. Venlafaxin on hidas lääke eli auttaa pitempään käytettynä kun taas Stella on nopeampi jota voi ottaa kun rupeaa paniikkikohtaus tulemaan. Hyvin on pysynyt tällä aisoissa ja aikaisemmin olin tosi hermoraunio.
Jeesus. Jeesus on lääke kaikkeen. Ja tämä _ei ole_ vitsi.
Ilmainen ja kaikkien ulottuvilla, niin ei kelpaa.
Mutta oletko kokeillut Jeesusta?
Kannattaa!
T. nuorena vakavasti masentunut, vaan ei enää!