Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lääke auttaa ahdistukseen oikeesti

Vierailija
03.10.2020 |

Olen tosi surullinen kun elämäni ei järjesty, ei ole yhtään kavereita, kukaan ei halua olla mun seurassa eikä mulle puhuta. Olen kaiken lisäksi työtön.

En saa ketään lähtemään edes kauppaan seuraksi. Tää on niin kauheeta että oksettaa joka päivä vaikka laatta ei lennä.

Pelkään myös jatkuvasti mitä ihmiset ajattelee kun en ole niinkuin muut, töissä käyvä terve ihminen.

Tuntuu etten löydä ulospääsyä tästä mitenkään, vanhat traumat tulee esiin kokoajan ja rintaa puristaa kun pitää käydä vaikka lenkillä. Olen niin onneton tämän tilanteeni kanssa ja vähän väliä tulee dissosisaatio kohtauksia.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essitalopraami auttoi mua

Vierailija
22/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyrica mulla 400mg vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukalla olen itse siirtänyt itsemurhaa jo vuosia. Sanoisin jo että olen pahasti riippuvainen, mutta minkäs teet. Parikymmentä vuotta täyttä helvettiä, kannatti ehdottomasti koittaa ennen lähtöpäätöstä.

Olen ollut nyt tyytyväinen ja jopa onnellinen, vaikka tilanteeni ei ole muutoin muuttunut. Nautin elämästä, elän terveellisemmin ja innostun asioista.

Vierailija
24/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela korvaa terapian ainoastaan niille jotka katsotaan työ- tai opiskelukykyisiksi.

Minkään ikäiset eläkeläiset, pitkäaikaistyöttömät ym eivät ole oikeutettuja Kelan terapiakorvaukseen oli ahdistus tai trauma miten paha tahansa.

Jos Kela ei katso työ- tai opiskelukykyiseksi, voi hakea terapiaa vaativana lääkinnällisenä kuntoutuksena. Vaikeampi saada, mutta jos sen saa, Kela korvaa terapian kokonaan.

Vierailija
25/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän ahdistuksen luonteesta. Sellaiseen keskivertoahdistukseen auttaa hyvin esim. Lyrica ja Xanor ja SSRI-lääkkeet ainakin pidempään käytettyinä. Todella vaikeaan ahdistukseen pitää ehkä käyttää kovempia lääkkeitä. Esim. morfiini auttaa kovaankin, mutta sitä ei ymmärrettävästi käytetä. Ruotsissa saatetaan muistaakseni joskus antaa jos muu ei auta (yksi pistos per viikko tyyliin).

Oma mieltä voi oppia hallitsemaan kyllä monien eri tekniikoiden avulla ilman lääkeitäkin mutta ei ole helppoa.

Vierailija
26/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mullla on itseasiassa sellanen läääke mikä hermostosssa lisäää sellaista toimelijaisuuutta ja laskeee liian mielihyvän tunnnetta.

Taii siinä tuoteselosteeessa sanotaan näin että "kuuuluu psykoosilääkkeiden ryhmään. Sitä käytetään oireisiiin johon kuuluvat harha-aistimukset, kuten kuulo- ja näköharrhat, epäluuloisuus, harhaluulot, sekava puhe, ja käyttäytyminen sekä tunne elämän köyhyyys. Masentuneiisuus, syyllisyydentunteita, ahdistuneisuuus ja jännittyneisyyys.

Vierailija
27/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor auttaa hyvin jos on todella kova ahi. Muuten vain sitä ei kannatakaan käyttää, mutta tosi vaikeassa paikassa erittäin hyvä lääke.

Vierailija
28/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato youtubesta motivaatio videoita, esim missä Arnold Schwarzenegger kertoo menestyksensä salaisuuden ja ota mallia.           Toi voi vaikuttaa mahdottomalta mutta ihminen pystyy mihin vaan jos haluaa tai ainakin jos on pakko ja näkee vaivaa asian eteen tosi tosi paljon.

Vierailija
29/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato youtubesta motivaatio videoita, esim missä Arnold Schwarzenegger kertoo menestyksensä salaisuuden ja ota mallia.           Toi voi vaikuttaa mahdottomalta mutta ihminen pystyy mihin vaan jos haluaa tai ainakin jos on pakko ja näkee vaivaa asian eteen tosi tosi paljon.

Sun pitää yrittää tosi kovasti, ei pelätä epäonnistumisia, jos tulee vastoinkäymisiä, niin purra vaan hammasta ja painaa eteenpäin.  Siis jos kaadut niin kaadu eteenpäin.        Fall forward. Siitäkin on motivaatio videoita.

Kato niitä videoita joka päivä monta tuntia niin pikkuhiljaa saat ittelles semmosen motivaation et susta tulee super menestyjä.

Vierailija
30/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäis saada jostain oikeen kunnon motivaatio niin sit pääsisit heikkoudesta eroon ja traumoista.

Vierailija
31/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä terapia, jossa todella pääsee keskustelemaan ja avaamaan niitä vaikeita asioita helpottaa lopulta ahdistusta. Helpommin tosin sanottu, kuin tehty .. Hyvää psykologia tai terapeuttia on hankala löytää. Julkisella puolella on hirveät ruuhkat ja ketään ei pahemmin kiinnosta. Yksityinen maksaa.

Lääkkeistä rauhoittavat toki auttavat, mutta niitä ei todellakaan määrätä helpolla ja itse olen joutunut hakemaan muualta. Tarvitsen niitä ehkä 1-2x kuukaudessa, koska olen työtön ja syrjäytynyt eli ei pahemmin ole ihmisiä tai ahdistavia menoja elämässä. Ei niitä silti määrätä ja olen vieläpä täysin päihteetön ollut aina. 

Vierailija
32/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyrica mulla 400mg vrk

En suosittele koska voi aiheuttaa lamaantumiskohtauksen, tiedän tapauksen

Vierailija
33/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeistä parhaiten auttaa rauhoittavat, mutta toki niitä kannattaa yrittää käyttää vain tositarpeeseen, ettei jää riippuvaiseksi. Itselleni ne kuitenkin mahdollistivat opinnot ja normaaliin elämään kiinni pääsemisen, vaikka kärsin paniikkihäiriöstä ja sosiaalisesta fobiasta. Terapia oli minulle aivan yhtä tyhjän kanssa, samoin beetasalpaajat jotka blokkasivat kyllä jännityksen fyysisiä ilmentymiä, mutta tämä aiheutti vain sen että sisäinen paniikki tuli entistä pahemmaksi kun ei päässyt purkautumaan edes niinä vapinoina ja hikoluina sun muuna. Tarvittaessa otetulla bentsolla selvisin, alkuun tarvitsin niitä päivittäin, opintojen lopussa ne oli lähinnä varoilla että voi ottaa jos paniikki iskee, mutta todella harvoin tarvitsin. Jo tietoisuus siitä että lääke on laukussa ja auttaa nopeasti riitti usein siihen että ahdistaviakin oloja voi sietää.

Sinun tapauksessa kun sanot että on vanhoja traumoja ja sellaista voi kyllä hyvinkin olla että terapiasta olisi hyötyä. Itselläni ei ihmeemmin sellaisia ollut, vain yläasteen koulukiusaaminen oli laukaissut tuon pelokkuuden.

Rauhoittavat ei ole mikään ratkaisu. Niitä otetaan vaan väliaikaisesti. Eikä niitä sitäpaitsi edes helpolla kirjoiteta.

Vierailija
34/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyrica mulla 400mg vrk

Kuka suostuu syömään sitä?

Vierailija
35/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor auttaa hyvin jos on todella kova ahi. Muuten vain sitä ei kannatakaan käyttää, mutta tosi vaikeassa paikassa erittäin hyvä lääke.

Söin joskus nukkumiseen. Oli ihan hyvä lääke siihen mutta sitten meni teho. Ainoa huono puoli oli se hel*etin iltanälkä.

Vierailija
36/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut kovan ahdistuksen ja silloin koin että kaikki "tahtominen" itse asiasssa pahensi olotilaani. Se lisäksi ahdistusta. Ainoa mikä auttoi henkisesti oli pyrkiä täydellisesti vain rentoutumaan, mikä oli todella vaikeaa.

Mielestäni vakavaa ahdistusta (siis tähän liittyi myös kovat fyysiset oireet kuten hengenahdistus ja vapin ja sydämentykytykset ym.) ei voi ymmärtää kuin sen kokenut tai ehkä kokenut psykiatri tai terapeutti voi ymmärtää sen.

Ainoa lääke mikä tässä tilanteessa selkestä auttoi oli Ketipinor. Se pisti psyykkeen matalammille kierroksille ja sen avulla pystyi nukkumaan. Söin Ketipinoria muutamia viikkoja.

Vierailija
37/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi auttaa mutta krapulassa ahdistus sitten kahta pahempi.

Vierailija
38/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox on hyvä. Sitä saa vain sen verran kun lekuri kirjoittaa eli yleensä noin 1-2 päivässä ja apteekki ja Kela seuraavat tätä joten ei ole mahdollista ylittää. Itse olen käyttänyt vuosia eikä tole ole noussut.

Vierailija
39/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsinyt ahdistuksesta koko ikäni. Nyt olen 60+, aikoinaan kokeilin vaikka mitä masennus- ja ahdistuslääkkeitä. Rauhoittavat lääkkeet auttoivat jonkin aikaa mutta alkoivat pitemmän aikaa käytettynä aiheuttamaan vieroitusoireena ahdistusta kai annostusta olisi pitänyt aina vain lisätä. En suosittele.

Traumojen läpikäyminen terapiassa auttoi selvittämään syitä ahdistukseeni sitä kautta helpotti oloa.

Mutta kummallista vasta saatuani hormonikorvaushoitoa vaihdevuosivaivoihin, ahdistus helpotti. Aika ajoin ihmettelin, että tällaistako se normaali elämä on kun ei ahdista. Nyt olen lopettanut korvaushoidon ja taas ahdistaa, saa nähdä pitääkö aloittaa uudelleen.

Vierailija
40/56 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiinin käytön lopettaminen tai vähentäminen voi auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän