Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaisiko sitä suhteeseen tällaisen isän kanssa?

Vierailija
17.12.2013 |

Mulla on ongelma. Tapasin muutama kuukausi sitten kivalta vaikuttavan miehen, jonka kanssa alettiin tapailemaan. Hänellä on kuitenkin mun mielestä todella kyseenalaiselta tuntuva lapsikuvio joka pistää mulle nyt jarruja päälle kun pitäisi pikkuhiljaa päättää mihin suuntaan tästä jatketaan. Miehellä ja exällään on kahdesta alla kouluikäisestä lapsestaan yhteishuoltajuus, joka pyörii heillä viikko-viikko-systeemillä. Onhan näitä eikä tämä itsessään ole mikään kompastuskivi, mutta vanhemmat asuvat eri maissa! Itse en tähän kykenisi ja siksi mua nyt mietityttää paitsi tän miehen sielunelämä, myös se millaisia lapsia tällaisessa tilanteessa kasvaa. 

Onko vika mun päässä, onko tämä kenenkään muun mielestä mahdollinen deal breaker?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kumpikin vanhempi roikkuu lapsissa kynsin hampain - lapset ovat ilmeisesti alle kouluikäisiäkin vielä? Minkälainen isä mies on? Onko hän itse miettinyt tilanteen typeryyttä kertaakaan sinulle?

Vierailija
2/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan kirjoitusvirhettä, alle kouluikäisiä lapsia siis, ei alla... Mies ei ole sanonut mitään mielipidettä tilanteesta mulle. Olin ihan puulla päähän lyöty kun tästä kuulin mutta mies kertoi sen ihan kuin minkä tahansa muun järjestelyn. Sehän mua juuri häiritseekin, että jos miestä tuo ei haittaa, millainen sielunelämä hänellä todellisuudessa on? Miten voi tietää millainen vanhempi joku on? Hän puhuu lapsistaan ja etäviikkoina soittelee heille.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse vielä kun voit!

Vierailija
4/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä  itse suostuisi. Pistä nyt poikki kun ei ole vielä edennyt suhde... 

Vierailija
5/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 18:14"]

Juokse vielä kun voit!

[/quote]

Okei, kiitos mielipiteestä... Osaisitko vähän perustella? Mitä mun pitäisi pelätä? Mua tosiaan huolestuttaa sekä miehen että lasten henkinen hyvinvointi enkä kyllä ihan varma ole sellaisesta naisestakaan, joka noin lapsilleen tekee. Joku kaunis päivä muuttaa vielä naapuriin jos nyt miehen kanssa yhteen päädyttäisiin...

Äh, en mä enää tiedä. Juoksisiko sitä sitten...

Vierailija
6/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on siis nykyinen tilanne, mutta entä kun lapsilla alkaa koulu? Kenelle lapset sitten päätyvät? Eikö mies antaudu enemmän keskustelemaan lapsistaan, näistä järjestelyistä, lasten äidistä, tunteistaan? Vai tuliko tuo vuoroviikko systeemi ihan vain sivulauseessa ihan kuin joku että lapseni käy joka toinen viikko ratsastamassa?

Jos et tuon enempää ole miehestä saanut irti muutamassa kuukaudessa niin miettisin todella jatkoa. Järjestäisin vakavan juttutuokion ja selviittäisin mieleen jääneitä lukuisia kysymyksiä miehen kanssa. Jos vastauksia ei tule tai ne eivät oikein vakuuta ja mieleesi nousee vain entistä enemmän kysymyksiä, niin lopettaisin jutun. Silloin miehellä ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa...

Vierailija
7/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis häh, miten ne lennättää lapsia kahden maan välillä? Missä maassa siis ex asuu?

Vierailija
8/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rikas se ainakin on!

Vierailija
9/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitkä ne maat on? Äiti Haaparannalla ja isä Torniossa vai äiti Salzburgissa ja isä Jyväskylässä?

Vierailija
10/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 18:54"]

No rikas se ainakin on!

[/quote]

Tai sitten ei kun viimeiset rahat menee lasten lennättämiseen, muuhun ei sitten jääkään mitään?

Todella outo kuvio, en voi kuvitella että tuo olisi hyväksi minkään ikäisille lapsille. En kannata viikko-viikko-asumista edes täällä Suomessa vaikka vanhemmat asuisivat lähekkäinkin.

Jos vanhemmat haluaa nähdä lapsiaan joka toinen viikko niin sitten järjestelyn olisi oltava sellainen että vanhemmat muuttaa joka toinen viikko, lapset pysyy samassa kodissa. Serkkuni on muutaman vuoden tehnyt näin lastensa kanssa, lasten ei tarvinnut eron tullessa muuttaa mihinkään.

Vierailija
11/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut että tää oisi mitenkään mun asia kysellä tarkemmin, ainakaan vielä. Ekalla juttelukerralla tuli ilmi että mies on eronnut kahden lapsen isä jolla yhteishuoltajuus. Siitä sitten seuraavalla tapaamisella mies kertoi että lapset on hänen luonaan seuraavan viikon. Toinen lapsista on nyt esikoulussa ja toinen tarhassa, viikko siellä viikko täällä. Sama jatkuu kun koulu alkaa. Vanhemmat kuljettavat lapsia näiden kahden maan välillä kai vuorotellen.

Vierailija
12/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 siis ap.

Vierailija
13/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tässä on myös merkitystä sillä missä asutaan. Jos kyse on jostain Norjan rajalta tai Haaparanta-Tornio akselilta ei kyseessä välttämättä ole sen kummempi tilanne kuin Helsinki-Espoo tilanteessa.

Vierailija
14/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:27"]

Tietenkin tässä on myös merkitystä sillä missä asutaan. Jos kyse on jostain Norjan rajalta tai Haaparanta-Tornio akselilta ei kyseessä välttämättä ole sen kummempi tilanne kuin Helsinki-Espoo tilanteessa.

[/quote]

Tai vaikka Tallinna-Hki tai jossain itärajalla... Mutta varmahan se on, että kun koulut alkavat, niin ei se homma voi enää noin jatkua. Muuttaako isä sitten lasten perässä vai muuttavatko lapset kokonaan Suomeen vai miten?

Vierailija
15/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:11"]

En ole kokenut että tää oisi mitenkään mun asia kysellä tarkemmin, ainakaan vielä. Ekalla juttelukerralla tuli ilmi että mies on eronnut kahden lapsen isä jolla yhteishuoltajuus. Siitä sitten seuraavalla tapaamisella mies kertoi että lapset on hänen luonaan seuraavan viikon. Toinen lapsista on nyt esikoulussa ja toinen tarhassa, viikko siellä viikko täällä. Sama jatkuu kun koulu alkaa. Vanhemmat kuljettavat lapsia näiden kahden maan välillä kai vuorotellen.

[/quote] Niin että olette jutelleet peräti pari kertaa ja asia on sinulle ok niillä jutteluilla? Nyt taas ymmärrän miksi eroja tulee, miksi naiset sekaantuvat kaiken maailman outoihin tyyppeihin jne. He eivät juttele!! He ilmeisesti vaan nusaavat ja juttelu oikeista asioista unohtuu.

Vierailija
16/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:11"]

[/quote] Niin että olette jutelleet peräti pari kertaa ja asia on sinulle ok niillä jutteluilla? Nyt taas ymmärrän miksi eroja tulee, miksi naiset sekaantuvat kaiken maailman outoihin tyyppeihin jne. He eivät juttele!! He ilmeisesti vaan nusaavat ja juttelu oikeista asioista unohtuu.

[/quote]

No ei tosiaan olla tuon tarkemmin mistään perhekuvioista puhuttu, nuo pari kertaa tullut puheeksi vain. Tavattu ollaan syksyn aikana varmaan parikymmentä kertaa mutta miten musta on ihan tervettä puhua muustakin kuin entisestä liitosta ja sen mahdollisesta jälkipyykistä? Mun mielestä ensin aikuiset tutustuu toisiinsa rauhassa ja sitten vasta sotketaan ne lapset ja niiden kuviot hommaan mukaan, mutta kai mä olen väärässä? Siksi mä muiden mielipiteitä kyselenkin, kun musta tämä tuntuu kummalliselta! 

Ei ne lapset mihinkään isän luo pysyvästi ole muuttamassa koulun myötä, johan sen kirjoitin? Aikovat jatkaa samalla tavalla kun on kuulemma hyvin mennyt esikoulun kanssa. Välimatka on kyllä pidempi kuin Hki-Tallinna, saati mikään Tornio-Haaparanta. En itse alkaisi.

Vierailija
17/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoulu on vähän eriasia. Kun aloittavat koulun tuo ei mitenkään enää onnistu. Ei koulua voi käydä kahdessa eri maassa.

Vierailija
18/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:54"]

Esikoulu on vähän eriasia. Kun aloittavat koulun tuo ei mitenkään enää onnistu. Ei koulua voi käydä kahdessa eri maassa.

[/quote]

Kyllä voi.

Vierailija
19/36 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:54"]

[/quote]

Kyllä voi.

[/quote] Todella hienoa, siinä näkee miten lapsia rakastetaan täysin sydämin ja ajatellaan vain ja ainoastaan lasten parasta...! Eli jos mies noin kovasti lapsiaan tietoisesti inhoaa ja heidän elämänsä väen väkisin haluaa erittäin hankalaksi ja epävakaaksi, niin en lähtisi ollenkaan samaan kelkkaan, en todellakaan. Niinkuin tuolla jo aikaisemmin sanottiin: juokse ja lujaa!! Tuosta suhteesta et saa kuin huolta ja surua. Älä vain mene tekemään lasta tuollaisen isukin kanssa, olet pian samassa tilanteessa.

Vierailija
20/36 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itsekkäitä ihmisiä voi maailmassa olla?? Raahataan nyt pieniä lapsia kahden maan välillä kun ei sopuun päästä, voi jeesus, sanon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi