Miten teillä vietetään joulua?
Kertokaa teidän joulusta. Tuleeko joulupukki, mitä lahjoja, mitä ruokaa jne.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 20:51"]
Onnittelut!
Ei sanaakaan alkoholista. Hienoa.
[/quote]
Heh.
Ei se ole meillä mikään issue, mutta en sitäkään kiellä, etteikö noinakin päivinä joku terästä glögiään punaviinillä tai nauti saunassa oluen. Sitä ei vain kukaan ajattele, tuskin edes terästäjä.
Olemme sikäli onnekkaita, ettei perheeseen (vielä?) ole siunaantunut yhtään alkoholiongelmaista. Jos joskus joku sellainen tulee, niin joistain tavoista ollaan
varmasti valmiita luopumaan.
Viini viimeistelee hyvän kulinaristisen nautinnon, mutta jos jollekin rakkaalle viinin olemassaolo on potentiaalinen ongelmainaiheuttaja, niin siinä vaiheessa vaihdetaan ongemitta kotikalja-vissy-linjalle. Ihan samoin kuin siinä vaiheessa, kun yksi meistä sai syöpähoitoja, opimme ongelmitta kaikki välttämään sellaisia paikkoja, mistä voisi saada häntä uhkaavia viruksia.
Ei sekään elämänlaatua itsessään lisännyt, mutta keskinäinen rakkaus teki siitä kuitenkin "itsestäänselvää"...
Aamulla köllötellään pitkään sängyssä ja juodaan rauhassa aamukahvit. Koristellaan joulukuusi ja katsotaan telkkarista joulurauhanjulistus. Katetaan pöytä ja laitetan mahdollisimman valmiiksi ne ruuat mitä ei ole voinut tehdä aikaisemmin. Miehen vanhemmat tulee iltapäivällä, sitten käydään saunassa. Saunan jälkeen syödään, varmaan aika pitkän kaavan mukaan kun ei ole kärsimättömiä lapsia odottamassa lahjoja. Jossain vaiheessa ruokailun jälkeen jaetaan lahjat. Joskus lahjojen jaon jälkeen juodaan vielä kahvit ja käydään hautausmaalla. Loppuilta menee glögin, suklaan ja jutustelun merkeissä.
Tämä vuosi on sikäli erilainen, että on meidän ensimmäisen lapsenlapsen ensimmäinen joulu, joten pojan perhe menee syömään toisten isovanhempien luokse ja liittyy seuraamme varmaankin kahvipöytään. Ja vauvoja (jouluna kolmeviikkoinen lapsenlapsi ja meidän 8kk iltatähti) ei varmaankaan oteta mukaan hautausmaalle.
Kakkonen on kyllä jotenkin kajahtanut.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:12"]
Aamulla köllötellään pitkään sängyssä ja juodaan rauhassa aamukahvit. Koristellaan joulukuusi ja katsotaan telkkarista joulurauhanjulistus. Katetaan pöytä ja laitetan mahdollisimman valmiiksi ne ruuat mitä ei ole voinut tehdä aikaisemmin. Miehen vanhemmat tulee iltapäivällä, sitten käydään saunassa. Saunan jälkeen syödään, varmaan aika pitkän kaavan mukaan kun ei ole kärsimättömiä lapsia odottamassa lahjoja. Jossain vaiheessa ruokailun jälkeen jaetaan lahjat. Joskus lahjojen jaon jälkeen juodaan vielä kahvit ja käydään hautausmaalla. Loppuilta menee glögin, suklaan ja jutustelun merkeissä.
Tämä vuosi on sikäli erilainen, että on meidän ensimmäisen lapsenlapsen ensimmäinen joulu, joten pojan perhe menee syömään toisten isovanhempien luokse ja liittyy seuraamme varmaankin kahvipöytään. Ja vauvoja (jouluna kolmeviikkoinen lapsenlapsi ja meidän 8kk iltatähti) ei varmaankaan oteta mukaan hautausmaalle.
[/quote]
Oletteko lestoja?
Mä en edes usko tota kakkosen kertomusta. Eihän päivän tunnit riitä tuollaiseen ohjelmaan. Mua alkoi ahdistaa pelkkä ajatus, vaikka tavallaan oli kiva joulutarina.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 14:20"]
Mä en edes usko tota kakkosen kertomusta. Eihän päivän tunnit riitä tuollaiseen ohjelmaan. Mua alkoi ahdistaa pelkkä ajatus, vaikka tavallaan oli kiva joulutarina.
[/quote]
Tämä on niin ilekä palsta, etten viitsi linkata blogiini. Sieltä kuitenkin näkisit ihan kuvina ja videoina (edellisten vuosien julutäää9, etten valehtele. Ja kuten tekstistä käy ilmi, niin hyvin ehtii kaiken, mitä oikesti haluaa ja mistä aidosti nauttii.
Nautinnollista joulua sinullekin!
28 vastaa: Enhän mä mitään pahaa tarkoittanut! Tuli vain mieleen esim. Kotivinkin joululehden tarinat hienojen ja äveriäiden joulunvietosta. Olen aina mielelläni lukenut niitä, mutta en itse voisi viettää joulua noin valtavalla porukalla ja runsailla aktiviteeteilla. Se mua ahisti, mutta uskon kyllä, että teillä on hauskaa.
Mielelläni lukisin blogiasi, jos sellainen on olemassa. Laita ihmeessä linkki.
Samoin minä lukisin mielelläni blogia, noin ihanan kuuloisista perhejutuista.
Kakkonen, mikä on teidän budjetti? Selviättekö joulusta alle kymppitonnin?
Meidän joulu vietetään niin että aamulla heräillään siinä yhdeksän pintaan ja katsotaan joulupukin kuumaalinjaa yms. Sitten syödään joulupuuro, köydään saunassa ja katsotaan lumiukko. Sitten puolen päivän aikaan mennään hautausmaalle jossa tavataan eno, pappa, ja isotäti jotka tulee sieltä suoraan meille joulun viettoon. Siinä sitten vähän aikaa ollaan vaan ja jutellaan ja sitten jouluruoan aika 😃 me tehdään jouluruoka jo ihan valmiiksi edellisenä päivänä ettei mene siihen aikaa aattona. Jouluruoka syödään n klo 17 ja sen jälkeen avataan lahjat! Sitten halukkaat saunaan ja muut jäävät katsomaan samu Sirkan joulutervehdystä ja sitten perinteinen joulu trivial pursuit 😍
Emilia kirjoitti:
Meidän joulu vietetään niin että aamulla heräillään siinä yhdeksän pintaan ja katsotaan joulupukin kuumaalinjaa yms. Sitten syödään joulupuuro, köydään saunassa ja katsotaan lumiukko. Sitten puolen päivän aikaan mennään hautausmaalle jossa tavataan eno, pappa, ja isotäti jotka tulee sieltä suoraan meille joulun viettoon. Siinä sitten vähän aikaa ollaan vaan ja jutellaan ja sitten jouluruoan aika 😃 me tehdään jouluruoka jo ihan valmiiksi edellisenä päivänä ettei mene siihen aikaa aattona. Jouluruoka syödään n klo 17 ja sen jälkeen avataan lahjat! Sitten halukkaat saunaan ja muut jäävät katsomaan samu Sirkan joulutervehdystä ja sitten perinteinen joulu trivial pursuit 😍
Päätit sitten vastata 7v vanhaan aloitukseen 🙄
Meillä ei oo joulua kun vaimo pelkää kotonaa. Ei jouluruokaa eikä mitään aiheeseen liittyvää. Ilmotti asiasta viikko sitten.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:28"]
Joulusta oteaan turhia paineita ja stressiä.
Hössätään ja häärätään.
Rauhan juhla.
[/quote]
En ymmärrä tätä, meillä ei ole paineista ja stressistä tietoakaan. Jouluvalmistelut on aloitettu hyvissä ajoin. Tehdään juuri sellainen joulu kuin itse halutaan ja mistä itse nautitaan. Tärkeintä meille tunnelma ja rauhoittuminen. Jouluna meillä "ollaan vaan", pyjamat päällä vaikka koko päivä, nautitaan puhtaassa tunnelmallisessa kodissa kiireettömyydestä. Ruokaa ja herkkuja on paljon ja siitä nautitaan ja syödään niin paljon kun jaksetaan ja halutaan. Kyläillään muutamilla läheisimmillä ihmisillä, mutta ei koko joulua. Kynttilöitä, joululauluja, glögiä, suklaata, hyvä kirja ja villasukat ja vieressä oma rakas. Rakastan joulua<3