Miksi yksinhuoltajilla on usein kuva lapsistaan Fb:n kansikuvana?
Sehän on ainoa kuva, jonka yksityisyyttä ei saa mitenkään rajattua. Olen havainnut, että mitä suurempi kakaralauma, sitä varmemmin se on kansikuvassa. Ydinperheellisillä tätä ilmiötä harvemmin esiintyy.
Kommentit (25)
Olen huomannut saman. Sitä lapsea on niin helppo käyttää kuin kilpeä. "Katsokaa! Tää on mun tekemä, en minäkään ihan epäonnistunut ihminen ole." Nämä lapsiaan kultaiselle jalustalle näytille nostavat ovat epävarmoja itsestään ja tuntevat olevansa alisuoriutujia. Lasta näyttämällä saa sen tunteen että "minäkin olen hyödyllinen."
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:42"]
Olen huomannut saman. Sitä lapsea on niin helppo käyttää kuin kilpeä. "Katsokaa! Tää on mun tekemä, en minäkään ihan epäonnistunut ihminen ole." Nämä lapsiaan kultaiselle jalustalle näytille nostavat ovat epävarmoja itsestään ja tuntevat olevansa alisuoriutujia. Lasta näyttämällä saa sen tunteen että "minäkin olen hyödyllinen."
[/quote]
Katkera lapseton?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:48"]
[/quote]
Katkera lapseton?
[/quote]
Tai saanut elämässään aikaan muutakin kuin mukuloita?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:42"]
[/quote]
Katkera lapseton?
[/quote]
Ei, päinvastoin. Sotkuinen, meluisa ja haiseva lapsiperhe-elämä ei oikein ole minun juttuni. :)
Miksi ydinperheelliset laittavat profiilikuvakseen lapsensa kuvan?
Miksi sinkuilla on kansikuvana iltarusko?
Miksi?
MIKSI?!
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:42"]
[/quote]
Katkera lapseton?
[/quote]
Ei, päinvastoin. Sotkuinen, meluisa ja haiseva lapsiperhe-elämä ei oikein ole minun juttuni. :)
[/quote]
- mut vauva.fi on? Okei...
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:42"]Olen huomannut saman. Sitä lapsea on niin helppo käyttää kuin kilpeä. "Katsokaa! Tää on mun tekemä, en minäkään ihan epäonnistunut ihminen ole." Nämä lapsiaan kultaiselle jalustalle näytille nostavat ovat epävarmoja itsestään ja tuntevat olevansa alisuoriutujia. Lasta näyttämällä saa sen tunteen että "minäkin olen hyödyllinen."
[/quote]
Puhut niin totta.. Lapsen teko on Se Viimeinen Oljenkorsi johon tarttua kun ei oikein osata tehdä muutakaan kuin se lapsi. Siirretään kaikki odotukset itseltä sille lapselle. On joku jonka voi jättää jälkeensä tekemään niitä suuria tekoja. "Enää kukaan ei katso pelkästään minua tässä ja odota minulta mitään, nyt riittää kun pidän hengissä tuon ihmisalun. Se on ainoa mitä minun odotetaan tekevän."
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:37"]
Sehän on ainoa kuva, jonka yksityisyyttä ei saa mitenkään rajattua. Olen havainnut, että mitä suurempi kakaralauma, sitä varmemmin se on kansikuvassa. Ydinperheellisillä tätä ilmiötä harvemmin esiintyy.
[/quote]
Miksi sinä mietit tällaisia? En ole kiinnittänyt mitään huomiota asiaan, enkä ole kyllä tuossa asiassa huomannut mitään eroa perhemuotojen mukaan. Ehkä tuntemasi yksinhuoltajat kaipaisivat hieman tukea itselleen ja perhelleen? Kahden vanhemman perheessähän se hoituu perheen sisällä. Ehkä kannattaisi sanoa jotain mukavaa heidän perheestään?
[/quote]
Sinä näytät saavat vastaavat kiksit mollaamalla toisia.
Piti oikein mennä Faceen katsomaan kavereiden kansikuvia. Omassa kaveripiirissäni menee juuri toisinpäin. Nimenomaan ydinperheiden äideillä oli kansikuvana (tai profiilikuvana) lasten/lapsen kuva.
Pitäisikö nyt sitten sääliä heidän miehiään kun ilmeisesti lapset ovat ne elämän ykkösasia ja mies on siellä jossakin häntäpäässä?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:42"]Olen huomannut saman. Sitä lapsea on niin helppo käyttää kuin kilpeä. "Katsokaa! Tää on mun tekemä, en minäkään ihan epäonnistunut ihminen ole." Nämä lapsiaan kultaiselle jalustalle näytille nostavat ovat epävarmoja itsestään ja tuntevat olevansa alisuoriutujia. Lasta näyttämällä saa sen tunteen että "minäkin olen hyödyllinen."
[/quote]
Puhut niin totta.. Lapsen teko on Se Viimeinen Oljenkorsi johon tarttua kun ei oikein osata tehdä muutakaan kuin se lapsi. Siirretään kaikki odotukset itseltä sille lapselle. On joku jonka voi jättää jälkeensä tekemään niitä suuria tekoja. "Enää kukaan ei katso pelkästään minua tässä ja odota minulta mitään, nyt riittää kun pidän hengissä tuon ihmisalun. Se on ainoa mitä minun odotetaan tekevän."
[/quote]
Ja joillekin se oljenkorsi on toisten mollaaminen. vaikka luulisi noin ihmeellisellä ihmisellä olevan varaa paljon parempaan, myötätuntoon ja vaikka mihin. Mut ehkä sinäkään et ole niin ihmeellinen ihminen kuin haluaisit kuvitella? Kun ihan pitää toisen ihmisen mollaamisen avulla itseään nostaa? Mä ihmettelen syvästi miten ihmisestä kasvaa tällainen? Mikä meni vikaan?
Mä oon tavannut kirppispalstalla monenlaista mononkuluttajaa, profiili tulee nähtyä kun lähettää viestin. Havainto: Sellasilla, joilla ei ole autoa, eikä oikein rahaakaan paitsi vasta 26 pv, on aina rivi kakaroita sohvalla istumassa ja niistä on otettu tärähtänyt kuva kansikuvaksi. Profiilikuvassa on koira.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:50"]
Miksi ydinperheelliset laittavat profiilikuvakseen lapsensa kuvan?
Miksi sinkuilla on kansikuvana iltarusko?
Miksi?
MIKSI?!
[/quote]
Kolahtiko?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:07"]
Mä oon tavannut kirppispalstalla monenlaista mononkuluttajaa, profiili tulee nähtyä kun lähettää viestin. Havainto: Sellasilla, joilla ei ole autoa, eikä oikein rahaakaan paitsi vasta 26 pv, on aina rivi kakaroita sohvalla istumassa ja niistä on otettu tärähtänyt kuva kansikuvaksi. Profiilikuvassa on koira.
[/quote]
Tuo koirakin vielä! Omaa kasvokuvaa ei haluta laittaa nettiin kaiken kansan pällisteltäväksi, mutta lapset toki voi.
En laittaisi, mutta syy voi olla se, että haluaa viestittää, että koska yksin vastaa lapsesta niin se vaikuttaa arkeen todella paljon. Eli se karistaa tehokkaasti epätoivotut lähentymiset miehiltä jotka katsovat, että ahaa "sinkku" tuossa.
Jos sitten joku haluaa elämässä olla mukana tietää heti, että aikaa vie se lapsi.
Tässä eräs teoria.
Mulla on lapsi kuvassa ja olen ollut naimisissa lapsen isän kanssa 12 vuotta. Mitäs siihen sanot?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:21"]
En laittaisi, mutta syy voi olla se, että haluaa viestittää, että koska yksin vastaa lapsesta niin se vaikuttaa arkeen todella paljon. Eli se karistaa tehokkaasti epätoivotut lähentymiset miehiltä jotka katsovat, että ahaa "sinkku" tuossa.
Jos sitten joku haluaa elämässä olla mukana tietää heti, että aikaa vie se lapsi.
Tässä eräs teoria.
[/quote]
Ei kai Facebook mikään seuranhakukanava ole?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:39"]Voi vittu nämä vain jatkuu. Terveisin ydinperheellinen, jolla kansikuvana paskapytty.
[/quote]
:D ihana!!!!
Mulla on juuri miten otsikossa lukee, lapsen kuva on siinä siksi että se on minulle kaikista tärkein ja suuri osa minun elämääni, en ole laittanut sitä muille ihmisille vaan itselleni mikä on minun näköiseni profiili ja mitä minä haluan siinä katsella.
Voi vittu nämä vain jatkuu. Terveisin ydinperheellinen, jolla kansikuvana paskapytty.