Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun en hae toimeentulotukea onko sossulla oikeus pakottaa

Vierailija
03.10.2020 |

Kuntouttavaan työtoimintaan=orjaksi? Yleiskuntoni on niin hyvä että pärjäisin normaalissa työssä. Koen tuon tosi loukkaavana että he laittelevat nimeäni sinne orjatyöhön.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi pakottaa, mutta tuet siinä menee.

Mikset mene niihin normaaleihin töihin?

Vierailija
2/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat tukia niiden katsaisemisella pakotetaan ja et saa mitään, ei sua voida millään keinoin pakottaa mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole työkkäri, joka laitttaa sinne kuntouttavaaan työtoimintaan? Jos et suostu yhteistyöhön työmarkkinatuki voi mennä ja sitten voit kyllä pudota toimeentulotuelle. Näin minä olen ainakin käsittänyt.

Vierailija
4/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida sossulla olla mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
5/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.. miksi et vain kävele ovesta sisään ja sano että moi mä olen nyt täällä töissä. (niinhän mekin tehtiin ööhöhöhöh) Vi*un idiootit.....

Vierailija
6/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu voi tehdä yhteistyötä TE-toimiston kanssa.

Vierailija
7/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa mitään tukia? Onko sulla joku joka elättää? No mut joka tapauksessa sua ei voida pakottaa mihinkään jos et hae mitään tukiakaan.

Vierailija
8/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kuntouttavalla ja siihen kun tehtiin sopimus niin paikalla oli työkkärin virkailija, sossuhenkilö ja joku kolmas en tiedä mikä. Minulle työkkärin täti selitti että kuntouttavaan tarvitaan soskua. Mitään kuntoutuksen tarvetta ei ollut, ainoastaan pitkä työttömyys. 

Kun kysyin töitä vuokratyö firman kautta ja sieltä kysyttiin sen hetkistä tilannetta. Sanoin olevani kuntouttavalla. Heti kysyivät mikä minussa on vikana. Eivät ikinä soitelleet että olisi työkeikka. Jos oikeisiin töihin haluaa niin kuntouttavaa ei saa mainita.

Vierailija
9/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta on ansa.

Työnantaja (joka lopulta palkkasi minut) painotti ettei missään nimessä kannata mainita kuntouttavaa työtoimintaa hakiessaan työpaikkaa.

Mieluummin vain että on työtön työnhakija.

Ja kyllä - kuntouttavaan painostetaan pitkäaikaistyötön - sossu mukana "keskustelemassa" palaverissa johon on pakko osallistua työttömyyskorvauksen menettämisen uhalla.  Ikäänkuin hakijassa olisi jotain vialla kun työpaikkkoja ei ole kaikille.

Miettikää.

Vierailija
10/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi olla

Vierailija
11/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä työttömyys tekee työkyvyttömäksi jolloin pitää kuntouttaa. Ne on tällaisen keksineet jossain vaiheessa.

Vierailija
12/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olet valitettavasti väärässä.

Niin nöyryyttävätä kuin se tuntuukin työnhakijasta, niin kyllä sinne roudataan sosiaalityöntekijä "keskustelemaan tilanteesta".

Samaan aikaan lastensuojelussa lapsia jää heitteille/oman onnensa nojaan pärjäilemään kun ei ehdi resurssipulan vuoksi hoitaa tapauksia kunnolla.

Suomi tänään.

Vierailija
13/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli työtön työnhakija ei onnistu löytämään töitä ja joutuu hakemaan toimeentulotukea selvityäkseen, hänet ennen pitkää pakotetaan kuntouttavaan työtoimintaan/ nöyryyttävään keskusteluun minkä aikana tentataan ja mukana sosiaalityöntekijä joka "havainnoi" siinä painostavasti mukana. 

Ikään kuin työttömällä ei muuten olisi jo tarpeeksi paineita.

Vierailija
14/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijöiden resursseja kohdennetaan tällaiseen .

Vierailija
15/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset sinä siellä suostu ymmärtämään mistä tässä puhutaan.

Vierailija
16/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijöiden resursseja kohdennetaan tällaiseen .

Aikuissosiaalityötä, aikuissosiaalityötä.

Sillä keinolla työtönkin työllistyy . . .ja työpaikkoja luodaan.

Vierailija
17/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kiusaamista pahimmalla mahdollisella tavalla! He väittivät mulle etten ole edes opiskelukelpoinen. Otin sen todella loukkaavana enkä aio enää ikinä vastata tämmöisen typerän sossutantan puheluihin. Ihansama menkööt tuet teen jotain rikollista mieluummin ja joudun vankilaan sitten 😡

Vierailija
18/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa kun itselläni on aika juuri tämmöiseen keskusteluun työkkäriin 2 vkon päästä. Laittavat ilmaistyöhön

Vierailija
19/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa kun itselläni on aika juuri tämmöiseen keskusteluun työkkäriin 2 vkon päästä. Laittavat ilmaistyöhön

Muista olla lujana ja älä suostu työttömien terveystarkastukseen! Se on ansa jossa yritetään saada terve ihminen vammaiseksi ja siten yrittävät ohjata orjaksi paukuttamaan kattilan kansia.

Vierailija
20/78 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tajusin että mua yritetään painostaa ja lujaa kusettaa suoraan silmään yrittävät ahdistaa kunnolla muijien läsnäololla joten ole tarkka mihin vastaat kyllä. Plus älä anna nimeäsi kuntouttavaan vaikka olis tutustumiskäynti edessä. Ei todellakaan ole pakko suostua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi