Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostaisitko itse maalattua taulua lahjana?

Vierailija
16.12.2013 |

Jos tekijänä tuttu aikuinen? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin mieheni enolta taulun, olisin tosi iloinen. Sillä olisi suuri taloudellinenkin arvo.

Vierailija
22/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisin mieluummin jotain muuta itse tehtyä, jota ei tarvitse laittaa esille. Osa ihmisistä on kovin tarkkoja sisustuksesta ja tuollainen taulu, vaikka olisi hienokin, ei välttämättä olisi lahjan saajan makuun. Sitten olisi vain huono omatunto, kun taulu ei olisi esillä.

Oma kokemukseni kaiken lisäksi on, että siihen on syynsä, miksi harrastelijamaalari on harrastelija. Taiteilija voi itse olla niistä tosi ylpeä ja minäkin olen saattanut kohteliaasti kehua, mutta oikeasti... en haluaisi saada moisia lahjaksi. Varastoitavaa romua (romulla tarkoitan lähes tarpeetonta tavaraa, en roskia) on muutenkin ihan tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aahhhhahahhaaa tuon yhden "taulu sopii täydellisesti mökille" :D Kertooko tarina, mitä taiteilija vastasi?

Minä sain silloisen poikaystävän tädiltä yo-lahjaksi itse maalatun taulun. Täti oli kuulemma ammattitaiteilija ja oli käskenyt sanoa että olisi saanut ko. taulusta tuhansia markkoja. Taulu oli juuri samanlainen millaisia itse maalasin 12-vuotiaana, eli Harlekiinikirjan kansi-tyyppinen toispuoleinen naikkonen trooppisessa maisemassa. Seinälle jouduin sen pitkin hampain laittamaan, mutta kun erosin poikaystävästä, palautin taulun.

Vieläkin vistottaa se räpellys.

Vierailija
24/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta itse asiassa pyydettiin lahjaksi taulu mutta kaduttaa että lupasin tehdä sen, koska en usko että siitä tulee tarpeeksi hyvä :/

Vierailija
25/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tai ei... eli riippuu siitä millainen se olsi. Esim poikani maalaama taulu on tuossa olkkarin seinällä koska pidän sen väreistä ja siitä, ettei se varsinaisesti esitä mitään. Sopii tyyliini.

Jos saisin jonkin kukkataulun tai ihmisen kuvan niin luultavasti en tykkäisi tai sitten sen pitäisi olla todella hyvä ja just "mun värinen".

Vierailija
26/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala sanoa, mulla on yksi teini-ikäisenä lahjaksi saatu, kaverini maalaama taulu seinällä (aihe ja värimaailma oli hyvin valittu minua miellyttäväksi, ja lisäksi kaverilla oli/on ihan riittävästi kuvataiteellisia lahjoja ja harrastuneisuutta). Pidän siitä hyvin paljon, eikä kyse ole pelkästä tunnearvosta. Eli voi hyvinkin olla lahja, joka ilahduttaa vuosikausia. Mutta toisaalta olen kyllä aika nirso siitä, mitä seinälle haluaa pistää. Kauniskaan maalaus/piirros ei välttämättä innosta jos siihen ei synny mitään tunnereaktiota.

Vierailija
27/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisin taulua jos siinä olisi jotain mistä näkisin, että maalaaja on oikeasti ajatellut minua. Esim. maisema/kukkaniittykuvat joissain syksynsävyissä ei ole ollenkaan juttuni, niin ihmettelisin kovasti jos jotain sen tyylistä saisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi