Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostaisitko itse maalattua taulua lahjana?

Vierailija
16.12.2013 |

Jos tekijänä tuttu aikuinen? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis periaatteessa joo, mutta tietenkin tauluissa ynnä muissa on aina se riski, että se ei ole tyyliltään saajalle sopiva. Mä ainakin mielelläni itse valitsisin taulut joita laitan seinään, ja sitten tulee huono omatunto jos ei saatu lahja olekaan oikein "oman näköinen".

Vierailija
2/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on hyvin maalattu ja aiheeltaan ja tyyliltään mua miellyttävä, niin arvostaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että jos lahjan antaja tuntee saajan niin hyvin että tietää tämän maun niin silloin hieno itse maalattu taulu voi olla tosi mahtava lahja. Tosiaan riskinsä siinä kyllä on.

2

Vierailija
4/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kerran sain taulun jonka antaja oli itse maalannut. Taulussa oli kuulema lapseni...

Vierailija
5/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö osaa maalata ja on tehnyt sellaisen taulun joka sopii sisustukseen niin toki.

Tällä hetkellä jos minulla olisi aikaa pelastaa yksi ainoa esine kodistani se olisi lahjaksi saatu taulu. Itse asiassa sisustukseni on pitkälti mietitty sen taulun väreihin sopivaksi. Ja erään tutun aikuisen maalaama taulu olisi erittäin ihana saada, ei vain ole luopumassa siitä ja pesänjaossa sitten joskus on varmaan useampi ottaja sille taululle, toinen hänen maalaamansa haluisin antaa siskolleni lahjaksi mutta eipä siitäkään ole luopumassa.

Vierailija
6/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Minä itte taiteilijana... Haha392

Vierailija
7/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei ole mitään näköiskuvaa yrittänyt.. Ja jos olisi jotain lahjoja edes, eikä mikään Julia 29 v teki Jossulle Hello Kitty taulun.

Vierailija
8/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvostaisi, koska useimmat harrastelijamaalareitten taulut vaan ovat kauheita. 

Vierailija
9/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisin ajatusta, mutta tekijän täytyy ymmärtää että taulu ei välttämättä päädy esille.

Vierailija
10/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sille joku paikka löytyisi...

Vierailija
11/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisin, kovastikin, mut en tykkäisi välttämättä. Taulu seinällä on aina sellainen  kiintopiste johon katse eksyy, ja sen pitää olla sellainen että siitä tykkää. Minä en ole turhantarkka sisustuksesta, ja seiniä koristaa yleensä lasten tarhassa tekemät taideteokset. Silti minunkin kohdallani taulun antaminen olisi ehkä pienoinen riski.

Suuri osa ikäisistäni naisista (30+) on aivan äärimmäisen tarkkoja sisustuksesta. Siihen oman kodin  beigeen unelmaan ei passaa muu kuin joku yhtä beige Pentikin maalaisromanttinen kippo tai passelisti kuvankäsittelyohjelmalla käsitelty oma hääkuva ja kuva omista lapsista. Jos kohderyhmä on tällainen, niin siihen kotiin on ihan turha edes yrittää tarjota mitään itse tehtyä, sitä ei varmasti pistetä minnekään esille tai käyttöön. Joten en ottaisi riskiä.

Vierailija
12/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen itse seinilleni tulevat maalaukset. Kysymys ei ole värien sopivuudesta sisustukseen, vaan siitä, että maalaukset miellyttävät silmääni. Vaikka joskus kehuisinkin jonkun harrastajan maalauksia, niin ei se tarkoita että laittaisin niitä seinälle kotonani. Minusta aloittelevia taiteilijoita pitää tukea, mutta älkää odottako, että taulunne saa kunniapaikan kotonani. Olen saanut muutaman maalauksen lahjaksi, mutta niitten antaja tuntee makuni 100%. Ei niistäkään kaikki ole päässeet seinilleni tilanpuutteen takia.

Vierailija
13/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia, mihin pitää paneutua, on se sijoitus minkä teet taulua ostaessasi. Jos ostat kehystämättömän taulun antaaksesi sen lahjaksi, niin maksatko kehystyksen? Silläkin uhalla ettei kehys sovellu lahjansaajan kotiin. Jos annat taulun kehystämättömänä, niin silloin lahjansaajan pitäisi kehystää se. Jos ei ole nikkarointitaitoa, taulu pitää viedä kehysliikkeeseen. Pienenkin 40x50cm taulun kehystäminen yksinkertaisimmalla kapealla kehyksellä +työ maksaa 100-150e.

Vierailija
14/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, se on vähän vaikea lahja, vaikka arvostankin taidetta, myös harrastelijoiden tekemää. Olemme saaneet taitavan alvarelliharrastajamaalarin, sukulaisen maalauksia lahjaksi. Osa niistä on tosi kivoja, osa on varastossa. Eniten pidän niistä jotka olen/olemme saaneet itse valita hänen töistään. Jos ap on itse se maalari, niin voisitko antaa lahjakortin, jolla saa valita muutamasta taulusta?  Meidän sukulainen maalaa aina sen kokoisia, että saa ne sopimaan stantardikehyksiin ja paspiksiin, jiten kehystäminen on hänelle edullisempaa. Aina on kehystettyjä antanut.

Juuri äskettäin sain valita yhden hänen öljyväritöistään. 70x80cm kehystyksen maksoin itse, ne oli ihan simppelit tilakehykset ja maksoivat 180e. Ei ihan halpaa siis, mutta kun pidin taulusta todella ( ja miehenikin) niin pakkohan se oli kehystyttää.

Vierailija
15/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaiteilijan antamaa taulua arvostaisin, jos taiteilija olisi osannut ottaa huomioon makuni. Amatöörien tuherrukset päätyisvät vintille: arvostaisin elettä, mutta en silti panisi tökeröä taulua seinälle.

Vierailija
16/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on taidemaalari ja joskus on antanut taulun joka hänen mielestä sopii tiettyyn kohtaan jne. Siitä n tullut kiva riita ja me myös tehtiin sopimus, saan välillä hakea kokoelmasta itselleni työn. Isä on myös luvannut ettei suutu, jos en halua mitään. Tämä järjestely toimii loistavasti.

Serkkuni sai häälahjaksi taulun sukulaiseltaan ja taulu on mökillä, synkässä reunassa. Taiteilija kun kävi heilla, serkkuni sanoi taulu sopii täydellisesti mökille.

En antaisi.

Vierailija
17/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut niitä paljonkin. Paras on se, että saa itse valita minkä taulun haluaa. Seinillä ovat melkein kaikki. Ex-miehen maalaamat taulut siirsin kellariin. Otan esiin, kun niiden arvo nousee...

Vierailija
18/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taulun antaminen on todella riskaabelia - vaikka se olisi todella taidokkaasti tehty. Erityisesti kaikki kukka-asetelmat, muotokuvat tai maisemataulut on  kaikkein vaikeimpia jos vastaanottaja ei pidäkään sellaisesta.

Itse haluan että taulu sopii sisustukseen, voisin ajatella jotain kotimme värimaailmaan sopivaa modernia taulua mutta mieluiten valitsisin itse. Meillä on paljon vanhaa aitoa taidetta seinillä mutta nekin on itse valittu/peritty ja kotiimme sovitettu.

Ne itsemaalatut lahjataulut mitä olen kavereilla nähnyt päätyisi valitettavasti kellariin meillä.

Vierailija
19/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 00:04"]

Jos tekijänä tuttu aikuinen? 

[/quote]

Ilman muuta, varsinkin jos se tuttu olis Juhani Linnovaara.

Vierailija
20/27 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty lahja on aina hieno, mutta entäs jos maalaus ei ole hyvä? Edellyttääkö antaja että se pitää ripustaa seinälle? Entä jos ei pidä siitä, niin minne sen sitten laittaa, jo ennestään täpötäyteen varastoonko?

Muut taideteokset, kirjat, levyt jne voi helposti laittaa kiertoon jos ne eivät miellytä. Antaja ei saa siitä tietää. Maalauksista ja veistoksista, posliinimaalauskurssin tuotoksista kysyisin ensin saajalta, että mitä hän on mieltä.

Villasukat ja muut käsityöt, ruokaherkut jne. on mun mielestä tosi ihania lahjoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän