Siskoni on matalasti koulutettu ja hän seurustelee akateemisen kanssa. Epäilyttää onko aitoa?
Mitä tämä akateemisesti koulutettu näkee vain peruskoulun käyneessä siskossa? Sisko ei käy edes töissä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmeotuksina te kouluttamattomat korkeakouluttautuneita oikein pidätte?
Mehän ollaan vaan jaksettu istua perseellämme hiukan kauemmin kuin lääkäri määrää, ja naputeltu pari tutkielmantynkää. Sekö meistä tekee jotain niiin ihmeellistä, että emme enää muka vilkaisekaan tavalliseen rahvaaseen päin?
Pakko olla ns. hölmöaloitus, tai kuten ennen sanottiin, provo.
Älä viitsi. En sitä paitsi usko, että olet korkeakoulutettu. Sen verran paljon kielioppivirheitä ja tyypillistä matalasti koulutettujen harrastamaa vähättelyä kommenttisi sisältää.
Onko sinusta mahdotonta ajatella, että korkeasti koulutettu ei pitäisi itseään jumalien lahjana Suomen pariutumismarkkinoille? Valitettavasti osoitat todeksi lainatun.
Oletko mustasukkainen? Haluaisitko sinä olla hänen miehensä tilalla? Tunnetko seksuaalista vetovoimaa siskoosi?
No onhan se vähän eri, jos on sentään amistutkinto tai edes ylioppilastodistus kuin pelkkä peruskoulu. En tunne ketään maisteri-peruskoulu -paria enkä ketään alle 50 v. pelkän peruskoulun käynyttä.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se vähän eri, jos on sentään amistutkinto tai edes ylioppilastodistus kuin pelkkä peruskoulu. En tunne ketään maisteri-peruskoulu -paria enkä ketään alle 50 v. pelkän peruskoulun käynyttä.
Minä minä minä. En minäkään tunne ketään joka olisi käynyt kuussa. Kuussa ei varmaan ole oikeasti kukaan käynytkään. En myöskään tunne ketään, joka olisi surmannut ja tappanut toisen ihmisen. Ilmeisesti ovat tällaiset väitteet toisen surmaamisesta ja tappamisesta vain valetta kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehän ollaan vaan jaksettu istua perseellämme hiukan kauemmin kuin lääkäri määrää, ja naputeltu pari tutkielmantynkää. Sekö meistä tekee jotain niiin ihmeellistä, että emme enää muka vilkaisekaan tavalliseen rahvaaseen päin?
Älä viitsi. En sitä paitsi usko, että olet korkeakoulutettu. Sen verran paljon kielioppivirheitä ja tyypillistä matalasti koulutettujen harrastamaa vähättelyä kommenttisi sisältää.
Tuliko mieleesi, että kielen taitaja pystyy sovittamaan tyylinsä kontekstiin? En koskaan kirjoita epämuodollisella keskustelupalstalla kieliopillisesti täysin oikeamuotoista kieltä, koska se pistäisi silmään, eikä sopisi palstan tyyliin. Pidän vain huolta, että kielenkäyttöni on ymmärrettävää, koska se on lopulta pääasia-.
Olen jopa tarkoituksella lisännyt välimerkki- ja kielioppivirheitä ja huonoja rakenteita täällä keskustellessani.Me joilla on vahva osaaminen ja koulutus, pystymme siihenkin; tyylin ja taitotason vaihtamiseen.Ymmärrän, jos tämä tuntuu vaikealta käsittää.
Joskus jätän välilyöntejä tekemättä-
ja käytän pieniä kirjaimia kun pitäisi käyttää isoj. a.
Huomaatko nyt?
Mutta kiitän panoksestasi, joka varmasti oli arvokasta... jollekulle.
Kiitos selvennyksestä. Ei kyllä heti tullut mieleen, että joku menisi noinkin pitkälle "kielentaitajuutensa" peittelyssä. Vai oikein tahallisia virheitä... Enpä usko, että se ihan hirveästi silmään pistäisi, vaikket niin tekisikään :)
Pieni lapsi polkee helmoja, isä äitiä
Vierailija kirjoitti:
Suomessa taitaa olla nuorista ikäluokista enemmän kuin puolella vähintään optio suoritaa korkeakoulu tai yliopistotutkinto. Nykyisin suurin osa korkeakoulu/ yliopisto -opiskelijoista on naisia. Ja vain harvassa ovat ne alat joilla on mies enemmistö.
Summa summarum jos korkeaoulutettu nainen haluaa pariutua, niin aika moni joutuneekin parisuhteeseen itseään vähemmän koulutetun kumppanin kanssa. Vaan mitä sitten.
Olen minäkin maisterismies mutta jos joku minun haluaisi parisuhteeseen paljossa siksi,että olen suorittanut maisterin tutkinnon, niin olisin hieman pettynyt. - Tuo tutkinto kun omasta mielestäni kertoo aika vähän siitä, miten toimin ja käyttäydyn. Tai sitten en vain itse tiedosta kuinka se vaikuttaa käyttäytymiseeni. En minä erota kenestäkään päältä päin kenenkään koulutusta. Olisi mielenkiintoista tietää, mistä te muut erotatte
Esimerkiksi kirjoitustyylistä. Maisterismies tuskin kirjoittaisi samassa lauseessa "kenestäkään... kenenkään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko mieleesi, että kielen taitaja pystyy sovittamaan tyylinsä kontekstiin? En koskaan kirjoita epämuodollisella keskustelupalstalla kieliopillisesti täysin oikeamuotoista kieltä, koska se pistäisi silmään, eikä sopisi palstan tyyliin. Pidän vain huolta, että kielenkäyttöni on ymmärrettävää, koska se on lopulta pääasia-.
Olen jopa tarkoituksella lisännyt välimerkki- ja kielioppivirheitä ja huonoja rakenteita täällä keskustellessani.Me joilla on vahva osaaminen ja koulutus, pystymme siihenkin; tyylin ja taitotason vaihtamiseen.Ymmärrän, jos tämä tuntuu vaikealta käsittää.
Joskus jätän välilyöntejä tekemättä-
ja käytän pieniä kirjaimia kun pitäisi käyttää isoj. a.
Huomaatko nyt?
Mutta kiitän panoksestasi, joka varmasti oli arvokasta... jollekulle.
Kiitos selvennyksestä. Ei kyllä heti tullut mieleen, että joku menisi noinkin pitkälle "kielentaitajuutensa" peittelyssä. Vai oikein tahallisia virheitä... Enpä usko, että se ihan hirveästi silmään pistäisi, vaikket niin tekisikään :)
Kyllä, tahalliset virheet on varmaan yleisiä muillekin täällä. Ymmärrätkö miten jäykältä ja muodolliselta vaikuttaisi, jos oikeasti käytettäisiin kirjakieltä?
Ymmärrän jos et ymmärrä.
Tää on vähän sama kuin Kiira Korpi pystyisi luistelemaan suohon vasta luistimet jalkaansa saaneen aloittelijan.
Onneksi ei ole pakko käyttää kirjakieltä, olen perimältäni täysin suomalainen mutta suomi on silti vasta 3. kieleni, eli virheitä sattuu ja paljon, sori siitä.
eri
Minä olen lähihoitaja, mies on matematiikan tohtori. Ihan hyvin meillä menee, kiitos kysymästä. Luen paljon ja olen viisaampi. Mies lukee vähemmän, mutta on älykkäämpi. Täydennämme hyvin toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa taitaa olla nuorista ikäluokista enemmän kuin puolella vähintään optio suoritaa korkeakoulu tai yliopistotutkinto. Nykyisin suurin osa korkeakoulu/ yliopisto -opiskelijoista on naisia. Ja vain harvassa ovat ne alat joilla on mies enemmistö.
Summa summarum jos korkeaoulutettu nainen haluaa pariutua, niin aika moni joutuneekin parisuhteeseen itseään vähemmän koulutetun kumppanin kanssa. Vaan mitä sitten.
Olen minäkin maisterismies mutta jos joku minun haluaisi parisuhteeseen paljossa siksi,että olen suorittanut maisterin tutkinnon, niin olisin hieman pettynyt. - Tuo tutkinto kun omasta mielestäni kertoo aika vähän siitä, miten toimin ja käyttäydyn. Tai sitten en vain itse tiedosta kuinka se vaikuttaa käyttäytymiseeni. En minä erota kenestäkään päältä päin kenenkään koulutusta. Olisi mielenkiintoista tietää, mistä te muut erotatte
Ei oikeasti "joudu". Korkeakoulutettuja miehiä kyllä riittää, mutta monet akateemiset naiset ottavat mieluummin komeanaamaisen raksaäijän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi kirjoitustyylistä. Maisterismies tuskin kirjoittaisi samassa lauseessa "kenestäkään... kenenkään".
Anteeksi nyt, mutta olet valitettavasti yksi niistä, jotka kuvittelee akateemisesti koulutetun olevan jotenkin Joulupukista seuraava.
Mun maisteriystävistä monet ei piittaa kieliopista. Tajuatko, että on paljon aloja, joilla kieliasulla ei ole paljonkaan painoarvoa. Tekniikan tai luonnontieteiden alat esimerkiksi. Tai jos katsotaan parasta ystävääni, taidehistorian maisteria. Hänen suomen kielen kirjoittamisensa on surkeaa.
Ei korkeakoulutus takaa täydellistä kielioppia, förstår du?
Ap taitaa olla kateellinen siskolleen, joka ei ole akateeminen, mutta sai silti hyvän ja kouluja käyneen miehen. Olet aloittaja aika vastenmielinen.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla siis myös lähihoitajan koulutus? Muutenhan et "lähihoitajana" voi työskennellä. Suojattu ammattinimike.
Päiväkodissa työskentelevät lastenhoitajat ovat koulutukseltaan lähihoitajia, jotka ovat erikoistuneet lapsiin ja nuoriin. Ilman koulutusta ei päiväkotiin pääse kuin joksikin harjoittelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lähihoitaja, mies on matematiikan tohtori. Ihan hyvin meillä menee, kiitos kysymästä. Luen paljon ja olen viisaampi. Mies lukee vähemmän, mutta on älykkäämpi. Täydennämme hyvin toisiamme.
Tämä on hyvä pointti. Jotkut idiootit eivät tajua että akateeminen tutkinto on vain yksi yhteiskunnan määrittämä tapa mitata melko kapean alan tietämystä. Itseään voi kehittää ja sivistää hyvin moniulotteisesti.
En malta maisterimiehenä tähän heittää, että ihminen voi olla erinomaisen älykäs, mutta parisuhdekumppani täysi tomppeli. Valitettavasti. Ei ole myöskään äysin tuulesta temmattu väite, että neron ja hullun ero saattaa vain veteen piirretty viiva.