Siskoni on matalasti koulutettu ja hän seurustelee akateemisen kanssa. Epäilyttää onko aitoa?
Mitä tämä akateemisesti koulutettu näkee vain peruskoulun käyneessä siskossa? Sisko ei käy edes töissä.
Kommentit (55)
Mitä vittua siskosi seurustelu sulle kuuluu?
Anna seurustella. Remonttireiska on yhtä hyvä kuin lääketieteen tohtori, hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi akateeminen mies haluaisi kuunnella jotain akateemista liirumlaarumia puolisoltaan, kun kaiket päivät kuuntelee sitä töissä?
Mjoo. Koska me akateemiset naiset jaaritamme illat pitkät hermeneutiikasta ja didaktiikasta. Voi meitä.
No jos näin ei kerran ole, niin mitä lisäarvoa se akateeminen koulutus puolisovalinnassa tuo?
No minä ylioppilaan maisteripuolisona olen sitä mieltä, että ei mitään.
Mutta ap lienee eri mieltä.
- se jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen akateemisesti koulutettu ja mieheni on raksaduunari. Ollaan oltu naimisissa 25 vuotta. Edelleen onnellisia ja iloisia toisistamme.
Näitäkin on, mutta harvinaisuuksia. Ehkä 1/10.
Itse asiassa on melko paljonkin. Tunnen pari naislääkäriä, joilla raksaduunarimiehet. Mieslääkäri ei koskaan ottaisi siivoojaa siipakseen. Lisäksi useilla opettajanaisilla on amiskoulutettu mies.
Nämä duunarit ovat riittävän komeita, miehekkäitä ja älykkään oloisia yksilöitä, silloin se onnistuu.
Jos nainen on muuten lähellä ideaalia ja ainut "vika" on se että on siivojaa, niin todella harvalle miehelle tuo olisi ongelma. Sulla nyt vain on tuollainen höpsö mielikuva syntynyt jostain syystä. Tietysti se naisen viehättävyys on ratkaiseva tekijä tässä.
Matalasti koulutettu voi olla hyvinkin älykäs ja lukenut. Akateeminen koulutus ei takaa älykyyttä eikä matala koulutus ole tae tyhmyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen akateemisesti koulutettu ja mieheni on raksaduunari. Ollaan oltu naimisissa 25 vuotta. Edelleen onnellisia ja iloisia toisistamme.
Itse asiassa on melko paljonkin. Tunnen pari naislääkäriä, joilla raksaduunarimiehet. Mieslääkäri ei koskaan ottaisi siivoojaa siipakseen. Lisäksi useilla opettajanaisilla on amiskoulutettu mies.
Mieslääkärille on aina tarjotaa vaikkei muuten olisikaan mikään unelmien prinssi. Ja viehättävän normaaliälyisen naisen tarvitsee siivota työkseen erittäin harvoin, hänelle on vaan niin monta muuta helpompaa vaihtoehtoa tienata elantonsa vaikkei opiskelut maistuisi. Kauniit siivoojat ovat erittäin harvassa, siis sellaiset jotka tekisivät vuosia sitä hommia.
Näiden tekijöiden vuoksi harvoin törmäät yhdistelmään jossa mieslääkäri olisi yhdessä siivoojan kanssa.
Ehkä sun sisko on mun eksän kanssa. Hänelle taisi lopulta olla tärkeintä löytää mahdollisimman tavallinen, tavanomainen ja normaali nainen. Aina helppo ja iloinen ja mukava, mielellään aika persoonaton. Mä en sitten lopulta ollut hänelle tarpeeksi keskiverto.
Löysi sitten unelmiensa prinsessan tinderistä.
Ei kaikkia miehiä taida kiinnostaa mitä naisen päässä liikkuu, ja tietysti vielä parempi jos ei juuri mitään. Pääseepä mies pätemään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun sisko on mun eksän kanssa. Hänelle taisi lopulta olla tärkeintä löytää mahdollisimman tavallinen, tavanomainen ja normaali nainen. Aina helppo ja iloinen ja mukava, mielellään aika persoonaton. Mä en sitten lopulta ollut hänelle tarpeeksi keskiverto.
Ei kaikkia miehiä taida kiinnostaa mitä naisen päässä liikkuu, ja tietysti vielä parempi jos ei juuri mitään. Pääseepä mies pätemään.
Mikä sinun koulutuksesi on? Oliko korkeampi kuin exän
Olen minäkin akateemisesti koulutettu historian maisteri. Ammatikseni kuitenkin lähihoitaja päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaudun harvinaisuuksien joukkoon. Itse akateeminen, puoliso mittakirvesmies.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmeotuksina te kouluttamattomat korkeakouluttautuneita oikein pidätte?
Mehän ollaan vaan jaksettu istua perseellämme hiukan kauemmin kuin lääkäri määrää, ja naputeltu pari tutkielmantynkää. Sekö meistä tekee jotain niiin ihmeellistä, että emme enää muka vilkaisekaan tavalliseen rahvaaseen päin?
Pakko olla ns. hölmöaloitus, tai kuten ennen sanottiin, provo.
Älä viitsi. En sitä paitsi usko, että olet korkeakoulutettu. Sen verran paljon kielioppivirheitä ja tyypillistä matalasti koulutettujen harrastamaa vähättelyä kommenttisi sisältää.
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin akateemisesti koulutettu historian maisteri. Ammatikseni kuitenkin lähihoitaja päiväkodissa.
Onko sinulla siis myös lähihoitajan koulutus? Muutenhan et "lähihoitajana" voi työskennellä. Suojattu ammattinimike.
Taas on joku koittanut panostaa Porvoon perjantai-illan lempiviihteeseen, mutta eihän se nyt hyvin mennyt. Kuitenkin moni mies akateeminen, menestynyt mies haluaa akateemisen naisen ihan sen lapselle tuovan elämänmallin, taloudellisen ja henkisen hyvän vuoksi.
Onhan se hyvä nähdä sitä duunaripuoltakin, mutta lopussa nuo muut ominaisuudet merkitsee. Tietysti erittäin hyvä ulkonäkö voi merkitä enemmän, jos mies pystyy muuten tarjoamaan tuon muun turvan. Samahan se naisillakin on, tulevan elämän turvaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä duunarit ovat riittävän komeita, miehekkäitä ja älykkään oloisia yksilöitä, silloin se onnistuu.
Jos nainen on muuten lähellä ideaalia ja ainut "vika" on se että on siivojaa, niin todella harvalle miehelle tuo olisi ongelma. Sulla nyt vain on tuollainen höpsö mielikuva syntynyt jostain syystä. Tietysti se naisen viehättävyys on ratkaiseva tekijä tässä.
Juu, tässä vaiheessa ymmärrän kyllä, mutta kun keski-ikä iskee, miehet eivät ymmärrä vaikka akateemiset naiset ymmärtävät. Ymmärrätkö eron?
Vierailija kirjoitti:
Matalasti koulutettu voi olla hyvinkin älykäs ja lukenut. Akateeminen koulutus ei takaa älykyyttä eikä matala koulutus ole tae tyhmyydestä.
Matalasti koulutettu voi toki olla fiksu ja sivistynyt. Akateeminen koulutus kertoo sen, että henkilö ei ainakaan ole keskivertoa tyhmempi. Tiettyjen tutkintojen suorittaminen sen, että hän takuuvarmasti on hyvin älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla minun mieheni exä. Miehen mielestä olen ennenkaikkea lämmin ja aito. Kaunis (hänen makuunsa). Ja fiksu. Ja mieheni on kyllä hyvinkin fiksu ja pitkälle lukenut, mutta ei koskaan yritä “päteä” meidän suhteessa. Arvostan miehen älykkyyttä, enkä ole koskaan kokenut että mies pitäisi minua tyhmänä, vaikka olenkin “vain” lähihoitaja.
Meillä on kyllä usein helppoa ja mukavaa ja sovimme hyvin yhteen, ei siinä koulutuksia ole mietitty kun ollaan tavattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieslääkärille on aina tarjotaa vaikkei muuten olisikaan mikään unelmien prinssi. Ja viehättävän normaaliälyisen naisen tarvitsee siivota työkseen erittäin harvoin, hänelle on vaan niin monta muuta helpompaa vaihtoehtoa tienata elantonsa vaikkei opiskelut maistuisi. Kauniit siivoojat ovat erittäin harvassa, siis sellaiset jotka tekisivät vuosia sitä hommia.
Näiden tekijöiden vuoksi harvoin törmäät yhdistelmään jossa mieslääkäri olisi yhdessä siivoojan kanssa.
Ei todellakaan ole mieslääkäreille aina tarjontaa. Tuntisitpa heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalasti koulutettu voi toki olla fiksu ja sivistynyt. Akateeminen koulutus kertoo sen, että henkilö ei ainakaan ole keskivertoa tyhmempi. Tiettyjen tutkintojen suorittaminen sen, että hän takuuvarmasti on hyvin älykäs.
Kuka alapeukuttaa ja miksi? Se nyt vaan on niin, että ei niitä kouluja ihan pelkillä perslihaksilla käydä, vaikka niin aina tykätään sanoa. Kaikista ei ole kaikkeen, se on itsestäänselvä tosiasia.
Suomessa taitaa olla nuorista ikäluokista enemmän kuin puolella vähintään optio suoritaa korkeakoulu tai yliopistotutkinto. Nykyisin suurin osa korkeakoulu/ yliopisto -opiskelijoista on naisia. Ja vain harvassa ovat ne alat joilla on mies enemmistö.
Summa summarum jos korkeaoulutettu nainen haluaa pariutua, niin aika moni joutuneekin parisuhteeseen itseään vähemmän koulutetun kumppanin kanssa. Vaan mitä sitten.
Olen minäkin maisterismies mutta jos joku minun haluaisi parisuhteeseen paljossa siksi,että olen suorittanut maisterin tutkinnon, niin olisin hieman pettynyt. - Tuo tutkinto kun omasta mielestäni kertoo aika vähän siitä, miten toimin ja käyttäydyn. Tai sitten en vain itse tiedosta kuinka se vaikuttaa käyttäytymiseeni. En minä erota kenestäkään päältä päin kenenkään koulutusta. Olisi mielenkiintoista tietää, mistä te muut erotatte
Jos nyt nainen jossain töissä käy, niin hyvä. Ystävällinen ja silmää miellyttävä. Ei hemmoteltu prinsessa. Se riittää. Minulla on kyllä fyrkkaa. Ekonomi.
Tutkitusti Suomessa tuo on yleisempää noin päin kuin toisin päin. Toki yleisesti ottaen meillä kyllä pariudutaan aika uskollisesti oman sosiaaliluokan sisällä, mutta sitten kun poiketaan, nainen on se joka useammin nai ns alaspäin.