Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin jouluhuoli: Raha ei riitä piparitaikinaan.

Vierailija
15.12.2013 |

Tämän viikonlopun Iltalehden Ilona-liitteessä. Kynttilöiden polttaminenkin tuntuu kalliilta ym.

Te kun täällä aina arvioitte eri ruokien hintoja, niin laittakaapas että kuinka hirviän kallista on tehdä piparitaikina?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmis piparitaikina maksanee varmaan jotain 2,00 e. Siitä tulee 30-40 piparia. 

Ei paha kappalehinta.

Vierailija
2/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta entäs itse tehty? Ei varmaan tule tuotakaan maksamaan yks satsi. No, jos ei kaapissa ole edes jauhoja ja mausteita, niin menee niihin sitten enemmän, mutta niistä aineksista saakin sitten muutakin. Mausteetki kestää iät ajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku kehtaa kertoa tuollaista julkisesti? jotkut ihmiset on hirveitä ruinaajia ja valittajia

Vierailija
4/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirappia joutuu ostamaan

Vierailija
5/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei peruspipruihin ole vara, niin sit ei ole ruokaankaan.

Vierailija
6/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä "jouduin" tänä vuonna ostamaan piparkakkutaikinaa varten melkein kaiken, ts. puoli kiloa voita, siirappipurkin, soodaa, piparkakkumaustetta ja jauhojakin. Vähän yli kymmenen euroa taisi niihin kaikkiaan mennä, kaikki eivät tietenkään tähän taikinaan kuluneet, mutta leikitään, että jotakuinkin kymppi oli itsetehdyn taikinan hinta. Nousi komeasti ja sain tehtyä liki sata (ohutta, koska niistä meillä tykätään) piparkakkua. Hintaa jäi noin 0,10 euroa per piparkakku.

Samaan aikaan lähikaupasta sai kupongilla 500 g Sunnuntain piparitaikinaa 1,50 eurolla, eli halvemmaksi olisi tullut valmistaikina. Jos siitä saisi vaikka sen 30 piparia, pääsisi aika selvästi halvemmalla kuin itse tehden. 

Vierailija
7/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te rahat sänkkäätte. Ostakaa valmis piparitaikina n 2 eu. 

Vierailija
8/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro oikeaa nimeään jutussa. Mutta mainitsee kuitenkin sen että tykkää värkkäillä mattoja ym. käsitöitä, on sisustanut kodin kauniiksi, lapset ymmärtävät kyllä niukkuuden jouluna. Joulupöytään on tulossa kinkku ja iso kasa lihapasteijoita (joista lapsetkin tykkää) ja rosollia, se on halpaa tehdä. Entäs laatikot? Nekin on todella halpoja tehdä, jopa valmiista soseesta.

Vierailija
9/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden valittajien kannattaa nyt sitten ottaa opiksi ja säästää euro kuussa niin on ensi jouluna varaa.

Vierailija
10/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jotain valmistaikinaa tänään. Oli muka joku kuluttajaraadin parantama uutuus ja maistui kyllä pahalle. 

Aiemin olen leiponut itse tekemästä taikinasta.

Vierailija
11/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen luontopolku on liian kallis, ei ole varaa bussilippuihin.

Kesälomareissu oli reissu rannalle, lapsilla oli viisisenttisinä kullakin 30 senttiä jolla sai ostettua muumitikkarin.

En kyllä tajua, vaikka tämä äiti sanoo että on käynyt apua pyytämässä edellisinä jouluina esim. sossusta, mutta ei nyt noin tiukkaa voi kellään olla jatkuvasti.

Vierailija
12/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty on parempaa. Meillä valmista taikinaa käytetään piparkakkutaloihin joita ei välttämättä ilkeä syödä viikkojen päästä, joten mauton taikina ei haittaa.

Mutta onhan taikinan tekemisessä oma hommansa. Valmistaikina on niin vaivaton, tarttumaton, tasalaatuinen ja nopea että puolensa silläkin.

Vierailija
13/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuolla perheellä suhteessa hyvin kallis asunto vai mikä ihme mättää? Yhteiskunnan tuilla ei kovin leveästi elä, mutta jos on pienintäkin taloudenpidon ymmärrystä, niin ikinä koskaan ei pitäisi tulla tilannetta jossa ei olisi varaa ostaa 2 euron piparitaikinaa.

Vierailija
14/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeesti on tuollaisessa ahdingossa ihmisiä jouluna, olisi kiva kyllä viedä jotain pientä, mulla ainakin lojuu nurkissa kynttilöitäkin vaikka kuinka kun ei tule niitä poltettua. Mielummin annan tuollaiselle perheelle kuin ulkomaille.

Se on vaan ongelma että ei noita perheitä mistään löydä.

Meidän kaupungissa on onneksi esim. Hyvän mielen tori, johon saa lahjoittaa, ja josta saa hakea ilmaiseksi, toimii myös facebookissa, juuri oli eroamassa olevan naisen pyyntö saada huonekaluja halvalla tai ilmaiseksi, on pieni lapsikin muuttamassa mukana, mietin juuri, että mitä voisin heille antaa, tavaraa varastot ja nurkat täynnä.

Vierailija
15/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vuokra-asunto kuulemma, Helsingissä.

Äiti on ollut leikkauksessa juuri, ja tekee liikunta-alan töitä osa-aikaisesti että pystyy hoitamaan erityislapsiaan. Miesystäväkin on.

Vierailija
16/18 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestetään keräys tuolle perheelle, jos jokainen lahjoittaa 5 senttiä niin aika pian saadaan 2 euroa piparitaikinaa varten kasaan. Laittakaa sentit mun tilille.

Vierailija
17/18 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh miten säälittävää

Vierailija
18/18 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miesystävä auta rahallisesti ollenkaan? Mikä se sellainen miesystävä on joka antaa naisensa olla nälässä?

IHAN TYHMÄ teksti