Virtsankarkailuongelmia
Onko niitä? Ja jos on, niin kerro minkä ikäisenä ne alkoivat, oliko joku selkeä syy niiden akamiseen? Oletko synnyttänyt vai lapseton? Miten pärjäät arjessa?
Kommentit (8)
Mulla on. Alkoivat synnytyksen jälkeen (33-vuotiaana) ja jatkuvat yhä kun lapsi on jo koululainen. Olen nyt 40v, synnytys alateitse imukupilla. Liikun paljon, ongelma haittaa minua erityisesti voimakkaita hyppyjä sisältävässä liikunnassa ja esim voimakkaan yskän aikana. Esim. ryhmäliikuntatunneilla, jossa hypitään haara-perushyppyjä, joudun käyttämään sidettä.
Olin järkyttynyt, kun synnyttämätön ystäväni n.45-vuotiaana kertoi, että hän oli jumpassa hyppiessä huomannut lirahtelua. Iski paniikki, että tuota en tosiaan halua itse kokea.
Jumpatkaa naiset lantionpohjalihaksia, aloittakaa nuorena ja jatkakaa koko elämä.
Raskaana tuota ongelmaa oli, vauva oli kovin liikkuva ja kookas. Suojat on nykyään imukykyisiä ja ohuita. Synnytyksestä oon nyt kolmen vuoden jälkeen toipunut täysin.
Mulla tuli näitä jo 44-vuotiaan kun aivastin. Nytkin vielä joskus jos esim. en pääse heti vessaan. JOskus jopa kun nousen nopeasti kun menen vessaan. Olen nyt 51 v ja jumppaan lantionpohjan lihaksia kyllä. Mulla on pahentunut kun on ollut selkäkipua.
Onko kukaan huomannut yhteyttä migreeniin? Tämä on pelkkä teoria ilman vahvistusta, mutta kun mulla tuntuu olevan kausittaista, välillä saa vaihtaa alkkareita monta kertaa päivässä, välillä voi mennä viikko kuivin kaliisein.
Mulla on ollut lapsesta asti taipumusta ajoittaiseen raivopäisyyteen rakko-osastolla. Nyt viisikymppisenä ostin elämäni ensimmäiset todelliset mummokalsarit, ja ymmärrän kyllä nyt hyvin, miksi niitä käytetään. Loistokeksintö ja lisäksi mukavat, mutta sitten pitää olla varakalsarit mukana. Nuorempana lirut olivat pienempiä, nyt saattaa tulla senverran enemmän että jotain ratkaisuja on kehitettävä. Siteisiin en ole taipunut, kun niistä on kerran vasta päästy.
Eikö kukaan rohkene kommentoida?