Mitä käys jos ei mene pakollisiin kertausharjoituksiin?
Meidän perheen isälle tuli just käsky mennä sinne. Meillä on kuitenkin lapsia eikä hän pysty sinne lähtemään. Asevelvollisuuslain mukaan hänen on mentävä (ihan hölmöä koska pakotettin jo nuorena ja nyt uudestaan...).
Kommentit (49)
Pahus. Olen odottanut kertauskutsua jo 25 vuotta. Työkavereita lähtee oikealta ja vasemmalta. Lähtisin ilmaiseksi. Pääsisin vaimosta ja lapsesta viikoksi. Ei kokkausta, pyykkäystä, iltasatuja, töitä, jalkahierontaa, kiukuttelua, nukuttamista... Hitto, Paljonko pitää maksaa että pääsen metsään viikoksi telttailemaan oikein luvan kanssa??
Mulla töissä pomo kirjoitti että on niin kauhia kiire ettei oilsi varaa työmiestä sinne lähettää niin läpi meni.
Minä soitin sinne, että en ole tulossa leikkimään mitään metsäleikkejä. Puhelimessa ollut vääpeli tai mikälei alkoi uhkailemaan, että poliisi tulee kyllä sitten hakemaan, tämä on kunnia-asia, päiväsakkoja tulossa jne. Huutonaurua puhelimeen ja puhelu poikki. Ei kuulunut sen jälkeen enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minä soitin sinne, että en ole tulossa leikkimään mitään metsäleikkejä. Puhelimessa ollut vääpeli tai mikälei alkoi uhkailemaan, että poliisi tulee kyllä sitten hakemaan, tämä on kunnia-asia, päiväsakkoja tulossa jne. Huutonaurua puhelimeen ja puhelu poikki. Ei kuulunut sen jälkeen enää mitään.
Sitten heräsit sotkuisessa itsemurhayksiössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä jos ensin kokeilisitte hakea vapautusta. Luvattomasta poisjäännistä voi tulla hyvin isotkin sakot.
Miksi tästä tasa-arvo kysymyksestä ei puhuta mitään? M16.
Se on velvollisuus ja kunnia-asia suomalaiselle miehelle.
Perinteitä pystyy ja pitää tasa-arvoistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin purjehdusliivit Mersun takapenkille ja ajoin purjeveneelleni juomaan belgialaista laatuolutta.
Noista ei enää jäädä yhtä helposti pois kuin vielä 10 vuotta sitten. Kriteereitä on tiukennettu huomattavasti viimeisten vuosien aikana.
Ihan hölmöä sekin että teille maksetaan lapsilisiä ja kaikenmaailman äitiysrahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä jos ensin kokeilisitte hakea vapautusta. Luvattomasta poisjäännistä voi tulla hyvin isotkin sakot.
Se on velvollisuus ja kunnia-asia suomalaiselle miehelle.
Perinteitä pystyy ja pitää tasa-arvoistamaan.
Voihan vaimokin sinne lähteä jos jaksaa juosta täyspakkauksen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin purjehdusliivit Mersun takapenkille ja ajoin purjeveneelleni juomaan belgialaista laatuolutta.
Veneeltä sitten kirjoittelet aaveelle inttiviestejä. Joo..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veneeltä sitten kirjoittelet aaveelle inttiviestejä. Joo..
No ei, hölmö. Tällä hetkellä olen loma-asunnollani Nizzassa viettämässä pitkää viikonloppua.
Kyllä diagnoosi löytyy kun etsitään. Se voi nuorelle olla vaikeaa, mutta keski-ikäiseltä löytyy mitä vain jos halutaan. On merkittävää ylipainoa, metabolista oireyhtymää, kulumaa polvinivelessä, unettomuutta, kesäisin vaikeaa allergiaa ja talvisin raynaydsin ilmiötä... ei pysty, ei kykene.
Sä voit ilmoittaa sinne, että jos tämä keski-ikäinen ukko sinne tulee kertaamaan, niin juosta en voi ja marssia en pysty. On se ylipaino ja nivelen kulumat. Tietokonettakaan en voi tuijottaa, koska monitorin tapittaminen saa aikaan migreenin. Nukkumaan pitää päästä viimeistään klo 22, koska on uniongelmia ja telttamajoitus ei sovi, koska välilyvyn pullistuma vaatii kerrospatjan. Tarjottavan ruoan pitää olla sellaista, mitä voi syödä keliaatikko ja laktoosi-intolerantikko. Ruokailulle pitää olla myös reilusti aikaa, koska on dysfagia. Orastava alkoholiongelma myös teettää sen, että ilman päivittäisiä lonkeroita sinusta tulee epävakaa, arvaamaton ja toisinaan aggressiivinen. Näiden takia sinulle ei myönnetty myöskään aseenkantolupaa aikoinaan.
Eiköhän ne sano, että mitä jos vaan jäisit kotiin lepäämään...
Olin kertaamassa useamman kerran ja lähdin joka kerta mielelläni, se vain katkaisi arjen normaalit rutiinit niin perusteellisesti, että pidin näitä reissuja melkein lomana, tai ihan ensimmäinen reissu kyllä olikin sitä, muutama oppitunti, ruokailu, jonka jälkeen yksi oppitunti ja sitten upseerikerholle.
soita majoitusmestarille ja kysyt että ei kait haittaa että on saanut sakot siitä että on poltellut laittomia aineita. jos tuo ei auta, niin ei muuta kuin harjoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä Mies 16-vuotias muka on? Kasvaako edes karvat?
Vierailija kirjoitti:
Voi saada ylennyksen, eli kannattaa mennä.
Jos kuuluu miehistöön niin ihan turha haave. Olen ollut useammissa kertauksissa ja aina sama virsi "...ei ole nyt varaa ylentää ketään." Kerran taisi yksi matruusi saada väkäsen lisää ja sekin säälistä, taisi olla hyvä saunanlämmittäjä.
Ylennykset on nykyään lähinnä kantahenkilökunnalle ja upseereille.
Mitäs tämä nainen ajattelee sotatilassa tehdä jos mies ei osaa maataan puolustaa ei perhettään .
Sun mies kuolee ensimmäisenä sotatilassa jos se ei osaa tehtäviään oikein . Asenne . Ja ettei aikuinen ihminen pärjää 1-2 viikkoa lasten kanssa kun jotkut hoitaa 10-20 lasta yksin . Saat varmasti apua sukulaisiltasi . Tai voit maksaa lapsen hoidon yksityiseen päiväkotiin siksi aikaa ,voit päivällä tehdä mitä tykkäät . Päiväkodit kyllä hoitaa lapsesi oikein hyvin varmaan nytkin .
Jee, sain ylennyksen how fugging useful.