Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkaushaava hieman auki pinnasta

Vierailija
02.10.2020 |

Leikkaushaavan itsestäänsulavat ompeleet on jo sulaneet katki, eli toiselta puolelta irronneet eivätkä enää pidä haavaa ummessa. Haava muuten ok, mutta toisesta päästä noin sentin matkalta muutaman millin pinnasta auki (siis auki oleva kohta n. sentin pitkä, ja muutaman millin syvä ja leveä. (Alle 5 mm, ehkä 2-3 milliä).

Onkohan toivoa että umpeutuu itsestään vai pitääkö tuo vielä ommella tai jopa avata uudelleen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ei mitään muita oireita, ei kuumetta, kipua, vuotoa (verta eikä muutakaan), punoittaa vähän, muttei eirtyisen paljoa. Vain tuo aukinaisuus vähän mietityttää.

Vierailija
2/11 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkitabletteja vähän aikaa ja tarpeeksi proteiinia auttaa asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa soittaa polille ja kysyä.

Vierailija
4/11 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei voida tehdä arviota vaan terveydenhoitaja/lääkäri.

Soita terveyskeskukseen, tai sinne missä leikkaus tehtiin.

Joissain vastataan puhelimeen vielä 18 aikaan, tarkista netistä.

Vierailija
5/11 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium suihketta itse laittaisin kuulemma tekee hyvää vaivaan kuin vaivaan

Vierailija
6/11 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tulee vaan leveämpi arpi. Ei sitä tuossa vaiheessa enää uudelleen ommella kiinni. Paranee itsekseen.

T. Sh

Vierailija
7/11 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magnesium suihketta itse laittaisin kuulemma tekee hyvää vaivaan kuin vaivaan

Kuulostaa vaaralliselta.

Katsoin huvikseni, niin ei tuo mikään joka paikan spray näytä olevan, vaan ehjälle iholle suonenvetoihin.

Vierailija
8/11 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ratketa hiljalleen lisää.

Vierailija
9/11 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla täsmälleen samankaltainen tilanne parhaillaan. Kävin näyttämässä haavaani sairaalassa, jossa he kertoivat mulle, että se näyttää juuri siltä, miltä pitääkin. Se siis on jotenkin avautuneen näköinen. He käskivät ainoastaan suihkuttamaan sitä päivittäin:)

Vierailija
10/11 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taitaa olla täsmälleen samankaltainen tilanne parhaillaan. Kävin näyttämässä haavaani sairaalassa, jossa he kertoivat mulle, että se näyttää juuri siltä, miltä pitääkin. Se siis on jotenkin avautuneen näköinen. He käskivät ainoastaan suihkuttamaan sitä päivittäin:)

Siis vedellä.

Vierailija
11/11 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vedellä.

Ok. Näin olen itsekin menetellyt, ja antanut haavan hengittää. Ei viitsisi lähteä päivystykseen tän kanssa, ja puhelimitse sain jo ohjeen, että se saattaa olla vähän auki, koska ”iho paranee viimeiseksi”. Mietin sitten vaan itsekseni, että hitonmoisen montun noin ihon mittakaavassa saa kuroa umpeen. Mut kai se siitä aikanaan.

Paranemista myös sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi