Miten sijoittaisit tuottavimmin 100 000 euroa?
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
V-uilijoiden ei tarvitse vaivautua.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 16:04"]
Kuten aikaisemmin kirjoitinkin, en halua isoa riskiä ja sijoitus voi olla pitkäaikainen. Kiitos ehdotuksista. Juttelen vielä pankin kanssa.
[/quote]
Pankki ei ole sun ystäväsi!
Ne haluaa itse tehdä rahaa sun rahoilla.
Kierrä pankit kaukaa.
[/quote]
Samalla logiikalla pitäisi kiertää kaupat kaukaa ja hankkia ruokansa ja vaatteensa muilla keinoin. Kun ne kaupatkin mokomat tekee voittoa sillä, että sinä ostat perunoita ja pipon.
Minä sijoittaisin vuokrattavaa asuntoon. Niiden hinnat eivät ole laskeneet viimeisten vuosien aikana ja tuskin laskevat tulevaisuudessakaan?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 16:35"]
Minä sijoittaisin vuokrattavaa asuntoon. Niiden hinnat eivät ole laskeneet viimeisten vuosien aikana ja tuskin laskevat tulevaisuudessakaan?
[/quote]
Asuntosijoittaminen on kuitenkin aika vaativa sijoitusmuoto. Jotta ei tulisi pettymyksiä, pitää kohteen valinnassa olla tarkkana. Sijainti ja taloyhtiön tilanne on syytä ottaa huomioon. Onko esim. kaavamuutoksia tai isoja remontteja tulossa. Ja sitten on vielä se hyvän vuokralaisen löytäminen.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 17:31"]
Järvenrantamökkiin.
[/quote]
Sellainen on jo itsellä. : )
Ajattelitko, että toiseen, ja sitten möisi sen tai vuokraisi sitä?
Mulla ei varmaan hermot riittäisi jonkun puolen tusinan sijoitusasunnon pyörittämiseen. Velkaahan siinä joutuisi ottamaan ja saisi aika paljon harrastaa tuota, että etsii kämppiä ja sopivia vuokralaisia ja maksaa rempoista yms. kuluja... mutta yhdellä ystävällä on pari sijoituskämppää ja voinkin kysyä häneltä vinkkejä. Sen tiedän että hänellä on ollut huonoja kokemuksia vuokralaisista, jotka ovat pistäneet kämpän sisustan päreiksi.
Ei sijotusasuntoA vaan sijoitusasuntoJA. Hölmöä ostaa yksi ilman velkaa kun käsirahaa piisaa ja velalla saa vivutettua saman tien neljä-viisi kämppää.