Poikien nimiksi Ruuben, Simeon ja Leevi.
Jumalan terve lestadiolaisille, ja moi teille muille. Olen nuori, äskettäin avioliiton satamaan purjehtinut lestadiolaismies, ja tavoitteena on vihityn vaimon kanssa perustaa oikea suurperhe.
Nykyään kun on muotia antaa lapsille nimiä, jotka ovat suoraan Bibliasta, kuten Nooa, ajattelin, että jos meille syntyisi 12 poikaa, heidän nimensä olisivat Ruuben, Simeon, Leevi, Juuda, Daan, Naftali, Gaad, Asser, Isaskar, Sebulon, Joosef ja Benjamin.
Mitäs sanotte? Jos tulee tyttöjä joukkoon, nimiksi sopisivat Eeva, Ruut, Maria, Saara jne.
Kommentit (13)
Toivottavasti viette suunnitelmanne loppuun, ettei käy kuin eräässä urbaanilegendassa(?), perheessä oli neljää poikaa. Matteus, Markus, Luukas ja PASI. Kuka ei kuulu joukkoon...
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 11:11"]
Toivottavasti viette suunnitelmanne loppuun, ettei käy kuin eräässä urbaanilegendassa(?), perheessä oli neljää poikaa. Matteus, Markus, Luukas ja PASI. Kuka ei kuulu joukkoon...
[/quote]
Öö... Luukas?
Kaikki uskovaiset laittaa lapsilleen raamatusta nimiä. Ei mitenkään omaperäistä. Itsekin sorruin tähän uskovaisena, nyt uskostani eheytyneenä kaduttaa... Mutta annettu on nimet mitkä on....
Isaskar, Sebulon, Joosef ja Benjamin minä laiitaisin mieluummin
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 11:26"]
Kaikki uskovaiset laittaa lapsilleen raamatusta nimiä. Ei mitenkään omaperäistä. Itsekin sorruin tähän uskovaisena, nyt uskostani eheytyneenä kaduttaa... Mutta annettu on nimet mitkä on....
[/quote]
Kyllä ne Johannekset ja Saulit voi vielä myöhemmin vaihtaa Jormiksi ja Urpoiksi. Usein käynti maistraatissa auttaa.
Simeon, Elmeri ja Nestori kuulostavat paremmilta, oravamaisilta. :) Sebulonista tuli mieleen Rockradiossa ollut Sebulonin seikkailut -jatkokertomus.
Toi ap:n litania on kyllä hyvä. Olisi helppo muistaa lasten nimetkin. Itsekin jatkoin automaattisesti otsikon jälkeen loppuun asti ja oikein muistin.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 11:49"]
Toi ap:n litania on kyllä hyvä. Olisi helppo muistaa lasten nimetkin. Itsekin jatkoin automaattisesti otsikon jälkeen loppuun asti ja oikein muistin.
[/quote]
Ne on Jaakobin poikain isän nimet!
Raamatun lisäksi tulee mieleen Jukka Parkkisen kirja Suvi Kinoksen seitsemän enoa. Ei ollut kovin raamatullista meno heidän huushollissaan.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 11:51"]
Raamatun lisäksi tulee mieleen Jukka Parkkisen kirja Suvi Kinoksen seitsemän enoa. Ei ollut kovin raamatullista meno heidän huushollissaan.
[/quote]
Kannattaapa muuten aikuisenkin lukea kys. sarja. Jokseenkin hillitöntä kielenkäyttöä, aukeaa monta sellaistakin asiaa mihin ei lapsena kiinnittänyt huomiota.
Niin, sitä olin ap:lle tulossa sanomaan, että mulle tuosta litaniasta tulee mieleen nimenomaan Parkkisen sarja, ja vasta toissijaisena Raamattu.
Rumia nimiä!