Sain "mukavia uutisia"; seitsemän vuotta nuorempi siskoni
on raskaana. Sisko on juuri ja juuri täysi-ikäinen, seurustellut poikaystävänsä kanssa puolisen vuotta. Kummallakaan ei koulutusta eikä työpaikkaa. Kyllö kirpaisee, kun itse jonotan lapsettomuushoitoihin. Tiedän, että pian olen onnellinen siskoni puolesta, ensin täytyy kuitenkin sulatella asiaa vähän. Kiitos, kun sain jakaa tunteeni.
Anteeksi mahdollisista kirjoitusvirheistä.
Kommentit (53)
Oo onnellinen. Kunhan hoidot alkaa ja sullakin tärppää, niin on kiva, kun teillä molemmilla on pienet serkukset.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 00:16"]
Miksi ei ole ammattia jos on jo täysi-ikäinen? Onko koulu vielä kesken?
[/quote]
Ootko kuullut koskaan sellaisesta opinahjosta kuin lukio?
Ap:lle en oikein osaa sanoa mitään järkevää. Kirpaisee varmasti!
Ethän sinäkään kovin vanha ole, vähän päälle parinkymmenen, hyvin on sullakin aikaa perustaa vaikka suurperhe hoidoillta tai ilman.
Tsemppiä. Itse olen sun ikäinen (25v) ja sitä lapsen yrittämistä nyt 3v. Minne hoitoon olet menossa? Meille tehty inssejä tuloksetta.. Inssien jälkeen tulin raskaaksi 2 kertaa, mutta molemmat meni kesken. Nyt jonossa ivf-hoitoon...
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 00:17"]
[/quote]
[/quote]
No, jonkin sortin koulutusta sekin on.
Niin ja tuntuu aivan tosi pahalle, varsinkin viimeisin keskenmeno. Kun ehti mennä jo pidemmälle viimeisin raskaus ja ajattelin että josko nyt tämä on piste meidän odotukselle ja lapsettomuushoidoille, vaan ei. Yhden ultran jälkeen kaikki vaihtui itkuun... Lohduttaudun sillä, että sentään nyt on mahdollisuus tulla raskaaksi, vaikka kukaan ei koskaan, ikinä tiedä kestääkö nämä mun raskaudet :/ Uskon että sinusta tuntuu tosi pahalle. Tietääkö siskosi tilanteestasi? t. 7
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 00:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 00:17"]
[/quote]
[/quote]
No, jonkin sortin koulutusta sekin on.
[/quote]
Joo, mutta se on jatkokoulutukseen, ei ammattiin valmistava koulu.
Kiitoksia tsempeistä kaikille. Kuten sanoin, kyllä osaan pian iloita siskoni puolesta, täytyy vain ensin sulatella asiaa itsekseen. Onneksi siskoni ei kertonut asiaa kasvotusten, niin sain rauhassa lähettää onnitteluviestin. Jonotamme parasta aikaa IVF-hoitoihin julkiselle puolelle. Tsemppiä teillekin! Onko teillä syytä tiedossa lapsettomuudelle?
Ap
Siskoni tietää osittain tilanteeni, mutta ei kaikkea, eli sitä, että jonotamme lapsettomuushoitoihin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 00:28"]
Kiitoksia tsempeistä kaikille. Kuten sanoin, kyllä osaan pian iloita siskoni puolesta, täytyy vain ensin sulatella asiaa itsekseen. Onneksi siskoni ei kertonut asiaa kasvotusten, niin sain rauhassa lähettää onnitteluviestin. Jonotamme parasta aikaa IVF-hoitoihin julkiselle puolelle. Tsemppiä teillekin! Onko teillä syytä tiedossa lapsettomuudelle?
Ap
[/quote]
On tiedossa, minä en ovuloi kun vaan tosi harvoin. En viitsi tässä sanoa sairauden nimeä, mutta vähän monirakkulaiset munasarjat on. Miehen sperma ok, ihan lievää alenemaa siittiötuotannossa. Me ollaan myös julkisella ja ivf on tulossa tammikuulle. On nyt vissiin pieni mahdollisuus että tärppäis luomusti sitä ennen, mutta kun on 2 keskenmenoa takana niin ei oikein tiedä mitä toivoa :( Vaikka tärppäiskin, niin käykö taas samalla tavalla ja hoidot vaan siirtyy...
* Korjaan että ivf on tulossa helmikuulle, jossain vaiheessa tammikuussa aloitan sumut. T. 13
Tsemppiä teille! Kyllähän se riipaisee kun itse turvautuu hoitoihin yms. mutta kyllä se "iloksi" muuttuu kun tulee tädiksi.
Minulla ei ole lapsettomuutta, joten en niin varma ole teidän mietteistänne. Mutta olen ollut kaverini tukena. Nyt saivat toisen lapsensa ivf hoidon avulla.
Toivottavasti teilläkin onnistuu!
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 00:18"]
Tsemppiä. Itse olen sun ikäinen (25v) ja sitä lapsen yrittämistä nyt 3v. Minne hoitoon olet menossa? Meille tehty inssejä tuloksetta.. Inssien jälkeen tulin raskaaksi 2 kertaa, mutta molemmat meni kesken. Nyt jonossa ivf-hoitoon...
[/quote]
Mulle tehtiin yksityisellä insesti mutta miehelle ei suostuttu tekemään, kuulemma vaan naisille tehdään.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 01:03"]
[/quote]
Mulle tehtiin yksityisellä insesti mutta miehelle ei suostuttu tekemään, kuulemma vaan naisille tehdään.
[/quote]
Häh? Puhuin inseminaatiosta. Kyllä siinä on ihan molemmat mukana. Insesti, mahdatkohan edes tietää mitä tarkoittaa?
Jos olet provo, niin olet aika vitun sairas että tulet tuollaista kommentoimaan..
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 01:03"]
[/quote]
[/quote]
Häh? Puhuin inseminaatiosta. Kyllä siinä on ihan molemmat mukana. Insesti, mahdatkohan edes tietää mitä tarkoittaa?
Jos olet provo, niin olet aika vitun sairas että tulet tuollaista kommentoimaan..
[/quote]
Jätetään provoiljat omaan arvoonsa. :) Kiinnostaisikohan sua kenties vaihtaa enemmänkin kuulumisia, vaikka sähköpostilla? Itsellä vielä useampi kuukausi jonotusta IVF-hoitoihin edessä, mutta muuten aika lailla samassa tilanteessa taidetaan olla.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 01:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minä luulin, että miehesi on inssi, eli insinööri, toisaalta mietin, että ehkä oli ajokokeesta kyse.
Moikka ap. Miulla samanlainen tilanne,siskon kanssa ikäeroa 6v. Sai viime huhtikuussa vauvan ja uusi la.on taas ensi vuoden huhtikuussa. Ottaa kyllä luonnolle,kun ite yrittäny useamman vuoden..nää asuu pienemmässä huushollissa kun minä(1,5v sitten muutin kun tuli ero,nyt uus mies ollut vuoden verran kohta ja yk.2 menossa) ja systeri ei oo tehny töitä pariin vuoteen "kun ei oo". :/
Miulla kans keskenmenoja taustalla,Felicitaksen tutkimuksissa kaikki tulokset viitearvoissa..eli ei mitään selittävää.
Minusta ainakin tuntuu siltä,etten enään edes kuulu perheeseen,koska asun kauempana ja kaikki pyörii systerin ympärillä vaikka ei niilläkään mitenkään ruusuista ole asuminen,rahatilanne tai parisuhteenkaan saralla+äiti valittaa mulle kun nämä asuu heillä ja jättävät sotkua jälkeensä.
Sinä sentään tiedät että pystyt pian iloitsemaan siskosi vauvasta.
Minulla on neljäs lapsi tulossa ja vain ensimmäisen lapseni siskoni "hyväksyi" koska heilläkin tuolloin jo oli yksi lapsi. Heille on toinen lapsi tullut hoitojen avulla ja hän on todella katkera että me olemme raskautuneet helposti.
Tuntuu vaan pahalta kun meidän välit on melkein katkenneet siihen kun minäkin olen nyt äiti ja meillä mennyt hieman toisinpäin kuin hän aikoinaan suunnitteli. Eli hän halusi neljä lasta ja minä kaksi ja nyt on toisinpäin.
Eikä hän ole onnitellut minua kertaakaan raskauksien johdosta.