Mikä on pisin aika minkä olet joutunut olemaan sairaalassa ja miksi?
Itselläni pisin aika on 9 viikkoa leikkauksen jälkeisten komplikaatioiden vuoksi. Tuohon ajanjaksoon mahtuu teho-osastoa ja normaalia kirran vuodeosastolla oloa. Vatsaa leikattiin, jonka jälkeen sain vti:n ja MRSA:n sekä sydänlihastulehduksen.
Kommentit (70)
VTI on virtsatieinfektio.
Mä olin synnytysreissulla pitkään. Ensin kaksi yötä prenalla, sitten neljä yötä vierihoito-osastolla. Sitä ennen olin ollut vain kerran sairaalassa, teini-iässä angiinan takia. En muista, montako yötä olin silloin, ehkä 4.
6 päivää, synnyttämässä. se ainoa kerta sairaalassa
2 viikkoa. Tehtiin neurologisia kokeita (mm. videotelemetria) jotta saatais selville onko mun epilepsiaa mahdollista hoitaa kirurgisesti.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 23:26"]
Mikä on prena?
[/quote]
Prenataali-osasto, eli se osasto, jossa ollaan ennen synnytystä, jos siis tarvitsee sairaahoitoa.
Neljä viikkoa, selkäleikkauksen takia.
1 päivän (klo 10 menin sinne, klo 10 seuraavana aamuna lähdin). Rintaleikkauksen takia.
11 päivää sydänleikkauksen yhteydessä ja pari vuosikymmentä myöhemmin samoin 11 päivää raskauskomplikaation ja synnytyksen vuoksi.
Migreenikohtaus vei kolmeksi päiväksi sairaalaan. Syöpäleikkaus sen sijaan tehtiin tähystyksenä, ja olin sairaalassa vain yhden yön.
kolme kk teininä syömishäiriön takia..
En tiedä, kauanko olin vastasyntyneenä, mutta olin silloin joitain päiviä normaalia pidempään. Joko silloin tai sitten oman vauvan kanssa lapsen syntymän jälkeen (oltiin vauvan kanssa sairaalassa yht. 7 päivää, eivät päästäneet aiemmin kotiin). Kummassakin tapauksessa syynä vauvan keltaisuus.
3-4 yötä kun sain kamalan tulehduksen abortista
Suunniteltu sektio 90-luvun alussa, yhteensä 8 päivää. Silloin sairaalaan piti mennä leikkausta edeltävänä päivänä, tikit poistettiin kuudentena päivänä ja vasta sitä seuraavana päivänä pääsi kotiin.
Yhden yön olen ollut lapsena --> Kovat selittämättömät mahakivut ja oksentelu
Yksi yö teininä --> Kovat vatsakivut ja oksentelu
Yksi yö teininä päivystyksessä (en päässyt osastolle) edelleen kovien mahakipujen vuoksi. Aamulla lääkäri paineli vatsaa ja päästi kotiin.
Yksi yö 24-vuotiaana osastolla, kun CRP 120 ja kovat mahakivut, suolistotulehdus.
Edelleenkään ei tiedetä miksi noita tulee...
Vain ne 2-3 yötä synnytyksen yhteydessä.
Sektiot. Eka hätäsektio meni vähän vituralleen, koska jouduin takas sairaalaan. Jouluaatoksi 19 vuotta sitten. Vieläkin itkettää.
Muistaakseni viikon verran 13-vuotiaana kun olin tieltä suistuneen auton kyydissä ja päähän tuli haava ja selkä nitkahti myös. Sairaslomaa oli pitempäänkin koulusta kun piti olla selkätuen kanssa ja odottaa että selkä paranee.
Onnettomuuden jälkeen päivälleen 4kk. Ekat 2,5kk piti maata selällään niin ettei kumpikaan olkapää noussut sängystä (selkärankaa ei saanut kiertää). Tuli katon halkeamat aika tutuiksi sinä aikana :) Aiemmin en ollut osannut edes nukkua selälläni. Nyt piti kaikki tarpeetkin tehdä alusastiaan. Kaikenlaiseen ihminen näköjään sopeutuu kun on pakko.
Viikko synnytyksen yhteydessä, muiden asioiden takia ei ole tarvinnut olla yötä.
Mikä on vti? Kovia olet kokenut. Itse selvisin kahdella viikolla umpparileikkauksen ja komplikaatioiden vuoksi.