Aborttikokemuksia.. Voisitteko jakaa, kiitos.
Voisitteko kertoa omista kokemuksistanne jotakin. Itselläni tilanne edessä ja olo on aika lohduton. Kaavinta vai lääkkeellinen? Miten homma etenee? Kuinka selvisit? Jne. Kiitos avusta, aika surkea olo täällä päässä juuri nyt.
Kommentit (25)
Miten joku voi sanoa ettei abortissa ole negatiivista?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:20"]Miten joku voi sanoa ettei abortissa ole negatiivista?
[/quote]
Minulle abortti oli ainakin suuri helpotus. Jos etsimällä etsii jotakin negatiivista niin ehkä se, että piti ravata niin monessa paikassa, olisi ollut helpompaa hoitaa abortti heti.
Mulle tehty 2 aborttia ja odottelu ollut raskainta varsinkin tokalla kerralla kun en ollut ihan varma. Raskaushormonit tekivät osansa siinä arpomisessa mutta heti kun päätös oli tehty ja homma hoidettu niin tiesin ratkaisun oikeaksi. En ole ikinä surrut tai katunut. Lääkkeellistä en ole uskaltanut teettää koska siinä on ne kivut ja vuoto. Kaavinnassa pistetään vain nukkumaan ja mulla kaikki jälkivuodot oli sairaalassa ja hoitajat hoiti ne joten kun lähdin kotiin, oli kaikki niin kuin ei mitään raskautta olis ollutkaan. Toki, edellisenä iltana oli pitänyt jo ottaa esilääkitys joka avaa kohdunsuuta mutta se muistutti enemmän menkkakipuja ja sain hyvin silti nukuttua. Aamulla siis sairaalaan. Sairaalassa ei hävettänyt ja siellä oli paljon muitakin samassa tilanteessa olevia. Kukaan ei esim. itkenyt siellä tai mitään raflaavaa. Itse lueskelin lehtiä mieli vakaana ja helpottuneena kunnes vietiin leikkaussaliin. Mietin enemmänkin, että mitä välipalaa siellä saa. Olen normaalisti empatiaa tunteva ihminen, mutta en pidä melodramaattisesta kieriskelystä koska oikeasti maailmassa tapahtuu pahempaakin kuin raskauden keskeytys.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 07:54"]Miksi abortin pitäisi olla kivuton? Pitäähän sen jossain tuntua että tietää mitä tekee eikä tulisi liian helpoksi / houkuttelevaksi.
[/quote]
No eipä se menkkakipuja pahempi ollu...
Pari vuotta sitten lääkkeillä keskeytys. Muistaakseni siitä hetkestä kun ensimmäisen kerran soitin terveyskeskukseen meni melkein 2 viikkoa ennen kun lääkkeet sain, se odottelu siinä prosessissa oli raskainta. Niin ja lääkepäivänä mun aika oli sairaalassa jäänyt välistä niin odottelin siellä toista tuntia...
Ei ollut kipuja eikä muutakaan negatiivista siinä kokemuksessa. Sain suun kautta otettavat lääkkeet perjantaina aamulla ja makasin sen perjantain ja lauantain sängyssä. Kaikki meni hyvin.