Olet syönyt lounaan klo 11. Jos et syö, milloin sinulle tulee seuraavan kerran nälkä?
Kommentit (32)
Klo 13.
Salilla liikkuu rauta sen verran vilkkaasti, että on syötävä jatkuvasti.
Tänään vatsa alkoi kurnimaan kolmen aikoihin. Puoli viideltä oli nälkä. Riippuu toki mitä syö lounaaksi. Tänään söin lautasellisen bataattikeittoa.
Syön vain kerran päivässä. Nyt on vähän nälkä kyllä joo. Ruoka on just valmis.
Jos en lounasta syö, kuten en yleensäkään syö, niin joskus neljän viiden aikaan alkaa tulla nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Höm. Jos en syö, mullahan on siis nälkä tietenkin koko ajan. Outo kysymys.
Oletko kokeillut? Nälkä menee ohitse kyllä yleensä. No, kun juuri olin 2 päivää syömättä niin ei oikein mennyt vaikka joskus on kestänyt viisikin päivää että menee pahaksi.
Huomenna samaan aikaan. En useimmiten syö kuin kerran päivässä työpaikalla.
Mulla on nälkä aika tasaseen kolmen tunnin välein ja myös syön kun on nälkä. En tietenkään öisin. Olen normaalipainoinen
Lounas ei voi jäädä väliin, se nälkä ei siirry.
Mutta jos jätän aamiaisen aamulla syömättä, voin olla ilman ruokaa vaikka koko päivän, kunhan juon riittävästi vettä tai teetä. Silloin jää tietty lounaat ja päivällisetkin väliin.
Oonkin sanonut joskus, että tää aamiainen on pahin syömisvirhe. Siitä se alkaa, koko päivän syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Siis syönkö vai enkö syö?
Siis syöt lounaan ja sen jälkeen et napostele mitään etkä syö esim. viideltä ruokaa. Testaat, mihin asti kestää, kunnes tulee nälkä. Voiko aloituksen oikeasti ymmärtää väärin?
Ei oikein tule nälkää, jotain pientä mielihalua voi tulla mutta se näläntunne häviää. Jos ei muista syödä jonkinlaista ateriaa vaan närppii jotain, seuraavana päivänä alkaa olla aika romu ja riidanhaluinen olo. Vieläkään ei välttämättä oikeasti nälätä. Sitten vasta tajuaa syötyään, että sehän tässä on vaivannut koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nälkä aika tasaseen kolmen tunnin välein ja myös syön kun on nälkä. En tietenkään öisin. Olen normaalipainoinen
Miten sun painos tähän aiheeseen liittyy?
Syön yleensä iltapalan n. klo 20, seuraavan aterian syön n. klo 17 seuraavana iltana. Syön siis kahdesti päivässä, mutta n. 3-4h ikkunan sisällä. Esim. eilen kaloreita kertyi tällä systeemillä n. 1600. Laihdutan ketogeenisesti, enkä yleensä edes laske kaloreita. Nyt satuin vain pitämään tsekkauspäivän.
Yleensä tuolloin 20h paaston jälkeen on jo olo, että kannattaa syödä. Mutta tunne ei ehkä ole kuitenkaan nälkä, vaan enemmänkin jokin tankkaustarve. Aamulla tai lounaalla minulla ei ole nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis syönkö vai enkö syö?
Siis syöt lounaan ja sen jälkeen et napostele mitään etkä syö esim. viideltä ruokaa. Testaat, mihin asti kestää, kunnes tulee nälkä. Voiko aloituksen oikeasti ymmärtää väärin?
Niin, ylläolevaa siis tarkoitin. Tajusin nyt, että aloituksen voi ymmärtää myös muodossa jos et syö lounasta. Mutta tarkoitin, että syö lounaan ja sitten katsoo, milloin tulee nälkä. ap
Jos syön yheltätoista normaalin VHH-lounaani ja nuolen vielä lautasen niin ei tule nälkä koko päivänä enää. Mieliteko ruokaan voi tulla mutta nälkä ei. Peace of cake!
Höm. Jos en syö, mullahan on siis nälkä tietenkin koko ajan. Outo kysymys.