Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kirjoittaisitte surun kohdanneelle joulukorttiin?

Vierailija
13.12.2013 |

On tämä niin vaikeaa. :( Tämä joulu ei ole hyvä, enkä meinaa sitä korttiin kirjoittaakaan. Mitä mä siihen laitan? :( Vai laitanko vaan nimet?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeleiden kanssa olisin aika varovainen.

Vierailija
2/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 16:36"]

Vähän sama ongelma. Meillä tuttavaperheen lapsi sairastaa syöpää ja hoidot käynnissä, ei kovin hyvä ennuste. Toisaalta joulu on aina ilon ja läheisyyden, kiitollisuuden ja toivon aikaa. Ja lapsellehan joulu on aina tärkeä, ehkä kaiken sairaustaakan keskellä vielä tärkeämpi. Mutta lähettääkö joku värikäs tonttukortti iloisen joulun toivotuksineen (kuin kelle tahansa) vai joulurauhaa toivottava enkeli-tai maisemakortti (ei teeskenneltyä iloa mutta korostaako sitä, että teillä ei ole ilon aihetta). Ääh, nää on aina niin vaikeita kysymyksiä. Parasta olisi kirjoittaa pieni kirje mutta sekin on vaikeaa ja raskasta....

[/quote]

voi vooooi, kun sulla on vaikeaa ja raskasta, kun tuttavaperheen lapsi sairastaa syöpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vastaavanlainen tilanne ja päädyin kauniiseen kynttiläkorttiin. Hylkäsin iloista joulua toivottavat tonttukortit. Kortissa luki valmiiksi lämpöistä joulua ja lisäsin tekstin kera halausten ja nimet... Nää on vaikeita juttuja ja tosiaan enkelikorttia en lähettäis minäkään, jos perheessä saattohoitotilanne tms yhtä vakava mutta ei vielä kuolemantapausta. Vaikka helpoimmalta tuntuisi jättää lähettämättä niin lähettäkää ehdottomasti ja kertokaa, että ajattelette perhettä.

Vierailija
4/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No turha nr 10 nälviä sanamuotoja. ei kai kukaan rinnasta kirjeen kirjoitamisen vaikeutta syöpäsairaan lapsen ja perheen vaikeuksiin. Ymmärsin kyllä itse, mitä edellä yritettiin sanoa. Eli on vaikea ilmaista mitä oikeasti haluaa sanoa tuollaisessa tilanteessa, on vaikea valita oikeita sanoja ja vaikea ajatella koko asiaa. 

Vierailija
6/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sukulaislapseni oli sairas, perheessä muitakin lapsia, lähetin lumiukkokortin jonka tein itse ja tekstin rauhallista joulua ja uutta vuotta teitä erityisesti ajatellen ja joka poijalle isoin suklaalevy mitä löytyi.

Siellä ei saanut kyläillä tartuntariskin takia.

Vierailija
7/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallista joulua. Ei mitään tonttukorttia, vaan joku missä on rauhallinen talvimaisema tms neutraalia.

Vierailija
8/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 20:14"]

Laita ihmeessä et hauskaa joulua! Kuva omista lapsistasi olisi vielä hyvä.

[/quote]

Varsinkin jos menetti lapsensa.

Vierailija
9/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallista joulua ja parempaa uutta vuotta

Vierailija
10/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi laittaa ihan vain että hyvää joulua?

Oma perheeni on kokenut aika kovia, mutta ei se suru jatkuvasti ole "päällä". Varsinkin jos tilanne on todella traumaattinen, voi kaivata juuri sitä piristystä.

Toki riippuu ihmisestäkin, mutta itse en koe, että surevaa pitäisi jotenkin erityisen paljon "varoa".

Vierailija
11/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin tuon "parempaa uutta vuotta" pois. Kuulostaa jotenkin painostavalta, että "nytkun sun tää vuosi on ollut ihan kamala, niin koitas tehdä ensi vuodesta parempi". Itse laittaisin ihan vain: "Lempeää joulua ja kaikkea hyvää vuodelle 2014! halauksin - - -"

Vierailija
12/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta että olette vaan ihan normaalisti. Mua ahdisti enemmän kaikenlainen lässyttely ja hyssyttely kun menetin läheiseni kuukausi sitten. Ihan kauheeta olis joku "Parempaa ensi vuotta" tms. Tai jos laitat vaikka että Surullista joulua tai Paskaa joulua jos ei voi kerran Hyvää joulua :o Voi se joulu olla hyvä kuitenkin vaikka olisi surua ja sairautta. Ehkäpä just se onnellisin hetki tapahtuneen tragedian jälkeen. Antakaa ihmisten jatkaa elämää vaikka jotain kamalaa olisikin tapahtunut, siihenhän niitä ystäviä juuri tarvitaan, vetämään takaisin iloon ja elämään.

Vierailija
13/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta että olette vaan ihan normaalisti. Mua ahdisti enemmän kaikenlainen lässyttely ja hyssyttely kun menetin läheiseni kuukausi sitten. Ihan kauheeta olis joku "Parempaa ensi vuotta" tms. Tai jos laitat vaikka että Surullista joulua tai Paskaa joulua jos ei voi kerran Hyvää joulua :o Voi se joulu olla hyvä kuitenkin vaikka olisi surua ja sairautta. Ehkäpä just se onnellisin hetki tapahtuneen tragedian jälkeen. Antakaa ihmisten jatkaa elämää vaikka jotain kamalaa olisikin tapahtunut, siihenhän niitä ystäviä juuri tarvitaan, vetämään takaisin iloon ja elämään.

Vierailija
14/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko jo esittänyt osanottosi? Jos olet, sopisiko joku rauhallista joulua tms?

Vierailija
16/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku kuollut tai eronnut vai mitä? Jos eronnut: "Rauhallista joulua ja parempaa vuotta 2014"

Vierailija
17/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät jouluterveiset?

Vierailija
18/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama ongelma. Meillä tuttavaperheen lapsi sairastaa syöpää ja hoidot käynnissä, ei kovin hyvä ennuste. Toisaalta joulu on aina ilon ja läheisyyden, kiitollisuuden ja toivon aikaa. Ja lapsellehan joulu on aina tärkeä, ehkä kaiken sairaustaakan keskellä vielä tärkeämpi. Mutta lähettääkö joku värikäs tonttukortti iloisen joulun toivotuksineen (kuin kelle tahansa) vai joulurauhaa toivottava enkeli-tai maisemakortti (ei teeskenneltyä iloa mutta korostaako sitä, että teillä ei ole ilon aihetta). Ääh, nää on aina niin vaikeita kysymyksiä. Parasta olisi kirjoittaa pieni kirje mutta sekin on vaikeaa ja raskasta....

Vierailija
19/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyseessä traaginen lapselle käynyt tapaturma. :( Lapsi loukkaantunut erittäin pahasti ja koko loppuelämäkseen.

ap

Mulla ei ole sanoja. :(

Vierailija
20/44 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhaisaa Joulua /Rauhallista Joulua /Sydämellistä Joulua

Voimia ja jaksamista,

toivottavien nimet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän