Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Metsäteollisuus irtautuu työehtosopimustoiminnasta – Teknologiateollisuudelta ymmärrystä ratkaisulle

Vierailija
01.10.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11573697

"Metsäteollisuuden mukaan tarkoitus ei ole alentaa palkkoja, vaan parantaa kilpailukykyä."

*huutonaurua* Siis tarkoitus on nimenomaan alentaa palkkoja ja muutenkin laittaa työntekijöitä yhä enemmän polvilleen. Kuka isäntä tms. pamppu sanoikaan, että työntekijät ovat firman suurin menoerä?

Minä olen sanonut, ja sanon edelleen, että kokoomuksen plus kaikkien muiden pääomaa edustavien on tarkoitus luoda Suomeen riittävän epätoivoinen halpatyövoimapooli. Täällä ei ole mikään työvoimapula, vaan nimenomaan halpatyövoimapula.

Emme enää kilpaile palkkakustannuksissa muun Suomen emmekä edes muun Euroopan kanssa, vaan koko maailman. Mielenkiintoista on myös nähdä, valmistellaanko tässä Amazonin tms. jätin tuloa Suomeen, se kun ei niistä työntekijöistään niin välitä.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin on ainoa miesmuistiin, jolla on ollut selkärankaa sanoa asiaa suoraan näille miljoonatuloja nostaville pukusioille. Katsotaan vaan niin kohta palstan katkerikkomiehet tulee ulvomaan "mmmumummummutku hällityyysshhhh!!!11"

Rikkaista oikeistosioista on vain haittaa tälle maalle ja harmia rehelliselle, työtätekevälle väestölle.

Siinä taas yksi, jonka pitäisi laittaa yritys Suomeen ja näyttää esimerkkiä.

Pashanpuhujia löytyy, riskeeraajia vähemmän.

Vierailija
62/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on mahdollisuus lukea maisteriksi mutta jokaisella ei ole mahdollisuus työllistyä sellaiseksi.

Jokaisella ei ole edellytyksiä lukea maisteriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

soonsorsiminen loppu ny kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa kun kaikki hommansa osaavat voivat nyt jatkossa nostaa viidellä eurolla tuntipalkkaa, tai hommat ei etene.

Voi jättää miettimään ja hankkimaan parempia halvemmalla. Nyt on aika nostaa palkkoja!!!

Tästä lähtien se eniten tekevä saa kovempaa palkkaa ja vähemmän tekevä tavallista palkkaa.

Enäää ei sorsita urakkatahdilla tekevää!!!

Bussi- ja junakuskien pitää ajaa lujempaa, niin voivat hoitaa useamman reitin tunnin aikana. Päin punaisia vain! Siinä kaatuu samalla muutamia pikku koululaisia, mutta älkäämme tarttuko pikkuasioihin. 

Sairaanhoitajat voivat ottaa verinäytteet samalla ruiskulla, koska niiden vaihtaminen vie turhaa aikaa. 

Jokainen myyjä pakottaa asiakkaat ostamaan lisätuotteita, siis oikeasti pakottaa. Ai ei kiinnosta ostaa pastillirasiaa, kätevää uutta pesusientä tai värikyniä, koska halusit vain tarjousjauhelihapaketin? Voi voi. Joko ostat tai itket ja ostat. 

Jokainen tehköön enemmän töitä välittämättä siitä, miten se vaikuttaa muihin ihmisiin.

Näinkö ajattelit?

Vierailija
64/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röyhkeät duunarit on pantava polvilleen! Hyvä kokoomus ja Suomen Yrittäjät!

Keväällä alkaa yleislakko ja teollisuuspamput konttaavat itkien pyytämään työläisiltä anteeksi röyhkeyttään ja ahneuttaan.

Vierailija
65/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi hankkia sellainen osaamijen että työnantajat pistävät headhuntterit perääsi. Ja ennen kaikkea omaksua asenne, että homma hoidetaan kunnolla, vei se sitten vaikka viikonloputkin.

Tosin tällä hetkellä suomalaisten työnantajien saldo ei nyt vaan riitä. Ulkomainen pistää päälle tuplaten sen mitä täkäläinen ja saa sitten vastineeksi venymistä ja sitoutumista. Tällä viikolla tunteja 46 (ja sunnuntaina muutama pohjalle), huomenna todnäk 10h vielä päälle. Ihan siksi vain, että haluan loistavan kassavirran jatkuvan suuntaani tulevaisuudessa. Kun maksaa kunnolla, saa kummasti sitoutumista.

Aika laiska olet. Kai nyt edes 70 tuntia voisit tehdä viikossa?

Vierailija
66/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua metsäteollisuuden pelleille. Tulee vielä kalliiksi tuo EKn oppositiopolitiikka. :D

Vierailija
67/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työteho alkaa kummasti hidastua työilmapiirin heikennyttyä työpaikalla.

Vierailija
68/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on tässä maassa mahdollisuus kouluttautua - kuten maisteriksi, tohtoriksi tai hankkia ammattipätevyys toiselta alalta. Voit irtisanoutua ja vaihtaa työpaikkaan, joka tarjoaa paremman palkan.

18 vuotta olen ollut työelämässä - en ole tarvinnut liittoja yhtään mihinkään. Olen itse neuvotellut palkkani ja työsuhteen edut. Olen nostanut kytkintä ja vaihtanut kilpailijalle, kun emme löytäneet bonuksista yhteistä säveltä. Olen alalla, jolla ei koskaan ole ollut tessiä. Laki takaa lomat, työsuhteen perusehdot ja työajan. Monta kertaa on head hunter ottanut yhteyttä ja minulle on tehty kilpailevia työtarjouksia ja niihin olen tarttunutkin. Koko ajan kehitän itseäni ja osaamistani. Olen muuttanut Suomessa ja ulkomailla.

Tämä on mahdollista jokaiselle, jolla on päättäväisyyttä ja tahtoa. Ei kunnon työntekijä tarvitse holhoavaa, muualta määrättyä tessiä. Joskus huonommat työehdot on hyväksyttävä ja sitten vaihtaa parempaan. Suomessa ei jostain syystä saa sanoa, että ihmisen pitäisi itsekin pitää itsestään huolta. Älkää olko liittojen holhokkeja.

Nyt osui ytimeen! Vain huonot ja laiskat kannattaa noita liittoja. Hyvät tietää että olemalla hyvä saa mitä haluaa!

Vierailija
69/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoilla alkaa pian mennä hermot joka-aamuiseen paikalliseen sopimiseen.

Vierailija
70/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on tässä maassa mahdollisuus kouluttautua - kuten maisteriksi, tohtoriksi tai hankkia ammattipätevyys toiselta alalta. Voit irtisanoutua ja vaihtaa työpaikkaan, joka tarjoaa paremman palkan.

18 vuotta olen ollut työelämässä - en ole tarvinnut liittoja yhtään mihinkään. Olen itse neuvotellut palkkani ja työsuhteen edut. Olen nostanut kytkintä ja vaihtanut kilpailijalle, kun emme löytäneet bonuksista yhteistä säveltä. Olen alalla, jolla ei koskaan ole ollut tessiä. Laki takaa lomat, työsuhteen perusehdot ja työajan. Monta kertaa on head hunter ottanut yhteyttä ja minulle on tehty kilpailevia työtarjouksia ja niihin olen tarttunutkin. Koko ajan kehitän itseäni ja osaamistani. Olen muuttanut Suomessa ja ulkomailla.

Tämä on mahdollista jokaiselle, jolla on päättäväisyyttä ja tahtoa. Ei kunnon työntekijä tarvitse holhoavaa, muualta määrättyä tessiä. Joskus huonommat työehdot on hyväksyttävä ja sitten vaihtaa parempaan. Suomessa ei jostain syystä saa sanoa, että ihmisen pitäisi itsekin pitää itsestään huolta. Älkää olko liittojen holhokkeja.

Eipä ole koulutuksesi sinua sivistänyt, toivon sinulle viisautta typeryytesi sijaan ja työttömyyttä.

Vierailija
71/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi hankkia sellainen osaamijen että työnantajat pistävät headhuntterit perääsi. Ja ennen kaikkea omaksua asenne, että homma hoidetaan kunnolla, vei se sitten vaikka viikonloputkin.

Tosin tällä hetkellä suomalaisten työnantajien saldo ei nyt vaan riitä. Ulkomainen pistää päälle tuplaten sen mitä täkäläinen ja saa sitten vastineeksi venymistä ja sitoutumista. Tällä viikolla tunteja 46 (ja sunnuntaina muutama pohjalle), huomenna todnäk 10h vielä päälle. Ihan siksi vain, että haluan loistavan kassavirran jatkuvan suuntaani tulevaisuudessa. Kun maksaa kunnolla, saa kummasti sitoutumista.

Kyllä. Joskus tehnytkin tuollaista - entä sinä?

Vierailija
72/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkiookoo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin on ainoa miesmuistiin, jolla on ollut selkärankaa sanoa asiaa suoraan näille miljoonatuloja nostaville pukusioille. Katsotaan vaan niin kohta palstan katkerikkomiehet tulee ulvomaan "mmmumummummutku hällityyysshhhh!!!11"

Rikkaista oikeistosioista on vain haittaa tälle maalle ja harmia rehelliselle, työtätekevälle väestölle.

Siinä taas yksi, jonka pitäisi laittaa yritys Suomeen ja näyttää esimerkkiä.

Pashanpuhujia löytyy, riskeeraajia vähemmän.

Mikähän metsäteollisuuden pampujen henk. kohtainen riski? Potkut ja kultainen kädenpudistus.

Vierailija
73/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Joskus tehnytkin tuollaista - entä sinä?

Päivän viikossa. Enempää en viitsi aikaani tuhlata. 

Vierailija
74/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikäisen päästä voisi aloittaa kipeät leikkaukset.

Vierailija
75/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Yrittäjät on äärioikeistolainen järjestö, jossa lestasedät tähtäävät työntekijöiden lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön (vanha lestojen tapa) ja orjatyön teettämiseen. Pentikäinen pitäisi suolistaa.

Vierailija
76/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Sanomien lähteiden mukaan yksi syy vastaavan päätoimittajan Mikael Pentikäisen potkuihin oli tyytymättömyys hänen johtamistapaansa, itsepäisyyteen ja ajoittaiseen ylimieliseksi tulkittuun käytökseen. 

Lehden lähteiden mukaan potkujen taustalla on myös hallituksen ja konsernin johdon pettymys Helsingin Sanomien muita lehtiä nopeammin laskevaan levikkiin, vaikka tabloid-uudistus hidastikin levikin laskua.

Sanoman toimitusjohtaja Harri-Pekka Kaukonen on lehdessä vaitonainen luottamuspulan syistä.

– Syitä emme tule julkisuudessa sanomaan. Luottamus on monitahoinen asia, Kaukonen sanoo.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000616273.html

Pentikäinen sai Hesarista vuonna 2013 potkut, koska on ylimielinen tyranni. Narsistit aina syyttävät muita omista virheistään.

Vierailija
77/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikäinen aiheuttaa pelkkää harmia rehellisille yrittäjille. Ylimieliseenlestaraiskaaajasetään, joka on huono johtaja, ei moni halua samastua.

Vierailija
78/79 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

soonsorsiminen loppu ny kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa kun kaikki hommansa osaavat voivat nyt jatkossa nostaa viidellä eurolla tuntipalkkaa, tai hommat ei etene.

Voi jättää miettimään ja hankkimaan parempia halvemmalla. Nyt on aika nostaa palkkoja!!!

Tästä lähtien se eniten tekevä saa kovempaa palkkaa ja vähemmän tekevä tavallista palkkaa.

Enäää ei sorsita urakkatahdilla tekevää!!!

Bussi- ja junakuskien pitää ajaa lujempaa, niin voivat hoitaa useamman reitin tunnin aikana. Päin punaisia vain! Siinä kaatuu samalla muutamia pikku koululaisia, mutta älkäämme tarttuko pikkuasioihin. 

Sairaanhoitajat voivat ottaa verinäytteet samalla ruiskulla, koska niiden vaihtaminen vie turhaa aikaa. 

Jokainen myyjä pakottaa asiakkaat ostamaan lisätuotteita, siis oikeasti pakottaa. Ai ei kiinnosta ostaa pastillirasiaa, kätevää uutta pesusientä tai värikyniä, koska halusit vain tarjousjauhelihapaketin? Voi voi. Joko ostat tai itket ja ostat. 

Jokainen tehköön enemmän töitä välittämättä siitä, miten se vaikuttaa muihin ihmisiin.

Näinkö ajattelit?

Teen vain mistä maksetaan.

Juurikin noin ja vielä nopeammin. Siitä minulle maksetaan, ei laadusta vaan nopeasta sekundasta.

Ei väliä vaikka rapatessa roiskuu.

Tulee säästöjä.

Vierailija
79/79 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus mitä paskaa taas tiedossa. Teen päivätyötä puualalla ja palkka alle sen 2000e/kk BRUTTONA. Tähän päälle tulevat heikennykset kun johtajamme ei ole sopija vaan sotija, joka ei kunnioita tippaakaan työntekijöitään. Meillä tulee tämä sanelu valta ja samalla katsomme kuinka moni irtisanoutuu työtehtävistään.

Yksinasujana nuo tulot ei riitä mikäli palkkoja alennetaan radikaalisti. Muutenkin valtio lisää verotusta yms. niin tätä menoa loppuu varallisuus käydä töissä. Auto on elinehto, koska julkiset ei liiku (30km/suunta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi