Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset joilla kestää ikuisuuden vastata viesteihin

Vierailija
01.10.2020 |

Mikä siinä kestää? Vai oletteko oikeasti niin kiireisiä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä

Vierailija
2/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mikään kestä eikä kiireitä ole, kyseinen henkilö ei vain kiinnosta minua ja siksi menee kauan ennen kuin vastaan. Tuntuu "työnteolta" vastata henkilöille jotka ei kiinnosta, siksi lykkääntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät elä sinua varten.

Vierailija
4/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oikeasti kiireinen. Jos en ole töissä, liikkeellä tai tapaamassa jotakuta (joka kuitenkin vetäisi herneen nokkaan jos näpyttelisin seurassa puhelinta) olen kotona niin uuvuksissa että puhelin on äänettömällä jossain kaukana enkä koske siihen ennenkuin olen ladannut akkujani.

Ei, en suostu olemaan koko ajan tavoitettavissa. Tämän saa muut ihmiset vain hyväksyä. Ne jotka eivät hyväksy karsiutuvat kyllä tehokkaasti pois ihan itsekseen.

5/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään ei enää kestä 🥰

Vierailija
6/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA. Jos apissa napottaa aina paikalla, mutta liian kiireinen vastaileen aina, ei pidä sinua kiinnostavana henkilönä. Skippaa sellaiset elämästäsi, ansaitset parempaa.

Vierailija
7/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mikään kestä eikä kiireitä ole, kyseinen henkilö ei vain kiinnosta minua ja siksi menee kauan ennen kuin vastaan. Tuntuu "työnteolta" vastata henkilöille jotka ei kiinnosta, siksi lykkääntyy.

Olen myös ymmärtänyt asian näin. Jos vastaus siis viivästyy useamman kerran, lähtee yhteystiedot.

Vierailija
8/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hidas kirjoittaa kännyllä. Varsinkin silloin, kun ei tiedä mitä vastaisi. Ja toiseksi, en aina huomaa, että olen saanut uuden viestin.

Vierailija
9/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan viestittelyä. Haluan miettiä rauhassa mitä kirjoitan, ettei tule kiireessä kirjoitettua jotain, jonka voi esim. käsittää väärin.

Kun odottaa sopivaa hetkeä vastata, vastaaminen venyy. Toisaalta jos on oikeasti mielenkiintoinen henkilö (esim. ihastus) niin yritän vastata nopeasti.

Vierailija
10/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyttää viestejäni koko ajan. Miksi pitäisi vastata johonkin diibadaaba viestiin samantien? Jos aihe on kiireellinen, niin minut saa lähes aina kiinni soittamalla (ellen ole konsertissa, kokouksessa tms). Mutta jos minulle laittaa kirjallisen viestin, niin saa luvan odottaa siihen asti, että minulla on sopiva hetki viestittelyyn. Ja tämä koskee sekä puhelimeen että sähköpostiin lähetettyjä viestejä riippumatta siitä onko kyseessä työ- tai yksityiselämän asia.

Vierailija
11/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kulje kännykkä kädessä. Mulla on hyvin usein kännykkä yläkerrassa makuuhuoneen yöpöydällä ja itse puuhaan jotain alakerrassa tai pihalla tai olen koiran kanssa lenkillä. Saatan siis huomata koko viestin vasta mennessäni nukkumaan enkä vastaa viesteihin öisin. Helposti menee myös seuraava työpäivä ja vastaan vasta töiden jälkeen. 

Vierailija
12/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä menee pitkään koska oon sen verta kiireinen etten ehdi vastata mitään järkevää joka välissä. En kyllä tykkääkään siitä että joku joka välissä pistää viestiä ja kyselee miten menee viesteillä. Vaikka pidänkin ihmisestä niin tuntuu raskaalta räpeltää puhelimella kun tämä elämä on kuitenkin aika lyhyt. Vastaan silloin kun minulla on aikaa vastata ja usein se viestiä laittanut sitten vastaa itse viiveellä, ehkä loukkaantunut tai mitä vaan. Viestit ovat niin huono keksintö kun niillä "yritetään olla häiritsemättä liikaa" ja koitetaan kieryää oma epävarmuus ottaa kunnolla yhteyttä. Sitten pitäisi jokaisen olla koko ajan vastaamassa hymiöillä oikein, elävän live-hymyn sijaan... En jaksa

Voi myös hyvin olla ettei viestiinvastaamaton pidä sinusta mutta se pätee vain jos hän tykkää viestittelystä muuten.

Vierailija
13/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn sen, että muilla ihmisillä on muutakin tekemistä kuin vastailla mun rupatteluihin, jos ei ole mitään tärkeää asiaa. Jos on tärkeää, soitan. Itse olen sellainen, että vastaan suunnilleen heti, mutta mulla ei olekaan paljon muuta elämää.

Vierailija
14/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan viestittelyä. Haluan miettiä rauhassa mitä kirjoitan, ettei tule kiireessä kirjoitettua jotain, jonka voi esim. käsittää väärin.

Kun odottaa sopivaa hetkeä vastata, vastaaminen venyy. Toisaalta jos on oikeasti mielenkiintoinen henkilö (esim. ihastus) niin yritän vastata nopeasti.

Itse en inhoa viestittelyä, paljon mielummin viestittelen kuin puhun puhelimessa kuulumisia. Mutta mullakin kestää joskus, koska haluan vastata rauhassa. Toisaalta en kyllä tykkää odotuttaa toisia kauan, joten joskus vastaan pian vaikka se tuntuisi pakkopullalta siinä hetkessä. Ymmärrän tavallaan viivyttelijöitä mutta tavallaan en. Kyllähän siinä tulee toiselle kurja olo jos vastauksessa menee toooosi pitkään. Voi siitä ehkä jotain päätelläkin, jostain.

Vierailija
15/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma puhelin on Night Keeperillä klo. melkein koko päivän.

En halua, että häiritään.

T.Introvertti

Vierailija
16/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan en pidä puhelimessa puhumisesta monestakaan syystä. Olen huono improamaan, haluan pohtia kunnolla ennenkun vastaan. Saatan jäätyä siis puhelimessa ”livenä”. Kasvotusten ei käy niin. Toinen että en ole usein yksin kotona, ja on kiusallista puhua mitään kun toiset voi kuulla. Esimerkiksi kaveri avautui arkaluontoisista asioista, ja halusin tukea puhelimessa, mutta kun siellä taustalla oli utelias vanhempani tuolloin sattumalta niin eihän se oikein ole kiva kenellekään. Nyt asun mieheni kanssa enkä halua että hänkään kuulee asioita joita puhun kaverin kanssa. Ei viestit ole mikään leikkitapa ottaa yhteyttä ja puhelu vain oikea. Menneen ajan ajatuksia tuollaiset.

Multa meni välit tuohon kaveriin myöhemmin kun kerroin että mielummin viestittelen, ja hän taas sattuu inhoamaan viestittelyä, selvästi myös ärsyyntyy jos kysyin viestillä mitä kuuluu. Jäipä kurja olo. Jätti myös vastaamatta joskus. Tottakai siitä loukkaantuu tai ihmettelee mitä kävi. Ja tottakai silloin itsekin panostaa vähän vähemmän kaveruuteen. Ei vastaa enää heti, kun ei toinenkaan vaivaudu. Tai ei heti tarvitse, mutta kohtuullisessa ajassa.

Vierailija
17/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viesti saa, niin - jollei ole jostain oikeasti kiirreelisestä asiasta kysymys - vastaaminen jää monestakin syystä tuonnemmaksi... usein myös hautautuu monen muun asian alle tai vaan unohtuu.

Et vaan ole muiden elämän keskipiste - hanki oma.

Vierailija
18/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun viesti saa, niin - jollei ole jostain oikeasti kiirreelisestä asiasta kysymys - vastaaminen jää monestakin syystä tuonnemmaksi... usein myös hautautuu monen muun asian alle tai vaan unohtuu.

Et vaan ole muiden elämän keskipiste - hanki oma.

Ei ihme että suomalaiset on yksinäisiä.

Vierailija
19/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tupla tekstaus vastaamaan nopeempaa vai ärsyttääkö se vaan enemmän?

Vierailija
20/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan vastata rauhassa, joten saatan lukea viestin ja vastata siihen vasta parin tunnin kuluttua kun on aikaa istua alas ja keskittyä.

Yksi kaveri vastaa usein heti jonkun pelkän emojirivin jos hänellä on kiire, mutta mieluummin haluaisin että hänkin ottaisi aikansa sitten kun paremmin sopii ja vastaisi ajatuksen kanssa. Koska jos itse kirjoitan pidemmän viestin missä puhun jostain tärkeästä asiasta, niin vähän ärsyttää että toinen vain vastaa samantien peukun ja sydämen.

Muuten siis ollaan hyviä kavereita ja hän yleensä kirjoittaa enemmän, mutta huomaan aina emojiviesteistä että nyt hän on jossain vaikka kaupassa tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän